Összes oldalmegjelenítés

2013. március 26., kedd

Meggyes-mascarponés máktorta

Meggyes-mascarponés máktorta
 Még ez a torta is a férjem névnapjára készült.
desszert.eu-n talált meggyes-mascarponés máktorta receptjét kicsit átalakítottam.
Tulajdonképpen csak a cukor helyett használtam xilitet.

A tésztához:

  • 100 g vaj
  • 80 g kristálycukor- nálam xilit
  • 2 db tojás
  • 20 g kristálycukor- nálam xilit
  • 120 g mák (darált)
  • 100 g búzaliszt (BL55)
  • 300 ml tej (2,8%-os)

A meggyszószhoz:

  • 500 g meggy (magozott)
  • 2 evőkanál kristálycukor- nálam xilit
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 púpozott teáskanál fahéj (őrölt)

A krémhez:

  • 500 g natúr krémsajt (Mascarpone, Philadelphia)
  • 4 evőkanál porcukor -nálam xilitpor
  • 2 szál vanília rúd (belseje)

Készítése a következőképpen történt.
Kimértem a hozzávalókat, szétválasztottam a tojás fehérjét a sárgájától,ledaráltam a mákot és összevegyítettem a liszttel.Először kemény habot vertem a tojásfehérjékből a kevesebb xilittel. A több xilittel felhabosítottam a vajat. Hozzákevertem a tojássárgákat, majd felváltva a mákos lisztet és a tejet a vajas masszához kevertem, végül pedig a tojáshabot is óvatosan beleforgattam. Sütőpapírral bélelt 24x24 cm átmérőjű szögletes formába öntöttem a masszát és a 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél óra alatt megsütöttem, plusz még öt percig a sütőben hagytam.
Míg rácson kihűlt, elkészítettem a meggyszószt. 
A kimagozott mirelit meggyet a két evőkanálnyi xilittel és az őrölt fahéjjal a tűzre tettem és a saját levében főztem amíg kicsit sziruposodott, majd hozzákevertem a kevés vízben elkevert keményítőt és besűrítettem vele.
Mikor langyosra hűlt rákentem a kihűlt tésztára és egy éjszakára hűtőbe tettem. 

Másnap a krémhez a házi mascarponét kikevertem darált xilittel, majd apránként hozzáöntöttem másfél deci tejszínt, közben elektromos habverővel folyamatosan kevertem. A tejszín a receptben nem szerepel, de szerintem kívánta az állaga, és nagyon finom könnyű, selymes krémet kaptam, amelyet rákentem a torta tetejére és körben az oldalára. Magam gyártotta csokicseppekkel díszítettem.


Egészben
Finom, harmonikus ízű tortánk lett, bár volt aki kicsit savanyúnak találta a meggyes tölteléket. Ez azért lehetett, mert a xilitt egy kicsit kevésbé édes, mint a répacukor, legközelebb ezt figyelembe veszem, ha xilitet használok.
    ,   


  A recept Karajos Évától származik, hálás vagyok neki érte.              

16 megjegyzés:

  1. Ez kínzás! Nagyon guszta! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti! Látod mostanában ilyen egyszerűbbeket sütök, de ezeknek is mindig sikere van.

      Törlés
  2. Szuper recept, és milyen szépen látszanak a rétegek. :)))

    VálaszTörlés
  3. Guszta, nagyon finom lehet ! Nagyon szeretem a meggyes tölteléket a tortákban annyira finom pikáns ízt ad a süteménynek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nekünk is nagyon bevált.

      Törlés
  4. Marisz, Te mindig meglepsz minket valami mennyei sütikével! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, köszönöm! Igen, sütikével leplek meg benneteket, meg magunkat is, mert formatortázásra nincs időm, az ilyenek pedig gyorsan kivitelezhetőek.

      Törlés
  5. Nagyon guszta:) Fincsi lehetett:)

    VálaszTörlés
  6. Apika nagyon szerencsés:))) Szerintem attól a legfinomabb, hogy savanykás a töltelék, nekem legalábbis:)
    Marisz nem akarok kötözködni, de direkt írtad ilyen apró betűkkel a leírást? Alig tudtam elolvasni, tudod az én koromban:)már romlik a látás:))

    VálaszTörlés
  7. Janka! Nem direkt írtam így, elkezdtem és abba kellett hagynom, később pedig amikor folytattam ilyen lett.Látod, hogy az első fele még nagyobb betűkkel van. Nem értek annyira a géphez, hogy tudnám mikor nyúltam rossz helyre, vagy esetleg utólag hogyan tudnék rajta módosítani.
    És köszönöm a dicséreteket a sütimhez!

    VálaszTörlés
  8. Ilyet látni, ilyen késő este. Ha most itt lenne bizony el csábulnék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudlak megkínálni, már elfogyott!

      Törlés
  9. Ebben minden kedvencem benne van, imádnám:) Nagyon szerencsés a férjed, na mondjuk az enyémet ki lehetne kergetni a világból egy mákos sütivel, de legalább megmarad nekem az ő része:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! A Te férjed hasonlóan szerencsés, mint az enyém, hisz Te is agyon kényezteted mindenféle finomságokkal!
      A mákossal meg Te vagy szerencsés!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...