Összes oldalmegjelenítés

2013. január 10., csütörtök

Étcsokoládéval, vörös áfonyával és pirított mandulával töltött csavart kalács




Étcsokoládéval, vörös áfonyával és pirított mandulával töltött csavart kalács
         
Selectfood Újévi nyereményjátékára jelentkeztem ezzel a kaláccsal, mert a játék résztvevőinek erről a blogról kellett elkészíteni valamit egy tetszőlegesen kiválasztott recept alapján.
Selectfood receptjét egy az egyben bemásolom:
Hozzávalók

450 g sima búzaliszt
200 g teljes kiőrlésű búzaliszt
100 g kókuszliszt
75 g nyírfacukor vagy fruktóz (nálam fele-fele arányban)
3 g finom tengeri só
60 g puha vaj
3 db tojás (156 g) felverve
25 g friss élesztő 
265 ml kézmeleg sovány tej

100 g aszalt vörös áfonya, annyi mandulalikőrbe áztatva, amennyi ellepi
100 g blansírozott mandula sütőben vagy serpenyőben megpirítva, durvára törve
150 g min. 60%-os étcsokoládé durvára törve

1 db tojássárgája egy ek vízzel kikeverve, a kalács kenéséhez

Elkészítés
1 Áztassuk be az aszalt áfonyát a mandulalikőrbe.
2 A liszteket keverjük jól össze a választott édesítővel és a csipet sóval. Az élesztőt oldjuk fel a tejben, majd adjuk a lisztkeverékhez a felvert tojással és a puha vajjal együtt.
Gyúrjunk belőle tésztát, utána fedjük be egy konyharuhával, és langyos helyen kelesszük a duplájára.
3 Miután a tészta megkelt, gyúrjuk át, majd liszetezett felületen nyújtsuk ki körülbelük fél cm vastagságúra. Hintsük meg egyenletesen az aprított mandulával és csokoládával, és az előzőleg jól lecsepegtetett vörös áfonyával. A csokoládéból és a mandulából tegyünk félre egy keveset a kalács tetejére.
4 Tekerjük fel a kalácsot, végeit hajtogassuk be, és fektessük egy kivajazott-lisztezett megfelelő méretű tepsibe. Az én kalácsom 34 cm-es lett.
5 Kenjük be a tetejét, s oldalát a vizes tojássárgájával, majd szórjuk meg a félretett csokoládéval és mandulával.
6 185C°-ra előmelegített sütőben süssük először 35 percig, majd 175C°-ra visszavéve a hőfokot, süssük további 35 percen át. Nagyjából 20 perc után egy darab alufóliával lazán fedjük be a kalácsot, hogy ne tudjon megégni. Tűpróba szükséges!

Fél adagot készítettem a következőképpen:
Azzal kezdtem, hogy az aszalt vörösáfonyát alapos forróvizes mosás után beáztattam amaretto likőrbe.

Kimértem a liszteket - fehér finomlisztet, teljes kiőrlésű tönkölylisztet, és a kókuszliszt helyett rizslisztet használtam - és szárazon összekevertem a nyírfacukorral, tengeri sóval.
Az élesztő feldobásához egy teáskanál sötétbarna nádcukrot kevertem a tejbe, majd a többi szükséges hozzávalóval meggyúrtam a tésztát, amit a meleg konyhában letakarva duplájára kelesztettem.
Míg a tészta pihent összetörtem a csokoládét, megpirítottam a mandulaforgácsot, majd azt is durvára törtem.
A megkelt tésztát átgyúrtam, majd lisztezett deszkán fél centi vastag téglalappá nyújtottam.
Rászórtam a tölteléket, felcsavartam, megkentem és az előírt módon megsütöttem. 
Néhány fázisfotó
A tetejére szánt mandulaforgácsot nem pirítottam meg, így is le kellett takarnom alufóliával, hogy ne égjen meg.          
A metéléssel muszáj volt megvárni míg langyosra hűl. Nagyon finom ízhatású kalács, bár kissé száraz, ezért ahogy Selectfood is javasolta, tanácsos valamilyen itallal fogyasztani. Én mentás-citromos teát adtam hozzá, de tettem el a holnapi tízórai kapucsínóhoz. Persze, egy szánkózásból hazatérve fűszeres forralt bor mellé is el tudnám képzelni.
Csak nálunk egyelőre nincs hó, úgyhogy legközelebb majd akkor sütök ilyet, mikor össze tudjuk kötni valami téli sporttevékenységgel.
Addig is megköszönöm Selectfoodnak a receptet és ezzel köszöntöm a 4. blogszülinapján!


12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, finom lehet ez a sütemény! Egy finom tea mellé én is eltudnám képzelni!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva!Mi is teával fogyasztottuk, az unokáimnak nagyon ízlett.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, kívül-belül! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! És tényleg finom!

      Törlés
  3. Guszta kalács!
    Rájöttem, hogy ki volt az első, aki receptet küldött, mert én voltam a második:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli köszönöm!
      Én nem jöttem rá, ki volt az első, vagy a harmadik...
      De mostmár tudom, hogy te voltál a második, én pedig a negyedik.

      Törlés
  4. Hű de nagyon jól néz ki, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Már nincs, gyorsan "elkóstolgattuk"!

      Törlés
  5. Csupa finom és egészséges dolog van benne, nekem tetszik:) Egy finom tejeskávéval jöhetne holnap, bár én is kalácsot fogok sütni hétvégére:) Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Kellemes héltvégét, jó sütögetést kívánok!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...