Összes oldalmegjelenítés

2013. március 21., csütörtök

Mosolygó arcok - vidám tócsnik a SAD. 14. fordulójára


Vidám arcok
 
A SAD 14. fordulójának témája a face control, ami magyarra fordítva arc ellenőrzést jelent. Linyah, a mostani forduló háziasszonya  a Konyhalál blog írója azt kéri, hogy arca legyen az általunk készített süteménynek, vagy bármilyen ennivaló készítménynek, és mosolyogjon!
Mézeseket és kekszeket már többször dekoráltam mosolygós arcnak, vidám sütiket készítettem beteg kisfiúnak, de a halloweni rémpofáim is mosolyogtak.
Ezért most úgy gondoltam, sósat sütök. Mégpedig a tócsnira esett a választásom, ami gyorsan elkészíthető kitűnő reggeli vagy uzsonnaétel.
A pontos recepttel bajban vagyok, mert én ezt máskor csak "gondolomra" szoktam csinálni, és elkövettem azt a hibát, hogy most se mértem a hozzávalókat.
Sajtreszelőn lereszeltem két meghámozott közepes nagyságú krumplit, egy csapott teáskanál sót szórtam bele, egy mokkáskanál fehér borsot, fokhagymanyomón belenyomtam két gerezd fokhagymát, mindezt összekevertem egy tojással és  három púpozott evőkanál liszttel. Palacsintasütőben kevés olajat forrósítottam (csak annyit, hogy az alját ellepte) és evőkanállal adagoltam bele a tésztát, melyet a kanál hátuljával körökké lapogattam. Két-három perc alatt megsült egyik oldaluk, majd megfordítottam és megsütöttem a másik felüket is.
Mivel ezt tejföllel megkenve, reszelt sajttal megszórva szoktuk fogyasztani, tejföllel csináltam a szemeket, mosolygós szájat.

Egyszerre nem tudtam mindet kisütni, míg az elsők sültek, a tészta állt és ezalatt kicsit ellágyult, azt hiszem a burgonya kis levet eresztett. Ekkor kevertem még egy kanál lisztet bele.

Nem művészi alkotások, de gyerekeknél nagy sikert lehet vele elérni. Szívesebben fogyasztják, ha előbb kicsit eljátszhatnak vele.

                                                                       ***

Egyúttal hozok egy tányér "édes vidámság"-ot, amit a Váncza könyv Túrós csillagok receptje alapján készítettem, de nem csillag alakúra formáztam, hanem pogácsaszaggatóval kör alakokat szúrtam a tésztából, és miután kisültek csokoládéval arcokat rajzoltam rájuk.
   
Túrós tésztából
Ezeket a sütiket a barátnőm  unokáinak vittem. Az óvodás Olivér és az első osztályos Fruzsina kellemesen elszórakozott velük,elfogyasztásuk előtt. Találgatták, hogy melyik a fiú, melyik a lány, sőt! A nemzetiségüket is igyekeztek megállapítani - még japánokat is találtak közöttük.
Hát, ahogy éppen sikerültek, nekem készítés közben nem voltak ilyen szándékaim, de a gyerekek találékonyak.

      

17 megjegyzés:

  1. Nagyon jók lettek a tócsnik és az édes süteményeid is! El is hiszem hogy a gyerekeknek ez egy jó szórakozást jelent. Elkébzelem magam előtt ahogy az unokám játszana vele: először bemutatná egymásnak az arcokat, majd megkérdezné te mit szoktál enni? majd jön a következő kérdés hol laksz? stb.... Annyira szeret szerepjátékokat játszani!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Egyébként a te sárgarépás tócsnidat akartam készíteni, de akkor nem maradt volna a levesbe sárgarépa.
      Nagyon helyesek a gyerekek, hogy szinte minden helyzetből tudnak játékot csinálni.
      Kár, hogy mire felnőnek, ezt kinövik.

      Törlés
  2. Fantasztikus, kérném is őket ilyen sorrendben: először tócsnit, aztán pedig a túrós aprósüteményt! ;-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm! Szívesen adnék mindkettőből, de hát nem áll módomban.
      Lehet, hogy neked kell megsütni őket, ha nagyon ráóhajtottál?

      Törlés
  3. Hogy te milyen ötletes vagy:) Öröm lenne még nekem is ilyet reggelizni, ha vki elkészítené.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati!Hát mit mondjak? Amit a közmondás: "Magad uram, ha szolgád nincsen".

      Törlés
  4. Nagyon jópofák lettek a tocsnik is meg a kekszek is, jó arcok:) Igazi gyerekmenü, még a válogatós gyerekek is megennék, mert olyan aranyosak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Kedves, hogy "jó arcok"-nak nevezed őket.

      Törlés
  5. Jópofák lettek a kekszek is, a tócsni is:-)

    VálaszTörlés
  6. Ezek a finomságok nekem is mosolyt csalnak az arcomra :) hmmm nagyon guszták :)

    VálaszTörlés
  7. Micsoda mosolygós csapat :) Tetszenek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vikvi! Tőled választok a blogkóstolóra.

      Törlés
  8. Vidám ez a társaság! Nagyon jópofák!
    Bár az enyémek már nagyok , de még mindig készítek meglepit számukra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci!Kell is a meglepi, egy anyának a gyereke mindig "gyerek" marad.

      Törlés
  9. Apukám és Anyósom szokott tócsnit csinálni, de most úgy kedvet kaptam hozzá, lehet, hogy én is megpróbálkozom majd vele :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...