Összes oldalmegjelenítés

2013. március 6., szerda

Pudingos keksz


Pudingporos keksz

Hozzávalók:
25 deka margarin
25 deka liszt
10 deka porcukor
10 deka tetszés szerinti ízű (színű) pudingpor
1 cs. vaníliás cukor

A puha margarint jól kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral. Hozzáadtam a lisztet, pudingport és összedolgoztam a tésztát. Elég nehéz volt összeállítani, ezért kicsit hűtőbe tettem formázás előtt.
A formázás úgy történt, hogy a tenyeremmel diónyi gombócokat formáztam, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire tettem kis távolságra egymástól, majd villával kissé meglapítottam őket. Ezzel keksz formát is kapott, meg mintát is. A 180 fokosra előmelegített sütőben 20 perc alatt kisültek.
Ezt a tésztát lehet színesre is csinálni. Ha színes kekszeket akarunk, akkor a margarin, liszt, cukor összegyúrása után a tésztát annyi felé osztjuk, ahány féle színt akarunk, és a megfelelő színű pudingporokat gyúrjuk az egyes tésztagombócokba. Ha például rózsaszín, barna és sárga kekszeket akarunk, akkor a háromfelé vett tésztához egyenként adjuk a háromféle pudingport. Egyikhez csokisat, másikhoz puncsosat, harmadikhoz vaníliásat, de a háromféle puding mennyisége összeadva legyen10 deka.
Én ezeket a kekszeket bioboltban vásárolt  gluténmentes eper pudinggal készítettem, és nem lettek rózsaszínűek. Nem mindegyik fajta puding színez intenzíven, úgy tudom az Oetkeres a legerősebb színű. Ezt ki lehet tapasztalni. Az ízük viszont remek, nagfyon kellemes teasütemény.
Én Andi konyhájából hoztam ezt a receptet, megköszönöm neki.
Sütés előtt

Kisütve

23 megjegyzés:

  1. Milyen jó ötlet! Igen, a pudingos színezéssel én is így vagyok. A legutóbbi papagáj-sütimben például a Váncza puncs pudingpor alig látszik :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, legközelebb én is sárgát kurkuma porral, rózsaszínt céklával, zöldet matchtával fogok színezni.

      Törlés
  2. Milyen jól el lehet játszani a színezéssel! Én teszek majd hozzá egy kis céklalevet, ki fogom próbálni mindenképpen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, a folyékony létől változik a tészta állaga, de majd kitapasztalod!

      Törlés
  3. Figyelembe veszem, köszönöm! Ezt próbáltam még 2008-ban http://www.koolinar.ru/recipe/view/42005 itt Elena zselét ajánlott a készítéséhez színezőként.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, Elena tojást is tesz a tésztába, az e aznyémben nincs.
      Céklaport is lehet kapni színezéshez, vagy kakaóport tenni a barna szíűkhöz.

      Törlés
    2. Én nem a receptre gondoltam, csak a zselés színezéshez, mindenféle színben kapható por formában, az is egy ötlet, lehetőség lehet.

      Törlés
    3. Túl gyorsan írtam és elírtam- színezésRE... Elnézést! :)

      Törlés
    4. Vicuska, semmi baj! Próbáld ki, és írj róla bejegyzést! Várjuk!

      Törlés
  4. Milyen ötletes és egyszerű, kipróbálós:)

    VálaszTörlés
  5. Én is régóta szemezek ezzel a recepttel. Nagyon szépek lettek a kekszek :)

    VálaszTörlés
  6. Érdekes, hogy a tésztájába pudingpor kerül:) Kipróbálós nálam is. Szerintem az csak jó, ha egy puding nem színez, mert annál kevesebb benne a mesterséges színezék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, valóban én is ezt gondolom a pudingokról. Egyébként étkezési keményítővel kiváltható a pudingpor, és egyéb természetes színezék hasznélható.

      Törlés
  7. Pont a napokban estem neki ennek a keksznek én is :) Csak azért maradt el a blogra feltöltése, mert akartam csokisat is, hogy szép tricolor legyen :) de nem volt időm, mire meg lett volna, eltűnt a sárga és a rózsaszín... a gyerekek imádták.
    Én a pudingport az olvasztott margarinhoz adtam, és így a nedvességre egyből előjött a színe. Szépek a Tieid is, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HahoPihe! Köszönöm, hogy elárultad, hogy olvasztott margarinhoz adva a pudingot jobban előjön a színe. Én nem is olvasztottam a margarint, de legközelebb kipróbálom úgy!

      Törlés
  8. Én is sütöttem már ilyen pudingporos kekszet. És arra is rájöttem, ahogy HahoPihe is írta, hogy akkor színez a pudingpor, hogyha feloldod valamivel. Ha csak a liszthez kavarod, akkor nem jön elő a színe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, neked is köszönöm a jó tanácsot! Alkalomadtán kipróbálom!

      Törlés
  9. Mennyei kekszeket sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  10. Anyukám szokott ilyen kekszeket sütni, nekünk is az Oetker-es pudingpor vált be leginkább a színezés terén! :) Finom, gyerekek kedvence keksz! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...