Összes oldalmegjelenítés

2013. április 2., kedd

Feketeszedres-túrós-sajtkrémes kocka a 8. Blogkóstolóra

   
Feketeszedres-túrós-sajtkrémes kocka
Húsvétra készítettem ezeket a feketeszedres-túrós-sajtkrémes kockákat, melyekkel egyúttal a Blogkóstoló 8. fordulójára is jelentkezem. A mostani játék háziasszonya Hani Vikvit sorsolta páromul a B&B:Anyuci készítenél...blog tulajdonosát.
Régóta bejáratos vagyok a blogjába, amely a sütni szeretőknek valóságos aranybánya. Már több tortája, sütije "várólistás" volt nálam.
Tészta:
5 tojás
5 evőkanál liszt
5 evőkanál cukor
1 cs.sütőpor
Piskótát sütöttem a lehető legegyszerűbb módon.  Az egész tojásokat a cukorral géppel habosra kevertem. Öt-hat perc alatt szépen felhabosodott, ekkor fakanállal hozákevertem a sütőporos lisztet és sütőpapírral bélelt 20x30-as tepsibe öntöttem. Előmelegített sütőben 160 fokon alsó-felső lánggal kb. 40 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem.
Míg a piskóta kihűlt, elkészítettem a krémet.
Krém:
50 deka krémtúró(nálam Spáros)
47 deka házi mascarpone
2 deci tejföl
3 deci habtejszín
5-6 evőkanál porcukor(ízlés szerit)
1 ek vaníliaeszencia
1 zacskó zselatinpor
1 deci tej
25 deka feketeszeder

A sajtkrémet, krémtúrót,tejfölt, porcukrot, vaníliaeszenciát alaposan kikevertem. A tejszínt kemény habbá vertem és kézi keveréssel ehhez a masszához kevertem óvatosan. Az előzőleg felengedett mirelit feketeszedret átpasszíroztam hogy ne legyen benne mag és szintén hozzá kevertem. Ettől szép lilás rózsaszínű lett a színe. Megkóstoltam és úgy gondoltam kellemesebb lesz az íze citromosan, ezért fél citrom levét belecsavartam. Ez nincs a receptben, de nem rontotta el az ízét, csak a színe lett tőle kicsit halványabb.
A tejben elkevertem a zselatint és kevergetve forrásig felhevítettem, majd először egy kevés krémhez vegyítettem és ezt kevertem az összeshez, így nem lett csomós.
A már hideg piskótalapra rákentem a krémet és éjszakára hűtőbe tettem. Másnap kockára metéltem.
Elfelejtettem krémet hagyni a tetejére díszítésnek, ezért tejszínhabból nyomtam rózsát a kockák tetejére, melyekre egy szem feketeszedret raktam.




Nagy sikere volt, mert azon túl, hogy mutatós, nagyon, de nagyon finom volt!
Nagyon megköszönöm Vikvinek ezt a finom receptet!

26 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Ezt most nagyon tudnám enni:))Receptet viszem:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Böbe!Készítsd el te is!

      Törlés
  2. Csodás színe van és biztos finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mary! Szépen színez a feketeszeder és az íze is remek volt!

      Törlés
  3. Csuda jól választottál, nagyon guszta ez a sütemény! :) Gyönyörű a színe, és nagyon szépek a szeletek, meg persze nagyon finomak is lehettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Igen, szerintem is jó választás volt!

      Törlés
  4. Nagyon szép és gusztusos ez a süti. Szeretném megkérdezni, hogy a krémtúrót és a mascarponét mivel tudnám kiváltani? Sajnos én laktóz érzékeny vagyok.

    Köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Anna! A laktózmentes élelmiszerekben nem vagyok járatos. Úgy tudom, van a laktózmentes sajt,pl.Viofast - 100% növényi sajt natúr 200gr-os,Bio rizstejszín The Bridge (200 ml),Bio zabtejszín The Bridge (200 ml),Alsan Bio margarin sómentes! (250 g), és ezek bioboltban beszerezhetők.
    A Naszálytej Zrt-nek Magic Milk laktózmentes tejföl,Magic Milk laktózmentes túró és Magic Milk laktózmentes joghurt és Magic Milk laktózmentes habtejszín terméke kapható a multiknál (Tesco, Match,Auchan). Valahogy ezekből kellene összehozni, de több segítséget nem tudok adni - ha ennyi egyáltalán segítség volt számodra.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép és igen finom lehetett! Akármennyire is elvagyok telve az ünnepi édességekkel de most szívesen elfogadnék egy szeletet ebből az biztos:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Szívesen megkínálnának, de egyrészt a technikánk még nem tart ott, másrészt már elfogyott.

      Törlés
  7. De gyönyörű színe van , isteni finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Aleda! A színe is, az íze is remek lett a feketeszedertől.

      Törlés
  8. Micsoda gyönyörűséges csodát készítettél:))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon gusztusos, jól esne most egy kis kocka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Sajnos nem tudok adni...

      Törlés
  10. Gyönyörű színe van, és nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flóra Köszönöm! A színét a feketeszeder adta, nekem is tetszik.

      Törlés
  11. Valóban nagyon mutatós sütit készítettél! Mennyei! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Mutatós volt és finom!

      Törlés
  12. húúúúúú, de jól néz ki. és a hozzávalókat olvasva, isteni fincsi is lehet. egyik kedvenc gyümölcsöm a szeder és ha jól emlékszem, a fagyasztó alján van még egy csomag. ezt mindenképp megcsinálom a közeljövőben ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Boga! Szerintem is, ki ne hagyd!

      Törlés
  13. Nagyon jó sikerült. Remélem annyira ízlett nektek is mint nekünk :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon tetszik nekem is ez a süti! Mutatós, és a hozzávalókat tekintve is nagyon kedvemre való!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...