Összes oldalmegjelenítés

2013. február 7., csütörtök

Kelt spenótos koszorú

Spenótos tekercs lecsóval, kolbásszal töltve
Kelt spenótos koszorút sütöttem, melynek a tésztájába került spenótpüré, a tölteléke pedig kolbászos lecsó lett.
A receptet Garffyka blogján találtam, és persze nem ugyanazt csináltam, de nagyon jó ötletnek találtam a spenótos tésztát, ezért mindenképpen neki köszönöm meg a receptet.
Tészta hozzávalói:
75 ml + 4 ek spenót blansírozó lé (víz)

5 ek olaj
20 dkg spenót
4-5 levél medvehagyma 
40 dkg liszt
1 tk só
1 tk cukor
1 cs élesztő

Idemásoltam Garffyka tésztareceptjét. Én pedig annyiban tértem el, hogy sűrű, frissen mixelt spenótmasszát használtam, medvehagyma nem került bele.
Így csináltam:
A kenyérsütő tartályába beleöntöttem 1,5 deci folyékony, de elég sűrű spenótmasszát, 5 evőkanál olívaolajat, 1 tojást, melyet 1 evőkanál tejföllel kicsit felvertem, 1 teáskanál cukrot és 1 teáskanál sót. Erre öntöttem a fele rétes, fele simalisztet, a tetején pedig kis mélyedésbe beleszórtam 1 zacskó (7 gramm) instant élesztőt. A géppel dagasztottam, kelesztettem. Természetesen a hagyományos módon is be lehet dagasztani, betarva az ott szokásos sorrendet.

Töltelék:(nálam)
1 üveg (7,8 deciliteres) lecsóalap
15 deka vastag mangalica kolbász
Ezzel különösebb dolgom nem volt, mint a magam által főzött natúr lecsót leszűrtem a levétől, a kolbászt feldaraboltam.
Miután megkelt a tészta kb. 50x40 centis, 1 cm magasságú téglalappá nyújtottam és ráraktam a tölteléket.
A kinyújtott tészta
     
Megszórva töltelékkel
A töltelék alá 2 kanál zsemlemorzsát elszórtam. Bejgliszerűen lazán felcsavartam a megtöltött tésztát, majd egy kuglófsütőbe koszorúformára beleigazítottam. Kicsit kikentem fagyos zsírral a formát, de jobban kellett volna, mert elég nehezen jött ki sütés után.  Egy felvert tojással megkentem, fekete szezámmaggal megszórtam és 14 helyen bevagdostam a tetejét, hogy a gőz itt tudjon távozni. 
Letakarva kelesztettem amíg a sütő előmelegedett 200 fokosra.
Sütés előtt a spenótos koszorú
Alsó-felső lángon 30 percig sütöttem és 5 percig még a sütőben hagytam.   Majd kivettem és egy inox tálat ráborítottam 10 percre, ez alatt kicsit összegyöngül és könnyebben kijön a formából.       
           
A kisült kalács
           
Langyosan szeltem meg. Szépen megsült az alja is, könnyű, puha, épp megfeleő külső állaga volt.
Az íze pedig! Mennyei!
Igaz, hogy én a spenótot is, a lecsót is nagyon szeretem, de így együtt ez az ételkompozíció nagyon finom volt. Második fogásnak ettük leves után. A színeit pedig igazából nem adja vissza a fotó.

 

12 megjegyzés:

  1. Marisz! Ez valami szépség és egészség is! Receptet mentettem!

    VálaszTörlés
  2. Húúú Marisz, micsoda kedvemre valót sütöttél! Nagyon jó ez a recept, eltettem a későbbi terveim közé!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka, biztos a tiéd is szép lesz!

      Törlés
  3. Nekem is kell ilyen, nagyon, de nagyon guszta, s imádom a spenótot:)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötletes! NAgyon ügyes vagy Marisz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! És tényleg nagyon finom volt!

      Törlés
  5. Még főételnek is beillik, nagyon ötletes :)

    VálaszTörlés
  6. Hű, tényleg de nagyon jóóóó! :-) Felveszem a listámra, egyszer kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó Zsuzska, érdemes kipróbálni!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...