Összes oldalmegjelenítés

2013. március 12., kedd

Látogatás a Haller Gasztro Kupán I.


Egy gyönyörű versenymunka a sok közül

Március 9-én szombaton volt a II. Haller Gasztro Kupa  Mosonmagyaróváron.
Ez a rendezvény egy országosan meghirdetett verseny szakácsoknak, cukrászoknak,pincéreknek,pékeknek, ahol saját kategóriában felnőtt és tanuló versenyzők indulhattak előre elkészített vagy félkész, és a helyszínen befejezett versenymunkáikkal.
Már januárban, Kricky blogszülinapi rendezvényén szóba került ez a verseny. A barátnőm ott elhatározta, hogy erre elmegyünk, mert a lányáék Mosonmagyaróváron laknak, és évek óta készültem vele hozzájuk látogatóba, de valahogy mindig elmaradt. Jól gondolta, hogy itt a ragyogó alkalom, hogy elmenjünk.Nem is kérettem magam, lázasan készülődtem, de nem versenyzőnek, csak érdeklődő nézelődőnek.
De persze megint hoztam a formámat (nem is én lennék, ha minden simán ment volna).
Nálam a március 9-e vasárnapi naphoz kötődött - talán az előző évi kiírást tanulmányoztam a neten, ami vasárnapi napon volt.
Így aztán úgy gondoltuk, hogy szombaton odautazunk, a barátnőm lányáéknál éjszakázunk, a vasárnapot pedig a rendezvényen töltjük és este hazautazunk.
Pénteken este- már elég későn, kilenc óra tájban - derült ki számomra, hogy szombaton tartják a Haller kupát. A facebookon a Tortamániások csoportjában arról szólt a beszélgetés, hogy kik mennek a versenyre.
Itt pöttyentettem el magam, hogy de jó lesz nekünk vasárnap!
Amikor is Anita(Tücsökbogár blog írója), meg Mónika (Bibimóni receptjei) figyelmeztettek, hogy szombaton lesz a rendezvény.
Már nem volt mit tenni, mivel busszal és vonattal utaztunk, csak szombat délután fél háromra értünk Mosonmagyaróvárra, ahol a barátnőm lánya várt bennünket és a busztól egyenesen a Haller iskolába mentünk.
Alig tudtunk parkolni, rengeteg autó volt az utcán és az udvaron, bent pedig tetőfokán a hangulat.
A verseny már lezajlott, az értékelések is megvoltak és készülődtek a díjátadóra.
Az előtérben a fotópályázat értékelése kezdőtt éppen. Jó lett volna itt is elidőzni, de mivel már későn jöttünk, mentünk "beljebb", a tortákat, cukorvirágokat, grillázsokat megnézni.
Egy szobába benyitva felismertem Krickyt, Földi Lenkét, Bán Mártát. Azt hiszem, éppen Lenke tartott bemutatót cukorvirág készítésből. Lenke Magyarországon ennek a műfajnak az elterjesztője, művészi szinten  készíti a valódival összetéveszthető cukorvirágait. De nem maradtunk sokáig, mert a barátnőm unokái a hétéves Fruzsina és az ötéves Olivér tortákat akartak látni. Meg én is.Így hát tovább mentünk és a nagy tornacsarnokban ráleltünk a gyönyörű tortákra, süteményekre, grillázsokra, hidegkonyhai készítményekre, de volt itt pékárú, gusztusos pohárkrém és csodálatosan megterített asztalok.
Legalább egy óra hosszáig nézelődtünk itt, néha kimentünk megnézni a mazsoretteket. Kár, hogy nem sikerült előbb ideérni, nagyon jó szórakoztató programok voltak, amikről lemaradtunk.
Én többször végigmentem minden soron és rengeteg fotót készítettem. Nem mindegyik sikerült, a verseny fő attrakciója - ami egy emberi szívet formázó "élethű" torta volt - olyan homályos lett, hogy fel se teszem a blogra. De akit érdekel, Itt, meg a facebookon is több helyen megnézheti.
Majd lesz egy bejegyzésem, ahol az általam készített aránylag jó fotókat megmutatom.
Mindannyian kiválasztottuk a kedvenc tortánkat, kedvenc virágunkat. A gyerekek tortát szerettek volna enni, de nem tudtam, lehet-e vásárolni. Aranyos volt Kricky, mert megkínált bennünket. Viziló vagy sárkány lehetett ép formájában a torta, mert kívül szép zöld volt, belül pedig isteni karamell krémes. A gyerekek annyit ettek belőle, hogy félő volt a gyomorrontás.
Megismertem személyesen is Tukovics Antalt, akivel a facebook egyik tortás csoportjában már régóta ismerősök vagyunk. Ez a tehetséges fiatalember a rendezvény egyik szervezője, először szakácsnak, majd cukrásznak tanult, majd vendéglátó szakmenedzser lett.Hobbiból a grillázskészítést is műveli, akit érdekel, a honlapján többet megtudhat róla.
Tukovics Antal Tamás
Az idő rövidsége miatt nem sok emberrel tudtam ismerkedni, pedig felismertem arcokat a blogokró, facebookról.
Kiss Ibolyka
Kiss Ibolykával már Krickynél megismerkedtem. Most személyesen gratulálhattam neki a webcukrász versenyen dísztortájával elért aranyéremhez .
Mód Lajosné Ancsa, Lancsák Eszter, Ani Johancsik, Bán Márta, Kiss Ibolyka, Ferenci Ágnes, Sátor Edit
Ők mindannyian kiváló eredményt értek el. Bár nem ismerem személyesen mindőjüket, remélem senki nem veszi rossz néven  hogy   írok róluk. És itt gratulálok mindenkinek a remek eredményhez!    
(M@rtival készült egy közös fotónk, s személyesen gratulálhattam neki a webcukrász versenyen formatorta kategóriában elért arany, dísztorta kategóriában elért ezüst éremhez.
M@rti és én
Nagy élmény volt még ilyen rövid időt is eltölteni ezen a szép rendezvényen. Rengeteget tudnék még írni, de nem akarom túl hosszúra nyújtani a beszámolót. Még egy bejegyzésben felteszek néhány fotót.
Vasárnap  sétálgattunk kicsit a belvárosban mise előtt, meg után, megebédeltünk és indultunk is haza.
Este 7-re fáradtan, de élményekkel telve hazaértünk.
És megfogadtam, hogy  máskor jobban figyelek a dátumokra, napokra.

