Összes oldalmegjelenítés

2013. január 12., szombat

Váncza féle meggyes sütemény


Meggyes sütemény

Ezt a süteményt Budai Mónika Váncza projekt-jéből választottam.
Hozzávalók:
50 deka liszt
1 cs. Váncza sütőpor
10 deka zsír
1 tojás sárgája
2 kanál tejföl
csipet só
5-10 deka cukor(ízlés szerint)

Tölteléknek: cukrozott meggy vagy meggyjam

Elkészítés:
A lisztet elmorzsoltam a zsírral, hozzákevertem a sót, sütőport, majd a tojással és a tejföllel meggyúrtam a tésztát. Nekem nem volt elég két kanál tejföl, felvett 4 kanállal, sőt még fél deciliternyi tejet is öntöttem hozzá, hogy összeálljon a tészta.
Pihentetés nélkül egy 20x30 centis méretű, kizsírozott, morzsával meghintett tepsi alján szétterítettem a tészta felét. Nem nyújtottam, hanem tenyérrel lapogatva beborítottam vele a tepsi alját. 
Rákentem a tésztára egy literes üveg házi meggylekvárt, majd a másik darab tésztát a tepsi méretére vágott sütőpapíron lapogattam szét, így a sütőpapír segítségével borítottam rá a lekváros rétegre.
A tojásfehérjével megkentem, egy villával megszúrkáltam és 220 fokosra előmelegített sütőbe tettem. Tíz  perc múlva mérsékeltem a hőt és 200 fokon alsó-felső lángon sütöttem kb. fél órát.
Langyosan kimetéltem és vaníliás porcukorral megszórva tálaltam.
Gyorsan elkészíthető egyszerű, olcsó sütemény. Köszönöm Mónikának a receptet!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, köszönöm hogy sütöttél a blogból, már be is raktam a recept mellé:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, én köszönöm a receptet! A férjem szerint több ilyen egyszerű finom sütit kéne sütnöm.

      Törlés
  2. Sokszor meg is feledkezünk az ilyen egyszerűen elkészíthető sütikről, pedig ezek is nagyon finomak tudnak lenni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Hankka, igazad van, mindig újabb, divatosabb sütiket sütünk, pedig a régiek is lehetnek nagyon finomak!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...