Összes oldalmegjelenítés

2013. január 28., hétfő

Kis kiruccanás

Töki, a teknősbéka
Kricky már január első napjaiban elkezdte szervezni a blogszülinapi rendezvényét, amely egyben
jótékonysági rendezvény a Péterfy Sándor utcai kórház koraszülött osztályának, valamint  Airbrush tortadíszítő technikai bemutató is volt.
Sikerült összehozni, hogy én is részt vehessek ezen a nagyszerű eseményen.
Egyik barátnőm, aki ugyan nem tortázik, nem blogol, de érdeklődik a téma iránt, eljött velem.
Jó kis kalandjaink voltak ezen a napon, mert hát nem is én lennék, ha nem történne velem valami "izgalmas".
Már reggel úgy indítottunk, hogy az odaúton fent felejtettük a 202-es buszon a süteményt, amit a rendezvényre sütöttem (nehéz sós teasütemény, meg szezámmagos chips).
Dehát én mázlista vagyok, és leszállás után még azidő alatt eszembe jutott, amíg a busz a piros lámpa miatt nem tudott tovább indulni.
Ezután gyalogosan kicsit eltévedtünk (Pestnek ezen a részén nem vagyok ismerős), majd segítőkész emberek útbaigazítása szerint ismét buszra kellet szállnunk, hogy a kívánt helyszínre érjünk.
Ez csupán annyi problémát okozott, hogy a visszaútra nem maradt elég jegyünk, de ez már egy másik történet.
Elsők között odaértünk a SilverKart központba, ahol lassan gyülekeztek a résztvevők a 11 órás kezdésre.
Kricky egész családja ott volt. Férje segített a tecnikai szerelésekben, két tündéri kisfia pedig élvezettel figyelte a történéseket hol anyuka szoknyája, hol apuka nadrágja mellett.
Már ki volt rakva Kricky néhány munkája, Németh Zoltán(Némo) karamell szobra, Földi Lenke cukorvirág díszei.
Várakozás közben ezekben gyönyörködtünk
Külön asztalon gyűltek a tombola ajándéknak felajánlott ajándék csomagok, melyek közt voltak fűszerek, lekvárok, tortakészítési kellékek és egyebek, de engem a torták hoztak legjobban lázba.
Mozart - Klopp Marcsi alkotása

Kiss Ibolyka - Kalocsai torta
Ahogy írva is volt, 11-kor elkezdődött az előadás. Először arról beszélt Kricky, hogy mért pont a Péterfy Sándor utcai kórháznak történik a felajánlás. A koraszülött osztály főnővére is szólt pár mondatot szerényen, és a főorvosnő is befutott utolsó pillanatban.
Majd vetíés következett - Kricky konyhája a kezdetektől képekben .

