Összes oldalmegjelenítés

2013. február 28., csütörtök

Fahéjas almarózsák a 7. Blogkóstolóra


Fahéjas almarózsák
Janka, a Csak mert szeretem blog tulajdonosa lett a kisorsolt párom a Blogkóstoló 7. fordulóján, melynek most Vikvi a háziasszonya.
Jankához már régóta járok, tudom, hogy remek tésztákat süt, ezért volt nehéz a választásom, mert minden héten mást gondoltam elkészíteni tőle.
De a határidő közelít a végéhez, meg egyébként is a rózsa a gyengém még süteményben is, tehát a méltán híres Almarózsát választottam. 

Hozzávalók:
1 csomag friss leveles tészta
5  darab alma
4 ek cukor
1 evőkanál mézes fűszerkeverék(nálam 2 tk őrölt fahéj)
kevés cukorszirup lekenni
cukorgyöngyök díszíteni

Elkészítés:
Az almákkal kezdtem. A jól megmosott almákat kettévágtam, kivájtam a szárukat, magházukat , majd héjastól 2 mm vastagságúra felszeltem. Egy lábasba raktam az almaszeleteket, rájuk szórtam 2 kanál kristálycukrot, egy citrom kinyomott levét, és annyi vizet öntöttem rá, hogy épp ellepte. Tűzre tettem, és forrás után 1 percig főztem, majd leszűrtem és leitattam a lét róluk. Az almalét azonnal megittam.
Félkész leveles tésztát vettem a Spárban, amely ki volt nyújtva, tehát csak derelyemetszővel kb. 3 centi széles csíkokra felvágtam a tésztát. Nem mértem le a tésztalap méretét, de nekem összesen 11 almarózsám lett. A tésztacsíkok hossza kb. 20 centi lehetett.
A csíkokra vágott tésztát én lekentem olvasztott vajjal (kb. két diónyi vajat olvasztottam meg hozzá.)
Megszórtam fahéjas cukorral (2 teáskanál őrölt fahéj meg két evőkanál kristálycukor), és az almaszeleteket egymást kissé fedve ráraktam a tésztacsíkokra, a tésztacsíkok mindkét végén kis szabad helyet hagyva, ahol összeragasztottam a kész almarózsákat, miután feltekertem őket. szilikon muffinformákba ültetve tettem a 220 fokra előmelegített sütőbe, ahol én alsó-felső lángon 35 percig sütöttem. Az utolsó 5 percben megkentem kis fahéjas cukorsziruppal. Néhányat díszítettem cukorgyönggyel, de nem mindet, mert a nővérem névnapjára vittem, és a cukorgyöngy kemény, nagyon kellemetlen ráharapni.
Inkább langyosan porcukrot szórtam rá.
A tésztacsíkokra helyeztem az almaszeleteket és felcsavartam
Muffinformában sütöttem meg
A kisült  rózsák
Porcukorral megszórva, cukorgyöngyökkel díszítve
Ez a süti egyszer nagyon mutatós, másodszor pedig langyosan nagyon finom volt. Biztos készítek máskor is, hisz alma egész évben kapható, leveles tésztám általában van itthon.
Köszönöm Jankának a receptet! Ez tényleg jó kóstoló volt!          


15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép rózsákat készítettél Marisz! Örülök, hogy találtál nálam kedvedre valót:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka, a dicséretet és a receptet is! Sajnos a fotók nem a legjobbak, de nagyon mutatósak voltak és langyosan nagyon finomak is!

      Törlés
  2. Gyönyörűek lettek az almarozsák :) Gratulálok hozzá :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek a rózsáid! Már láttam valahol én is , egyszer majd kipróbálom mert nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Frissen a legjobb! Mi csak megkóstoltuk ahogy elkészült máris vittem a nővéremnek, öt perc alatt odaértem és azonnal ehette. Hagyott belőle másnapra is, ő mondta, hogy melegében az igazi.

      Törlés
  4. Marisz!

    Megfogott a rózsa ahogy megláttam a blogomon,nagyon tetszik,sok finomságot készítettél mióta nem jártam itt.
    Olyan jót nevettem a beírásodon,tudom,csak viccnek szántad,mert nem illik Rád!Köszi:)Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, Rozi!
      Igen, a két balláb csak vicc, bár ha belegondolok, hogy a spanyol tangót nem tudom szabályosan eltáncolni, akkor érvényes...
      Á, dehát magyarok vagyunk, nekem a csárdás megy!

      Törlés
  5. De szépek:) Egyszer a tesóm is készített ilyet:)

    VálaszTörlés
  6. Ez valami fenomenális lett! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek, mintha igazi rózsák lennének!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönöm! A rózsa a kedvencem!

      Törlés
  8. Nagyon szépek lettek, igazán jól választottál! :) El is fogadnék most egy-két rózsát! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...