10 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy legalább Te ott lehettél és ilyen fantasztikus élményekben volt részed! Jövőre én is megpróbálok eljutni....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, nagyon jó volt! És igen, jövőre is!
      Itt is gratulálok az ezüst érmedhez, és további szép tortákat várunk tőled!

      Törlés
  2. Nagyon jó lehetett ez a nap! Én is szívesen mentem volna de két kicsivel idén ez lehetetlen feladat lett volna :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye! Majd talán jövőre. Egy év alatt sokat fejlődnek, okosodnak a gyerekek.

      Törlés
  3. Hogy milyen szuper rendezvényekre jársz! egy kis izgalom pedig belefér! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Vikvi, hogy kis izgalomnak nevezed. Hát így is jó volt, de egész naposan jobb lett volna.

      Törlés
  4. Hát, Mariszkám, nem is Te lennél, ha nem történnének ilyen dolgok Veled! (Nem vagyunk mi rokonok? Kezdem érteni, miért vagyunk mi egymásnak szimpatikusak; mintha csak rólam szólnának a bakis dolgok!)

    Ismét mindenre kiterjedő, részletes leírást kaptunk. Többek között ezért sem koptatom mostanában az ujjaimat a billentyűzeten az efféle rendezvényekről, mert Nálad pontosabban senki nem írhatná le!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm M@rti, bár pontosabb lenne a beszámoló, ha a kezdetétől ott lehettem volna.
    No, majd jövőre figyelmesebb leszek!

    VálaszTörlés
  6. nagyon jó kis összefoglalót írtál, átérezni belőle a hangulatot, ami ott volt ;)


    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...