Összes oldalmegjelenítés

2013. április 14., vasárnap

Kánkán torta


       
Kánkán torta

Ez a torta is a barátunk születésnapjára készült. Nem éppen ilyennek indult, de aztán ez lett belőle.
A buli alkalmával többször ugrattuk, hogy éjfélkor jönnek a táncsos  lányok.
Íme a "táncoslány", amely mindenki tetszését elnyerte.
Először én magam akartam fondant gyurmából kialakítani az alsó testet meg a táncos lábakat, de mivel olyan nagyv...gú (elnézést a kifejezésért), sonkalábú alsótest sikerült (többszöri prókálkozásra is), amely nem feltételez táncosnőt, jobbnak láttam a szobrászkodásról lemondani.
Míg előkerestem a barbi babát, arra gondoltam, hogy a felsőtestét teszem a torta tetejére a lábait "spárga" pózba, a kezeit pedig  felemelve tartva. Csakhogy a baba egyik keze hiányzott. Nem tudom, hogy történhetett, de a legutóbbi használat után elkallódott az egyik vállból levehető kéz, és ez most derült ki.
Tehát maradt ez a verzió, annak ellenére, hogy nem szeretek egyforma tortákat csinálni, és ilyen egyszer már volt. Azért nem pont egyforma lett a két torta, most nem kaptam fehér pillecukrot, így fehér csokoládéból olvasztott csokigyurmából készültek a szoknya fodrai, a külső piros fodorhoz egy 15 dekás Szamos marcipánt használtam el.
A tészta egy 6 tojásos vizes piskóta, a krém az általam ismert "Orgazmus szelet" krémje, amelyet már egy Esküvői tortámnál használtam. 
Krém receptje:
7 deci tej
2 cs. főzős vanília pudingpor
7 tojás sárgája
25 deka porcukor
1 evőkanál étkezési keményítő

25 deka Ráma margarin
1 tábla fehér csokoládé
Az első öt összetevőt egy lábasban hidegen összekevertem, majd tűzre téve kézi habverővel állandóan kevergetve kemény krémmé főztem. Időnként megkeverve kihűtöttem, majd apráként hozzákevertem a 25 deka szobahőmérsékletű margarinhoz a felolvasztott fehércsokival felváltva. Most gépi habverővel kevertem, jó habosra kidolgozva a krémet. A fehércsokiban színes cukordrazsék voltak, nem szándékosan ilyet vettem, de kibontás után derült ki.
A hideg piskótát 3 lapba vágtam és a krém kétharmadával megtöltöttem. A maradékot a torta külsejére kentem. A táncos szoknya külső fodrát kinyújtott marcipánból derelyemetszővel kivágott csík adja, melyet egy ecset nyelével kicsit még "megfodroztam". A belső fodrok fehér plasztikcsokiból készültek.

Plasztikcsoki(mézes csokigyurma) fehércsokiból:
200 gramm (2 tábla )Boci fehércsokoládé
60 gramm termelői akácméz

Egy edénybe beletördeltem a fehércsokit és kevergetve gőz fölött megolvaszottam.
A mézet mikróban felforrósítottam, de nem szabad forrnia.
Összeöntöttem őket, és fakanállal jól összekevertem. Mikor már annyira elhűlt, hogy elállta a kezem, akkor kézzel gyúrtam szilikonos sütőpapíron, papírtörlővel folyamatosan törölgetve a belőle kifolyó felesleges folyadékot. Amikor már jól gyurmázható állagú lett, nylon tasakba téve szobahőmérsékleten tartottam a másnapi felhasználásig.
Felhasználás előtt jól átgyúrtam, majd szilikonos sütőpapíron vékonyra kinyújtottam, időnként keményítővel meghintve, hogy ne ragadjon. Derelyemetszővel 4 centi széles csíkokat vágtam a szoknya fodrainak.
Kívülről befelé haladva felraktam a fodrokat, a fodrok élét természetes alapú piros ételfestékbe mártott ecsettel vékonyan beszíneztem. A torta közepéből kicsit kivágva beleállítottam a fej nélküli babát, melyre piros nadrágot és harisnyakötőt kreáltam.
Mivel a fehércsoki színe nem hófehér, a szoknya fodrai éppen olyan vajszínűek lettek, mint a torta krémje.
Mindenkinek nagyon tetszett a torta külsőre, ízre pedig nagyon finom volt.
Én pedig nagyon örültem az elismerésnek.
      

