Összes oldalmegjelenítés

2013. március 9., szombat

Sült pillangó

Sült pillangó


Ezt a receptet Max konyhájából hoztam, annyira megtetszettek ezek a pillangó formájú látványos kalácsok.
Azért is megtetszett, mert egyáltalán nem kell bele tojás (a fényhiány miatt a tyúkjaim alig tojnak).
Tészta hozzávalói:
40 deka simaliszt
10 deka rétesliszt
1 deci tejföl
2 deci víz
3 deka friss élesztő
2 evőkanál narancsos cukor
1 teáskanál citromos só

Mivel nem tudom milyen a narancsos cukor meg a citromos só, ezeket kihagytam, csk sima cukorral és sóval készítettem. Nem kellett gép se, a hozzávalókból egy-két szóból kézzel meggyúrtam a tésztát és letakarva duplájára kelesztettem.
Miután megkelt átgyúrtam és 8 nagyjából egyforma darabra elvágtam.
A darabokat egyenként 20-25 centi átmérőjű körlappá nyújtottam és mindegyiket megkentem olvasztott vajjal, mielőtt rákerült a töltelék.

Töltelék lehet: dió, mogyoró, mák, kókusz, lekvár, stb., amit a fantáziánk kiad.
Én kemény házi szilvalekvárt kentem négyre, kettőre fahéjas cukrot, kettőre kakaós cukrot.
A megkent tésztát bejgliszerűen szorosan feltekertem, a két végét alá behajtottam, kicsit összenyomtam, és hosszában éles késsel mindkét végét bevágtam úgy, hogy középen egyben maradjon a tészta. Kihajtogattam pillangó formára, olvasztott vajjal megkentem, majd 20 perc kelesztés után 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon az első tepsit fél óra, a másodikat 25 perc alatt megsütöttem.
Körlap megkenve szilvalekvárral

Rúddá feltekerve, két vége aláhajtva

Két végét bevágtam, kihajtogattam lepkeszárny formára

Négyesével raktam tepsibe

Kisült pillangók
Ha nem teljesen érthető az elkészítés, Max oldalán megnézhető.
Köszönöm a receptet! Nagyon szeretjük a kalácsokat, főleg ha nemcsak finom, de látványos is!


18 megjegyzés:

  1. Nagyon gusta, ki fogom probalni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm,Mandala, érdemes kipróbálni!

      Törlés
  2. Csodásak a kalács pillangóid! :)

    VálaszTörlés
  3. Na, ez nekem kötelező lesz, tutira leveszem vele a lánykáimat a lábukról...:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, várjuk róla a bejegyzést!

      Törlés
  4. Nagyon mutatós, jól is esne most egy szilvalekváros! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek a pillangóid Marisz.
    Valamikor megsütöm.
    Gratulálok:Edit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Edit!Próbáld ki te is, biztos sikered lesz vele!

      Törlés
  6. Nagyon ötletes és mutatós lett! Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  7. Ó de szépek!
    Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...