Összes oldalmegjelenítés

2013. január 30., szerda

Túrós csillagok,virágok,szívek


Túrós csillagok,szívek,virágok
 
Ez a finom teasütemény Mónika Váncza receptjeiből való.
Hozzávalók:
8 deka cukor
20 deka vaj
fél cs.Váncza sütőpor
20 deka túró
25 deka liszt

A hozzávalókból összeállítottam a tésztát, majd lisztezett deszkán négyszer kinyújtottam és a szokásos módon hajtogattam. A hajtogatások között 10 perc telt el.
Az utolsó nyújtáskor kb. 3 mm vastagra hagytam a tésztát, majd csillag, virág és szív alakú linzerkiszúróval kiszaggattam. Összesen 60 darab süteményem lett, melyeket háromszorra sütöttem ki 180 fokra előmelegített sütőben. Az első tepsinek 20 perc kellett, a következők 12 perc alatt kisültek. 
Ahogy kivettem, azon forrón lekentem citromlé és vaníliás porcukor keverékével(ez nincs a receptben). Hagytam teljesen kihűlni a tepsiben, majd 10 deka csokoládét gőz fölött megolvasztottam és szilikonos ecsettel helyenként megkentem vele a süteményeket.
Köszönöm Mónikának a receptet. Most, hogy ő végigsüti a Váncza féle süteményes könyvet, szívesebben választok ezek közül a receptek közül. 
Megelégedéssel nyugtázom, hogy régen is tudtak finom süteményeket sütni, és időnként érdemes visszanyúlni a több évtizeddel ezelőtti receptekért.

Nagyon finom lett, másnap is puha. Mind elfogyott, így nem derült ki, hogy mennyire "elálló".  

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Ez egy nagyon jó recept, elég egyszerű, nem kell hozzá sok dolog és szerintem nagyon finom lehet. Tényleg jók a régi receptek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! Örülök, hogy egyetértünk.

      Törlés
  2. Nagyon örülök hogy sütöttél és hogy jók a tapasztalataid a sütivel.
    Rakom is be a recept mellé!

    Mindig be-be nézek hozzád is , csak mostanában írni mindenkinek nincs időm,mert állandó rohanásba vagyok.
    De figyelek és láttam a csodás sütiket amiket készítettél!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönöm a receptet!
      Jók a tapasztalataim a Váncza receptekkel, főleg, hogy előtte a te tapasztalataidat is elolvashatom.
      Az idővel meg a rohanással én is így vagyok.

      Törlés
  3. Nagyon szeretem ezeket az egyszerűen elkészíthető és finom kis apró sütiket!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Éva, ezzel én is így vagyok!

    VálaszTörlés
  5. Tényleg szépek, nekem is tetszett már Mónikánál is:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett! :) Nekem megvan az eredeti 1936-ban kiadott Váncza süteményes könyv :) azt hiszem érdemes lenne belenéznem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Millye!
      Szerintem is érdemes fellapozni.

      Törlés
  7. Guszta kis falatok, örülhet a Család, hogy ennyi finomságot kap nap mint nap Tőled! :-)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm, M@rti!
    Nem vagyok benne biztos, hogy mindig tökéletes az örömük, mert állandóan, rizskókot, túrós lepényt meg vargabélest ennének...
    De ez bejött.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek lettek, és tudom is, hogy finomak, mert nálunk is elkészültek, csak nem tudtam fotózni! :) A tieid nagyon aranyosak! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...