Összes oldalmegjelenítés

2013. január 16., szerda

Megint fánk

Fánk
Többféle fánkot sütöttem már, és mindegyik jól sikerült. Szeretek azonban új recepteket kipróbálni.
Illéskrisz  blogjátékára már eddig is többen küldtünk be receptet. Nézelődtem a különleges fánk receptek között, és Judit spanyol fánkja nagyon megtetszett, így elhatároztam, hogy ezt én is megsütöm. Csakhogy  5 tojás is kell bele, nekem pedig most pihennek a tyúkjaim, így netes keresgélésbe kezdtem, hátha találok ilyen receptet kevesebb tojással.
Találtam is, mégpedig tojás nélküli verziót.

Churros, spanyol fánk

De még ejtek egy-két szót a jelentéséről. Nem volt sok időm utánajárni, de valószínűleg rúd a szó jelentése, mert a fánk spanyolul buñuelos. Még azt megtudtam róla, hogy a spanyolok churro készítő eszköze a   churromaker, egy erre a célra gyártott bordázott kinyomó.   Mindenképpen hasonlít a magyar kitolófánkra, ahhoz is volt régebben külön készítő.                                                                                                              

Hozzávalók:
28 deka finomliszt
4,5 deci víz
2 evőkanál olívaolaj
csipet só
2 teáskanál nádcukor
fél csomag sütőpor

Elkészítés:
A vizet a cukorral, sóval, olajjal felforraltam. A kimért lisztbe belekevertem a sütőport, és a felforrt vizes elegyet folyamatos kevergetés közben hozzáadtam. Ezzel el is készült az égetett tészta, amit csillagcsöves nyomózsákból kell a felforrósított olajba nyomni. Lehet hosszúkásra, szív alakra, vagy tetszőleges formára. A fánkok mindkét oldalát meg kell sütni, kivéve leitatni róluk az olajat, majd fahéjas porcukorral megszórva tálalni. Vagy olvasztott csokoládéba mártani.
A tészta elkészültéig rendben volt minden. A habzsákos dologgal volt problémám. Nekem már máskor se ment a habzsák használata. Volt kettő olcsóbb, műanyag véggel, de azokat ki is dobtam. Most ilyen nyomócsövet vettem, azt gondoltam, ezzel nagyon profi leszek.
Csillagcsöves nyomócső
Nemcsak profi nem lettem általa, de azt a fánkformát, amitől churros a churros, nem sikerült produkálni. A legvastagabb csővel is alig 1 centi vékony fánkjaim lettek sülés után. Néhányat kisütve megkóstoltam, kemények voltak. Szerintem a fánkok vastagsága befolyásolja a fánk állagát. Tehát ez nem volt kívül ropogós, belül puha! Ráadásul ahogy hűlt a tészta, valósággal "belekötött" a csőbe.
Gyorsan átraktam egy nylonzacskóba aminek kivágtam a sarkát, de ez se lett jó, mert nehéz volt a zacskónak a tészta, továbbrepedt a vágás és idétlen vastag formátlan hurkákat produkáltam vele.
Nyomócsőből és nylonzacskó sarkából nyomott fánkok
Ami a zacskóval készült, az állagra jó volt, de nem tetszett a formája, így kitaláltam, hogy kinyújtom és kiszaggatom.
Lyukas közepű és tömör virágformákra szaggattam

Sütés után némelyiket fahéjas porcukorba mártottam, némelyikre csipkebogyólekvárt kentem.
Nem olvasztottam csokit, ez ebben a formájában úgyse volt churrosnak nevezhető.
De jónak jó volt, rövid idő alatt elfogyott mind.

Hát ezután a kaland után egy ideig biztos nem kívánok churrost sütni.
Elismerem, hogy a hiba bennem, vagy az én "készülékemben" volt.
A recept tegnap jelent meg  Mirella blogján, én rögtön lecsaptam rá, gyors, könnyű, olcsó tészta. Mirelláé gyönyörű a képen, és tökéletesre sikerült.
Megköszönöm neki a receptet, nem hibáztatom az én balsikeremért.
Illetve, nem volt ez tragikus balsiker, mert a családnak nem meséltem el ezt a történetet, így aztán nem firtatta senki a fánkok milyenségét.
Majd megpróbálok valami komolyabb habzsákot beszerezni, és ha nekem is sikerül valódi churrost sütni, akkor elmondom.

