Összes oldalmegjelenítés

2013. április 20., szombat

Mákos keksz


Mákos keksz
Kiürült a kekszes doboz, ezért gyorsan kellett valamilyen kekszet sütnöm. Mákosat még nem sütöttem, így hát kipróbáltam.
Hozzávalók:
28 deka liszt
10 deka margarin
10 deka darált mák
10 deka cukor
1 tojássárgája
1 cs. sütőpor
tej amennyit felvesz
A lisztbe elkevertem a sütőport, belevagdostam a fagyos margarint és elmorzsoltam. A mákot a cukorral ledaráltam és elvegyítettem a margarinos liszttel. .Beleadtam a tojássárgáját, meg annyi tejet, hogy képlékeny, könnyen nyújtható tésztát kapjak, és összegyúrtam. Egy órára hűtőbe tettem a tésztát, majd lisztezett deszkán fél centi vastagra kinyújtottam és virág formájú kiszúróval kiszaggattam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe  tettem és 190 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 15 percig sütöttem.
Fél citrom levét elkevertem kevés porcukorral és ecsettel bekentem vele a még meleg sütemények  tetejét.  Az eredeti receptben  fevi olvasztott csokoládét javasol a kekszek külsejére, de nekem most nem volt itthon csoki. Közvetlenül kivétel után az ilyesfajta kekszek puhák, képlékenyek. Ezért én a tepsiben hagyom őket kihűlni, míg külsőleg megszilárdulnak, a belsejük pedig puha marad. A kekszek így, citromosan is nagyon finomak lettek. Azt hiszem, mindjárt dupla adaggal kellett volna indítani. Legközelebb úgy lesz, mert biztos lesz ismétlés. Hálás vagyok fevinek ezért a gyorsan elkészíthető finom keksz receptért.
Ebből az adagból 40 db 6 cm átmérőjű kekszem lett

14 megjegyzés:

  1. Izgalmasan hangzik, mert imádok mindent, ami mákos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, a mákosat szeretőknek ez a keksz kötelező!

      Törlés
  2. Biztosan finom. Mindig újítol valamit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Olgis! Én ezt a porcukros-citromos lekenést a karácsonyi mézes kekszeimnél is nagy sikerrel alkalmazom.

      Törlés
  3. Én is szeretem a mákot! ezt ki kel próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krycky! Sok teendőd mellett szánj rá egy kis időt. Gyorsan megvan és a srácaid is imádni fogják!

      Törlés
  4. Írtam már hogy imádom a mákot? Hmmm nagyon guszta kekszeket sütöttél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye! Guszták is, finomak is, süsd meg!

      Törlés
  5. Nagyon szépek és igazán guszták, nekem jobban is tetszik ezzel a citromos mázzal, mint csokizva! :) Illetve finomabbnak gondolom így! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Igen, nálunk a citrom mindennap terítéken van.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...