Összes oldalmegjelenítés

2013. január 13., vasárnap

Brownie - egyszerű recept


Egyszerű brownie
Browniet eddig még nem ettem és nem sütöttem. Megmondom őszintén,  az riasztott el tőle, hogy a belső állaga folyós kell legyen. Ez nálam egyenlőt jelent a sületlennel.
Most mégis rászántam magam, amikor megláttam Flóra blogszülinapi játék felhívását, amelyben kedvenc sütije, a brownie sütésére invitálja a játszani kívánókat.
Tanulmányoztam többféle receptet, végül egy alaptésztának számító egyszerűt választottam.
Kezdetnek ez, aztán ha beválik, jöhetnek komplikáltabb receptek.
Hozzávalók:
15 deka vaj
10 deka jó minőségű csokoládé
2 evőkanál jó minőségű kakaópor
2 egész tojás
15 deka cukor
11 deka liszt
csipet só
Elkészítés:
Kimértem a hozzávalókat. A kockákra vágott hideg vajat a szintén kockákra tördelt  74%-os csokival gőz fölött megolvasztottam. Mikor már majdnem kész volt, belekevertem a két kanál holland kakaóport és félretettem hűlni. A két tojást a cukorral fehéredésig kevertem, a már langyosra hűlt vajas csokit beleöntöttem és együtt néhány percig keverve jól felhabosítottam.
Utoljára szitán keresztül több részletben aftam hozzá a sóval elkevert lisztet.
Egy 20x30 centis sütőpapírral bélelt tepsibe símítottam a masszát, majd a 180 fokosra előmelegített sütőbe tettem. A recept 15 perces sütési időt ír, de nekem 25 perc alsó-felső sütés kellett.
Langyosan vágtam  kockákra tálaláskor. Bár az enyém belseje kevésbé volt folyós, mint Flóra fotóin a browniek, azért szerintem elsőre jól sikerült.
Nagyon kellemes meglepetés volt a harmonikus, csokis, mennyei íz!
Már sütéskor is isteni illatot árasztott, de az íze minden várakozásomat felülmúlta.
Kár, hogy eddig kihagytam ezt az egyszerű, gyorsan, könnyen elkészíthető finomságot!
Köszönöm Flórának a játékot, ami egyúttal egy új kedvenc sütit eredményezett. Ezután már bátran válogatok a gyümölcsös, mázas, magvas fajtáiból is, ami Flóránál bőven található.
És köszönettel tartozom a recept lelőhelyének is, ahol azt is megtudtam, hogy a jó brownie nem kakaós piskóta.


19 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, kaphatok kóstolót?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Flóra! Már elkóstolgattuk, várakozáson felül bejött a családnak!

      Törlés
  2. Ez egy nagyon isteni süti:) Nagyon szép is lett. Tetszik, hogy bátran kipróbálsz dolgokat:)) Én pirított dióval szoktam összekutyulni a csokis masszát, úgy is nagyon jó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! Legközelebb már bátrabb leszek a hozzávalók tekintetében.

      Törlés
  3. Nagyon jó lett elsőre:) A brownie nagyon finom, bár nekem inkább a gyümölcsös sütik a kedvenceim, a család viszont szereti. Nekem is meg kell sütnöm a játékra a browniet, már tudom milyen lesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Flóránál láttam gyümölcsös browniet is, majd jön az is.

      Törlés
  4. Én is brownie-t sütöttem ma:-) Bár nekem nem az első, Flóra már korábban megfertőzött vele. Nagyon jó ez az egyszerű recept is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Tényleg jó recept, mert pillanatok alatt elkészült és finom!

      Törlés
  5. Régebben én is nagyon sokat készítettem, mert gyorsan össze lehet dobni. Nálam is van egy változat (picit kávés), ha gondolod... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt:
      http://izek-tortak-allatfajtak.blogspot.hu/2011/04/brownie-feleseg.html

      Törlés
    2. Képzeld M@rti, megnéztem a brownie receptedet, és kiderült, hogy ez már régebb óta várólistán van nálam.

      Törlés
    3. 10 perc alatt megvan! (+ a sütés)
      Akkor jó, amikor még meleg, és a csokidarabkák olvadoznak benne! Hmmmm....

      Törlés
  6. Nagyon jól sikerült guszta! Nekem is elkéne kezdenem, túl sokszor még én sem csináltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Biztos a tiéd is szép és finom lesz!

      Törlés
  7. Látom Te is beálltál a sorba és elvarázsolódtál! Én is így voltam vele, nem értettem a nagy felhajtást míg meg nem kóstoltam....:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így jártam vele. Régebben a muffinnal voltam így, most pedig az egyik legkedveltebb süteményünk.

      Törlés
  8. Ki keell brobaljam meg nem csinaltam browie-t de itt az idje!
    Kolcson veszem a receptet !Koszonom !!!

    VálaszTörlés
  9. Mandala, örülök, hogy tetszik a recept! Remélem, neked is sikerül.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...