20 megjegyzés:

  1. Milyen praktikus kis szerkezet ez, ha ilyen szép virágokat tudtál vele készíteni! Tetszik, hogy nem hagyományos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A virágokat linzerkiszúróval készítettem. hát ez most nem hagyományos volt, de azért jó volt.

      Törlés
  2. A következő jobb lesz majd:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a vigasztalást, Kati! Igen, én is azt remélem.

      Törlés
  3. Nem mindenütt ragaszkodnak a churros formájához, de hozzátartozik, hogy ezt kifejezetten erre kialakított ketyerével nyomják egyenesen a forró olajba, szóval otthon nem is olyan egyszerű reprodukálni.

    Viszont nemrégen, egy vursliban láttam, hogy a hígabbra hagyott fánktésztát (sűrűn folyós volt, mint a galuskatészta), egy csőrös edényből csurgatták a forró olajba. Ilyen csőrös edény nálunk nincs is, de talán egy régimódi kávékiöntő is megteszi. Nagyon fincsi lett, szabálytalan formák keletkeztek. Egyszerre mindig egy szűrőkanálnyit csurgattak tele (ez egy nagy fritőz volt, több kiemelőkosárral), amivel a sütés után egyből kiemelték. Lekvárral és porcukorral kaptuk, nagyon finom volt. Próbáld meg legközelebb, hátha ehhez a tésztához is jó lehet!

    VálaszTörlés
  4. Most, ahogy belegondolok, a gofrisütőhöz kapott recept lehetett az, nem égetett tészta. :o)

    VálaszTörlés
  5. Na, már nem kommentelek többet, de még annyit, hogy ennek az édességnek van magyar neve is: http://martyhobby.blogspot.com/2012/02/tolofank.html

    De nem ezért jöttem vissza, hanem mert akkor már eszembe jutott a fincsiség neve: Funnel cake (tölcsér torta), talán mert tölcsérrel is lehet készíteni, vagy azzal készült eredetileg. Itt a receptje (angolul) és a fotója:
    http://www.examiner.com/article/theme-park-food-recipes-for-your-super-bowl-party

    És még egy bejegyzés ötletet adtál, hogy eszembe juttattad! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Altair, köszönöm a hozzászólásaidat - látom, kezdesz visszatalálni a régi önmagadhoz. :)
      Csőrös edényhez ez a tészta sűrű, hiszen ki tudtam nyújtani.
      Márti linkjén a kitolófánk receptjét találtam, az övé is vastagabb, mint az enyém.
      A másik linken tölcséres tészta van, egyszer lehet, hogy kipróálom.

      Törlés
  6. Meg is írtam a bejegyzést róla, és linkeltem egy oldalt, ahol videó is van róla, hogyan csurgatja tölcsérből az olajba. :oD

    Az égetett tésztát egyébként simán kanállal is beleszaggathatod az olajba (ha nem jön össze a nyomózsákos változat), és akkor kiszedés után gyorsan meg kell szórni kakaós porcukorral, ez az ördögpirula. Az is de finom! Mhm! :o) (Nem kéne folyton édességekről ötletelnem a fogyókúra közepén.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Altair! Tanulmányozni fogom, és mihelyt halványul a rossz emlék, kipróbálom úgy!

      Törlés
  7. Leleményes vagy Marisz, az tagadhatatlan! Tetszik ez a virág megoldás:) Ezek a műanyag kütyük semmire sem jók. Én 3 tojással készítem ezt a tésztát, és az akkor is puha, ha vékony csövön nyomom ki. Ne add fel, sikerülni fog! Megéri, mert nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm a bíztatást! Majbegyógyítja az idő ezt a "sebemet", és újra előveszem.

      Törlés
  8. Tetszenek az új fánkjaid, nagyon mutatósak :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem direkt tetszenek ezek a virágformák! Mondhatnánk, hogy megalkottál egy új fánkot, a "virágfánkot"! :)))
    Biztos vagyok benne, hogy kifundálsz egy jó megoldást legközelebbre!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Teller-cake! Igen, keresem a jó megoldást!

      Törlés
  10. Nekem is nagyon bejönnek a virágok:) Tavaszhívogató ebben a hideg időben. Nem sütöttem még spanyol fánkot, csak gondolom, hogy hígabb tésztát egyszerűbb ezzel a szerkenytyűvel kinyomni. Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu! Nektek is legyen szép hétvégétek!

      Törlés
  11. Kedvet kaptam hozzá hogy én is süssek. Hmmmm nagyon szuper fánkokat készítettél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, fánkra fel! Most van a szezonja.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...