Összes oldalmegjelenítés

2013. február 5., kedd

Diabetikus csokitorta

Diabetikus csokitorta
Egyik barátnőm anyukájának hétvégén volt a 83. születésnapja.
Én ezzel a gyorsan elkészíthető csokitortával  kedveskedtem neki.
Mivel cukorbeteg, Kiskukta csokitorta receptjét xilittel készítettem el.
Tészta hozzávalói:
3 tojás
150 gramm  xilit + 6 gramm a habhoz
263 gramm liszt,  ebből 3 evőkanál kakaópor
1,15 deci tej
1,15 deci étolaj
3/4 cs. sütőpor
Tészta elkészítése:
Előkészítettem négy edényt.
Egyikbe beleszitáltam a lisztet a kakaóporral, sütőporral és szárazon jól összekevertem.
Másodikba a tojásfehérjék kerültek.
Harmadikba a tojássárgák a xilittel, tejjel és olajjal.
Negyedikbe kimértem a habfelveréshez való xilitet.
Először a tojáshabot vertem fel. Mikor kicsit felvcerődött dobtam bele egy csipet sót, pár csepp citromlét, és kis idő múlva a 6 gramm xilittel addig vertem, míg az edényt felfordítva nem folyt ki.
Aztán a tojássárgákat a xilittel, tejjel, olajjal összekevertem, csak hogy elvegyüljön.
Erre rászitáltam a kakaóporos-sütőporos lisztet, és először csak óvatosan összekevertem, majd a gépet bekapcsolva magasabb fokozaton szép simára, fényesre kevertem, kb. 2 perc alatt. A színe kicsit kivilágosodott.
Ezután a kemény habból apránként háromszor egy-egy kanállal hozzátettem és fellazítottam vele az elegyet. Közben habkártyával a tál oldaláról is leszedtem a rátapadt masszát. Végül az összes habot fakanállal eloszlattam a tésztában, és egy 24 centi átmérőjű tortaformába töltöttem. A tortakarika aljára előtte sütőpapírt szabtam.
Előmelegített 175 fokos sütőbe toltam. Kiskukta ezen a hőfokon kb. fél óra sütési időt javasol, de az én sütőmben tovább tart minden. Fél óra után tűpróbát végeztem, és mivel ragadt még a közepe, a tetejét letakarva sütöttem még negyed órát, majd a sütőt lekapcsolva 5 percig még bent hagytam.
A formából kivett tortakarikát sütőrácson hűtöttem ki, addig pedig megfőztem a belevaló krémet.

Krém hozzávalói:
300 gramm xilit
3 evőkanál víz
3 evőkanál tej
3 evőkanál kakaópor
300 gramm  margarin
22 gramm liszt
1-2 kanál rum
4 kisebb tojás
Krém főzése:
A lisztet, xilitet, kakaóport szárazon összekevertem(kakaóporom sajnos csak 2 kanállal volt), majd hozzáadtam a folyadékokat, a tojásokat és mindent jól összekevertem. Mindezt egy vastagaljú lábasban, melyet a tűzhelyre tettem és állandóan kevergetve felfőztem, a tejbegrízhez hasonlatosan kicsit pöfögtettem.
Hideg vízben hűtöttem időnként megkeverve.
Közben a margarint kicsit meglágyítottam mikróban, majdnem folyósra és önmagában kikevertem.
Mikor a lisztes pép teljesen kihűlt, összevegyítettem a margarinnal és néhány perces gépi keveréssel jól kihabosítottam. Kicsit világosodott a krém, könnyű állagú lett.
A teljesen kihűlt piskótát három lapba vágtam és megtöltöttem a krém kétharmadával, az egyharmadot pedig a külsejére kentem rá.
Kicsit kiskanállal felhúzgáltam helyenként a krémet, ez a szabályos szabálytalanság lett a díszítése, valamint megszórtam kis reszelt diabetikus csokival. Még pirított mandulaforgácsot akartam ráhinteni, de a barátnőm azt mondta, semmi nem kell rá.
Egy gyertyácskát azért tettünk rá, mégis jelezze valami a születésnapot.

Ezt a szeletet én ettem meg
Egy szeletet félretett nekem a barátnőm, hogy megkóstolhassam.
Tényleg nagyon finom volt!  Örültem, hogy az ünneplő család is megdicsérte, és annak is, hogy Kiskukta receptje ilyen kevés változtatással   cukorbetegek számára is fogyaszthatóvá tehető.  
Kiskuktánál  ez a torta fondant borítású, de nem tudom, xilittel készíthető-e fondant?
No, egyszer majd azt is kipróbálom!

12 megjegyzés:

  1. Isten éltesse az ünnepelt nénit! Nagyon finom és szép tortát készítettél, biztos örült neki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva (Maris néni nevében a köszöntést is)!
      Tényleg finom volt, egyáltalán nem volt észrevehető rajta, hogy diabetikus.

      Törlés
  2. Nagyon ügyesen elkészítetted a barátnőd anyukájának a tortát :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a borzas külseje és ordít róla, hogy : "Finom vagyok, egyetek meg!!!" :)))

    VálaszTörlés
  4. Igazán guszta, csupa csokis finomság! Jó egészséget az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Valóban nagyon guszta, de én úgy tudom, fehér lisztet sem ehetnek a cukorbetegek. Kipróbálhatnád barna rizsliszttel, én csuda finom piskótát sütök belőle, jobb mint a búzalisztes. És nem lesz barna...(-:
    http://www.nosalty.hu/recept/piskotatekercs-glutenmentesen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika!
      Valóban hasznosabb, ha a cukorbetegek inkább gluténmentes lisztet fogyasztanak.
      Köszönöm a jótanácsot!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...