Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Sünök és bonbonok

Sünök és bonbonok
Praliné Zsuzsi  - Küldjél bonbont sünnel! - játékára készítettem ezt a tányér finomságot.
A kedvenc bonbonunkat kellet elkészíteni, lefotózni, és a képen legalább egy sünnek is kell szerepelnie.
Én nagyon szeretem a mógyorónugátot, a marcipánt, a csokoládét, és az egyszerűen elkészíthető dolgokat, ezért ezekből készültek a bonbonjaim és a sünikéim is. Karácsony előtt bőven bevásároltam a hozzávalókból, egykettőre elkészültek.
Hozzávalók:
15 deka mogyorónugát
20 deka marcipán
10 deka csokoládé
5 deka mandulaforgács

A nugátot 17 darabra felmetéltem, ebből négyet nagyobbra hagytam a többinél a sünöknek. Tenyeremben golyóvá gömbölygettem őket. A marcipánt kinyújtottam kb. két mm vastagságúra, pogácsaszaggatóval 17 kört kiszúrtam. Minden körlappal befedtem egy nugátgolyót, majd egyenként fogpiszkálóra szúrva a felolvasztott, temperált csokoládéba mártogattam őket. Illetve mártogatás helyett szilikon ecsettel kentem őket, így gazdaságosabb, és elég volt a 10 deka csokoládé. A csokis golyókat pirított, mozsárban megtört mandulával megszórtam és fogvájón hungarocell lapba szúrva megszárítottam.
A négy nagyobb golyót tenyérrel sün formájúra alakítottam. Mandula forgácsokat nyomkodtam bele tüskéknek, és ezekre kiskanállal csorgattam az olvasztott csokit.
Sünök csokibevonat előtt
Fázisfotók
A sünikéknek marcipánból orrocskát ragasztottam, cukorgyöngyből pedig szemet. Azért négy sünike készült, mert papa, mama, gyerekek, még nevek is eszembe jutottak, hogy sün Piroska,  sün Balázs, de mikor a gugliban rákerestem, kiderült, hogy ők hét testvér voltak.
A csudába! Ha előbb tudtam volna, hét sün  készült volna. Most már mindegy, remélem az unokáim a négynek is örülni fognak.
A lányok kapják
Ilyen a belseje
Én pedig egy golyót már meg is ettem. Olyan "kőmég" íze van!
Ezeket a bonbonokat Mozart golyóknak hívják, Itt már írtam róla, sőt fotót is tettem fel a készítéséről.   
Ide teszek egy linket Csukás István verséről, melynek a címe : Sün Balázs
Akit érdekel, olvassa el, felnőtteknek is kedves ez a vers, nemcsak gyerekeknek.
Csukás István: Sün Balázs

18 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak lettek a sünik! :)

    VálaszTörlés
  2. De ügyes vagy! :) Nagyon csinos kis sünöket gyártottál, tetszenek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Van aki szebbet tud, de nekem mindig sietnem kell.

      Törlés
  3. Nagyon helyesek lettek:) Zsuzsával egyre járt az agyatok! Egyet szívesen megkóstolnék:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, Janka! Készítsd el, nem nagy ördöngősség!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a süncsaládod és imádom a rózsaszín orrukat! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Teller-cake! A tieid sokkal szebbek, dehát tőlem ennyi telt.

      Törlés
  6. De ötletes,jól néznek ki,én is lennék gazdi a süniknek,sőt a golyóknak is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Rozi!
      Szerintem te szebben meg tudnád csinálni a süniket, bíztatlak, hogy próbáld meg!

      Törlés
  7. Nagyon ötletes,Hannosomnak igen bejönne ez a kis finomság:))No meg persze nekem is:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Böbe! Próbáld ki, biztos te is meg tudod csinálni, annyira egyszerű.

      Törlés
  8. Jaj, de jó, nagyon helyesek a kis sünik!

    VálaszTörlés
  9. "Kőmég" íze van, ez jó :) El is hiszem, nagyon jól néznek ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, kedves vagy, köszönöm!

      Törlés
  10. Nagyon aranyosak lettek a sünik :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...