Bán Márta Kricky segítsége
Előadás után svédasztalos ebéd volt, hétféle ételből választhattunk. Én gulyáslevest ettem, argentin   pulykamellet fűszeres steak burgonyával és gombás paradicsommártással. Az ételek gusztusosak, finomak és bőségesek voltak. 
A süteményeket mi vittük, egy asztalra ki voltak téve az ajándékozó nevével, és szabadon választhattunk belőlük. Én egy nagyon finom kávékrémes szeletet ettem, sajnos ennek a papírja elkeveredett, így nem tudom mi a sütemény neve és ki készítette.
Most volt idő egy kis beszélgetésre, ismerkedésre.
Nagyon megörültem, ha fényképről felismertem némelyik bloggertársamat, vagy facebookos tortamániás társakat.
Mártival, az Ízek... torták... és más állatfajták című blog írójával azonnal felismertük egymást, bár nekem képen szélesebbnek tünt, a valóságba lányosan karcsú ez a háromgyerekes csinos anyuka.
Nem sokat tudtunk beszélgetni, mert Márti Kricky segítsége (is) volt, arról beszéltünk, milyen jó lenne egy bloggertalálkozót összehozni, olyat, ahol csak "szájjal " tortáznánk.
Bán Mártával
Mártitól nagyon szép ajándékot kaptam. Itt is megköszönöm neki!
Márti készítette orchideák
Megismerkedtem Kiskuktával, akinek régi rajongója vagyok, és aki nagyon kellemes megjelenésű, mosolygós fiatalasszony. A fél ország használja a piskótareceptjeit.
Aztán jó néhány egyoldalú ismeretséget is tisztáztunk:  régóta nézegettem már Kiss Ibolyka tortáit a facebookon. Szépen kidolgozott tökéletes tortái vannak, erre az alkalomra is csodás kalocsai tortát készített  tombola főnyereménynek. 
A Tortamániásoktól beszélgettem  Druhapolcsik Zsuzsannával, a vidám Klopp Marcsival, ráismertem Szilasi Horváth Csillára, és meg mernék rá esküdni, hogy Bálintné Szekér Zitát is láttam.
Beszélgettem még Nagyné Tóth Ildikóval, és isten tudja még kikkel, mert a nevekkel meg a hozzájuk tartozó arcokkal bajban vagyok.
Ezekhez a tortázó hölgyekhez képest én kispályás vagyok. Tudomásom szerint ők sem cukrászok, meg nem is képzőművészek, mégis művészi torták kerülnek ki a kezük közül.
A rendezvény második részében volt az aibrush bemutató, melyen Kricky egy otthon megsütött-betöltött teknősbéka formájú tortát festékszóróval befestett. Közben aprólékosan elmagyarázta ennek a festési technikának a lényegét. Felhívta a figyelmet, mire kell ügyelni, s a festékszóró helyes tartásától kezdve az alapozáson, színkeverésen keresztül a várható végeredményig mindenre kiterjedő, aprólékos, részletes magyarázat közben készre festette a tortát.
Élvezetes volt látni, a barátnőmet annyira magával ragadta az előadás, hogy máris ilyen tortát akar csinálni. (Még semmilyet nem csinált.)
Na, erre külön befizetek! (Nem olvassa a blogomat, így nyugodtan merem mondani, ha meg mégis, hát majd szívből gratulálok neki.)
Három órakor került sor a tombola sorsolásra. Mindenki kapott a belépőjéhez egy tombolajegyet és vásárolni is lehetett.
Tombola ajándéknak vittem két kis csomag  termelői kalocsai paprikát. Az egyiket rögtön az első szám kihúzásakor meg is nyertem. Felajánlottam, hogy legyen a következő nyertesé, így Kricky egy tinilányoknak írt könyvet adott helyette, aminek nagyon örülök, mert jó lesz az idősebb unokámnak.
Jó hangulatban zajlott a tombolázás, sok nagyobb értékű nyeremény is volt.
A fődíj torta, meg egyéb nyeremények felajánlások útján a Péterfy Sándor utcai kórház koraszülött osztályának dolgozóihoz lettek eljuttatva.
Ezekről Kricky részletes beszámolót ír a blogjában pontos adatokkal, nála majd el lehet olvasni.
Négy órakor befejeződött a rendezvény. Nekem kedvem lett volna még egy kicsit beszélgetni tortás résztvevőkkel, de a barátnőm mondta, hogy ha sietünk, még elérjük az ötórai buszt.
A metróra nem volt jegyünk, még azt is kellett venni. A rendezvényről együtt jöttünk egy fiatal párral, akik útbaigazítottak, meg segítettek a jegyvásárlásban. Nem rajtuk múlt, hogy mégis lemaradtunk a buszról. A Népligetben már a busz faránál voltunk, mikor az elindult.
Hát három-négy másodperc késés miatt csak egy óra múlva tudtunk elutazni.
Azért este fél kilencre már Kalocsán voltunk. 
De még nem ért véget a napi megpróbáltatás, a barátnőm anyukája ugyanis olyan mélyen aludt a hangos tv mellett, hogy nem tudtuk felébreszteni. Már az összes szomszéd kinézett, úgy dörömböltünk a redőnyön, de hiába. El kellett mennünk a város másik végében lakó fiához a hátsó bejárat kulcsáért, hogy be tudjon menni.
Este tíz óra tájban azért én is hazaértem, és kavarogtak bennem a nap élményei.
Nem jut eszembe a neve a piros kabátos fiatal hölgynek (pedig kétszer is megkérdeztem) aki segített jegyet venni. Pedig szerettem volna megnézni a facebookra feltöltött tortáit.
No hátha majd valamikor valahol valahogy összejön ez is!
Krickynek megköszönöm hoy ilyen élménydús kellemes bemutatót szervezett.
És további sikeres blogírást kívánok neki!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Itt elolvashatjátok:Kricky beszámolóját az eseményről.


15 megjegyzés:

  1. Ez csodás egy nap lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jo volt olvasni, gratulalok nektek !!!

    VálaszTörlés
  3. Jó kis beszámoló, gondolom élmény volt ott lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kisildi , köszönöm! Nagy élmény volt.
      Bizonyos dolgok kimaradtak, gondolom Kricky részletesebb beszámolót ír.

      Törlés
  4. Mariszkám, örülök, hogy találkoztunk személyesen is! (A pofavágós képen "gyönyörű" vagyok! Épp Druhapolcsik Zsuzsi mondta, hogy vigyorogjunk, hát vicsorgás lett belőle)

    Nagyon élvezetes volt olvasni a beszámolódat! Külön tetszik, hogy a bakiktól nem esel kétségbe, és megoldasz minden problémát - ahogy már sütikészítéseid-bejegyzéseid közben is megszokhattuk.
    Én is köszönöm az eredeti kalocsai pirospaprikát! Nagyon kedves Tőled, hogy gondoltál rám!

    Sok puszi, azt a találkozót meg létrehozzuk, már folyamatban vannak a tárgyalások az érintettekkel! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti,köszönöm a hozzászólásodat.
      A képen igenis jól nézel ki!
      A beszámolóm kicsit elnagyolt, de Kricky úgyis részletesebbet fog írni. Elnézést kérek azoktól, akiket nem említettem meg, vagy a licitálásról sem írtam - hát nem akartam regényt.
      Várjuk a nyarat, a blogtalit!

      Törlés
  5. Nagyon jó volt olvasni ezt az élménybeszámolót:) Nagyon szép és élménydús napotok volt, az meg a legjobb, hogy ennyi bloggerrel sikerült találkozni személyesen, aranyosak vagytok a képen Mártival:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Igen, nagyon jó napunk volt vasárnap!

      Törlés
  6. Marisz, köszönjük a képes beszámolódat! sajnálom, hogy én nem tudtam ott lenni! Fergeteges nap lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, kár, hogy hogy nem tudtál eljönni, biztosan élvezted volna!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...