Összes oldalmegjelenítés

2013. március 28., csütörtök

Sós linzer húsvétra

   
Sós linzer húsvétra
Sós rágcsálnivalót is sütöttem. Eszternél láttam meg a receptjét, és mivel minden hozzávaló volt itthon, azonnal neki is fogtam.
Hozzávalók:
fék kiló liszt
30 deka margarin
4 tojássárgája
1-2 kanál tejföl(amennyit a tészta felvesz)
1 teáskanál só
1 tojás megkenni
magok a tetejére

A lisztbe belekevertem a sót, belekockáztam a hideg margarint és elmorzsoltam. A tojások sárgájával és egy jó kanál tejföllel meggyúrtam a tésztát. Lisztezett nyújtódeszkán fél centi vastagságúra kinyújtottam és nyuszi formájú, meg virág formájú kiszúróval kiszaggattam. A tetejüket tojással bekentem. A nyusziknak lenmagból szemet-szájat ragasztottam, a virágokra fekete szezámmagot szórtam Előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső lángon 20 perc alatt kisültek. A tepsibe tettem sütőpapírt alájuk.
Eszter szerint "elálló", ezért jól eldugom és csak húsvétkor veszem elő.
Ebből az adagból jó sok lett, nekem 48 nyuszi és 24 virág (természetesen a szaggató nagyságától függ a darabszám.)
   





Természetesen megkóstoltam és nagyon finom!
Szépen elrendezve az asztalon szoktam hagyni, aztán ki-ki vesz magának belőle jártában-keltében, akinek arra van dolga.
Elég hamar el szokott fogyni az így "szabadjára" hagyott sütemény.
Ilyet máskor is fogok sütni. Gyorsan megvan, olcsó, és bármilyen formára kiszaggatható. Eszter pogácsaszaggatóval alakított nyúlfejeket, nagyon helyesek lettek.

Ajánlom  mindenkinek aki szereti a sósat, vagy akár a locsolók megkínálására is asztalra tehető.
Köszönöm Eszternek a finom receptet!



4 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak, nálad már minden a húsvét jegyében készül:) Egyetértek, sós rágcsák is kellenek, azok fogynak legjobban:) Kellemes ünnepeket kívánok Neked és a Családnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönjük a húsvéti jókívánságokat, mi is viszont kívánjuk Nektek!

      Törlés
  2. NAgyon ügyes vagy MArisz! Én még semmit sem sütöttem húsvétra! NAgyon cukik lettek a sós süteményeid is. :) Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Az ünnepre én is hasonló jókat kívánok nektek!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...