   
Egy szelet torta

30 megjegyzés:

  1. Drága Marisz! Ez nem inkább egy spárga torta ? :) :) Üdv: Kázmér

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kázmér! Akkor lett volna spárga, ha a baba felsőteste van a tortára téve úgy hogy derékig látszik ki, a két lábfeje pedig a szoknya fodrai alól a torta két olalán látszódott volna ki. Ez volt a szándékom, de mivel a baba egyik keze elveszett, nem csináltam így. Hogy nézettvolna ki egy félkarú kánkán táncosnő?:)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet! És a kivitelezés is szuper :) A Nagyv... tácosnőn jót derültem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab!
      Képzeld, az még nem volt elég, hogy nagy lett a feneke, de a bokája meg valószínűleg nagyon vékony, mert tíz percnyi száradás után letörött az egyik lábfeje.
      Az én koromban már tudomásul kell venni, hogy öreg vagyok már a szobrász művészet kitanulásához.

      Törlés
  3. Mindig kreálsz valami újat, nagyon szeretek a blogodba nézelődni.Ez a fehér csoki, méz nem volt ismerős. Most is tanultam tőled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis! A fehércsokiból is nagyon jól formázható gyurma készíthető. A titka az, hogy kevesebb méz kell hozzá. Míg az étcsokiból a méz az étcsoki mennyiségének a fele, addig a fehércsokinál ez kb. 30 százalék.

      Törlés
  4. De boldogan fogja az ünnepelt a tortáját!:-) Boldog szülinapot kívánok az ünnepeltnek! Nagyon ötletesen megoldottad szép lett a torta és nagyon jól néz ki a fodros szoknya!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva!Tényleg nagyon örült a tortának ő is, a felesége pedig azért mert nagyon szereti a plasztikcsokit. Meg is ette a szoknyáról az összes fodrot,pedig előre tudta, hogy hasfájás lesz belőle.

      Törlés
  5. Marisz, nekem igy is új, mert a másikat nem láttam, s azok a fodrok nagyon élethűek, nagyon tetszik:) Ügyes vagy nagyon:)

    VálaszTörlés
  6. A torta neve láttán ilyenre épp nem gondoltam:-) De megmosolyogtam, micsoda ötlet! A fodrok pedig elképesztő jól sikerültek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi!
      Érdekelne, mire gondoltál a torta neve láttán?
      Hátha azt is meg lehetne "tortásítani"!

      Törlés
  7. Nagyon ötletes és a kivitelezés is szuper lett, nagyon jók a fodrok a szoknyán. Tetszik ez a plasztikcsoki, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu!
      Én szeretem a plasztikcsokit, nagyon jól formázható, lehelet vékonyra kinyújtható, és ha figyeljük a csoki akciókat, akkor olcsón megúszható

      Törlés
  8. Ügyes vagy, szuperül megoldottad, nekem így is nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  9. Micsoda ötletes mutatós tortát készítettél ismét! Csak ámulok rajtad! :) Látom az ünnepelt is elégedett volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye!Igen, nagyon elégedett volt vele mindenki!

      Törlés
  10. Ez aztán szép munka volt Marisz! Nagyon jól sikerült és nagyon ötletes!!! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon ötletes! Ügyesen megoldottad a szoknyát és rajta a fodrokat! És ráadásul még nagyon finom is lehetett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Nagyon finom volt!

      Törlés
  12. Ez csúcs, már a fb-on is csak ájuldoztam, mennyire jól sikerült! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszik!
    Művészi alkotás!
    Gratulálok:Edit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Edit!
      Hát művészi alkotásnak azért túlzás, de tényleg jól sikerült finom torta volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...