Összes oldalmegjelenítés

2013. április 21., vasárnap

Medvehagymás csicsókás pogácsa

   
Medvehagymás csicsókás pogácsa
Mostanában halmozzuk az élvezeteket. Egyidőben kaptam csicsókát és medvehagymát, és a kettőt kombinálva főzök-sütök. Már volt medvehagymás csicsóka krémleves, medvehagymás-csicsókás röszti, most pedig pogácsát sütöttem velük.
A receptet a Lenkánál talált medvehagymás burgonyás pogácsa alapján kreáltam, kicsit változtatva a hozzávalókon és az arányokon.
Én csicsókát használtam, a tésztából kihagytam az olajat és nem hajtogattam.
Így nézett ki az én változatom:
Hozzávalók:
1 kiló rétesliszt
35 deka főtt áttört csicsóka
10 deka medvehagymalevél
4 deka élesztő
4 csapott kávéskanál só
2 kávéskanál cukor
20 deka Ráma margarin
1 deci tej

Elkészítés:
A csicsókát héjában megfőztem, megtisztítottam, botmixerrel pürésítettem. Az alaposan megmosott medvehagyma leveleket apróra összevágtam. Az élesztőt a cukros tejben felfuttattam. A kimért lisztbe belekevertem a sót és belemetéltem a hideg margarint, majd összemorzsoltam a liszttel. Ezután hozzáadtam a 35 deka csicsókapürét, tíz deka aprított medvehagyma levelet, összevegyítettem és így beleöntve a felfuttatott élesztőt, mindent összegyúrtam. Letakarva kelni hagytam közel egy órát.
Utána kb. 2 centi vastagra kinyújtottam a tésztát, berácsoztam a tetejét és 6 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, míg a sütő bemelegedett pihentettem.
Az egyik tepsi pogácsa tetejét lekentem  tejföllel, a másikét  paprikás vízzel.
 
Sütés előtt a tejfölös és a paprikás tetejű pogácsák
Forró, 220 fokos sütőben   alsó-felső lángon 40 perci alatt sült meg egy tepsi. nekem kettővel volt, darabszámra pedig 40 pogácsa.
Finom, kívül ropogós, belül gyönge volt. Mindenkinek ízlett, bár én magamban gondoltam, hogy kicsit lehetett volna sósabb. Talán azért éreztem sótlannak, mert a csicsóka édesebb ízre, mint a krumpli, és nálam krumplis pogácsa volt a kiindulás. Legközelebb erre odafigyelek.
 


14 megjegyzés:

  1. Marisz drága, most fogom azt a tányért és az egész pogit ellopom!!!
    Istenem be guszták, zabálni valóóók!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci!Finomak voltak, főleg langyosan!

      Törlés
  2. Milyen finomak lehetnek és amiket felsorolsz, mindet megkóstolnám!!!

    VálaszTörlés
  3. Jó adag pogácsát sütöttél és nagyon finom is lehetett, nagyon guszta a fotókon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Voltunk ám rá heten, elfogyott.

      Törlés
  4. Nagyon szép pogikat sütöttél! Nálunk szinte naponta készül medvehagymás pogi, de a csicsókával párosítva zseniális lehet. Nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták lettek a pogácsáid, és szép magasak!

    VálaszTörlés
  6. Hohó, úgy látom a tortafüggőség mellett a medvehagymaklubban is tagtársak vagyunk! ;-))) Fantasztikus pogik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Igen, a medvehagyma klubban is! Most főleg, szezon közepén.

      Törlés
  7. Csábítóan néz ki! Nagyon ügyi vagy !:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...