Összes oldalmegjelenítés

2013. március 4., hétfő

Mákos piskóta lekvárosan, csokisan



Mákos piskóta lekvárosan, csokisan
   
Ez a süteményem majdnem megegyezik a decemberben posztolt bögrés mákos sütimmel, csak most nem bögrével mértem, hanem dekára, és kicsit más az összetevők aránya.
Hozzávalók:
20 deka darált mák
20 deka porcukor
20 deka liszt
1 mokkáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál őrölt fahéj
1 tojás
3 deci tej
fél deci étolaj
1 citrom lereszelt héja

Töltelék : tetszőleges ízű lekvár
Tetejére: 5 deka olvasztott csoki

A száraz hozzávalókat alaposan összekevertem, majd a nedves hozzávalókkal készre kevertem a sütemény masszáját. Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsütöttem. Tűpróba!
Miután kihűlt széltében középen elvágtam és rákentem csaknem egy egész üveg alma-birs saját főzésű vegyes lekvárt (3/4 literes üveg). A tészta másik felét ráborítottam. Kb. 27x17 centis téglalap lett
A csokit egy teáskanál olajjal felolvasztottam és szilikon ecsettel kentem a tetejére.
Az éjszakát a hideg kamrapolcon töltötte, és csak másnap szeleteltem fel.

Ezekkel az arányokkal Zenóbia  blogján láttam ezt a receptet, mégpedig tekercsnek elkészítve.
Én nem mertem tekercsnek,. mert az a tapasztalatom, hogy amiben kevés tojás van, az eltörik, nem tekerhető. (A szilveszteri-újévi tortámmal is úgy jártam!)
Nagyon kapós volt, és a csokitetővel igazi vasárnapi sütemény!

 

18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, jól illik a mákos tésztához a lekvár és a csoki is, biztosan nagyon finom így együtt! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon pikáns ízvilág. receptet elvittem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Olgis! Érdemes kipróbálni!

      Törlés
  3. Ez tényleg nagyon finom :) a tésztája magában is finom ,omlos én is szoktam sütni ,de csak porcukrot teszek a tetejére, és igy is elfogy hamar. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabi! Én is csináltam már porcukorral is, úgy is finom!

      Törlés
  4. Imádom a mákot és a mákos sütiket! Hmm nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, mi is szeretjük!

      Törlés
  5. Marisz, a mákos piskótád nagyon sikeres lett...imádom a mákos dolgokat, pláne süteményben. Kimondottan fantasztikus, nagyon megkivántam, és jól tetted hogy nem tekercsben készitetted, igy nagyon jól mutat. Én felfalnám az egész tállal, hát muszáj hogy én is süssem hamarosan, és milyen jó hogy csak egy tojás kell bele!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth! Nagyon finom volt, merem ajánlani, hogy süsd meg te is.

      Törlés
  6. De szép:) Egyszer készítettem én is mákos piskótát, igaz nem csokival, hanem barackkal, isteni volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati! Biztos barackkal is jó!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...