Összes oldalmegjelenítés

2013. február 22., péntek

Lisztmentes túrótorta

Lisztmentes túrótorta
Hozzávalók:
350 gramm túró
100 gramm xilit
4 púpozott evőkanál kukoricadara
4 tojás
1 teáskanál fahéj
2 evőkanál natúr joghurt
1 evőkanál vanília eszencia
1 lime leve és reszelt héja
1 csipet só

Elkészítés:
A tojássárgákat a xilit kétharmadával alaposan kikevertem jó habosra. Mikor már elolvadt benne a xilit, hozzáadtam a túrót, joghurtot, fahéjat , vaníliát, (én citromot használtam) a citrom levét és reszelt héját és ezekkel is géppel alaposan összekevertem. Utolsónak belekevertem a kukoricadarát és félretettem.
Most elgyújtottam a sütöt 180 fokra beállítva.
A tojásfehérjéket a csipet sóval, az egyharmad xilittel és pár csepp citromlével kemény habbá vertem.
Óvatosan a félretett masszához kevertem a tojáshabot, majd az egészet egy 24 centis kapcsos tortaformába öntöttem, amelynek az alját sütőpapírral béleltem.
Alsó-felső lángon sütöttem 30 percig, és öt percig még bent hagytam. Nedves konyharuhára tettem pár percre a sütőformát, így minden baj nélkül ki tudtam venni belőle.
Langyosan fogyasztottuk, a férjem lekvárt is kért a tetejére.
Nagyon finom volt, hamar elfogyott, igaz, leves után második fogásnak ettük.
A receptet  Sandrától  hoztam, és köszönöm neki, hogy kikísérletezte ezt a kukoricadarás, túrós süteményt, mert mindkettőt szeretem, és most megtapasztalhattam, hogy együtt is finomak.
Cukorbetegek  is fogyaszthatják korlátozott mennyiségben, valamint  gluténmentesen díétázók is.



12 megjegyzés:

  1. Jééé, ez tök jó ötlet! Túrógombóc megsütve:)Nem csodálom, hogy hamar elfogyott:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, én is szívesen eszegetném! És díjazom hozzá a lekvár-ötletet! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Igazán jó kis diétás süti, fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  4. Marisz, de jó lett ez a tortácskád is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon orulok, hogy Nektek is izlett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Sandra, én is örülök a receptnek!

      Törlés
  6. Nagyon jónak tűnik. Csak egy kis szeletet kérek!A xilitet eddig még nem használtam. A glukonont szoktam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, sajnos neked már nem jutott, nagy részét még aznap egyedül megettem!
      Én nagyon szeretem a xilitet használni, szinte 100 %-ban megegyezik a répacukorral. Csak az ára nagyon magas.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...