Összes oldalmegjelenítés

2012. december 22., szombat

Vajkaramellás házi szaloncukor


Vajkaramellás szaloncukor
A karamellának minden formáját imádom. Eddig a bolti vajkaramellás szaloncukrot szoktam vásárolni, de idén először ezt is házilag készítettem. Nem bonyolult, csak keményebb állagú vajas karamellát kell főzni, dermeszteni, kimetélni és a végén csokoládéval bevonni.
Hozzávalók:
200 gramm vaj
300 gramm barna nádcukor
250 ml zsíros tejszín
csipet só
4-5 csepp citromlé
1 evőkanál vaníliaeszencia

A felsorolt hozzávalókat egy lábasba tettem és állandóan kevergetve felforraltam. A forrástól számított 40-45 percig lassú tűzön főztem folyamatos kevergetés mellett. Egy idő után elkezdett sűrűsödni, sötét színe világosabbra változott. Sűrűsödéskor eléggé poszogott, kicsit meg is égettem a kezem, amikor ráfröccsent. amikor elég sűrűnek véltem levettem a tűzről és beleöntöttem egy előre elkészített, folpackkal kibélelt 10  x 26 cm-es műanyag dobozba és egy éjszakára a hideg spájzba került. Pár óra múlva feldaraboltam, kicsit megformáztam és a marcipános szaloncukrom készítésének módján bevontam olvasztott csokival, majd csomagoltam. Nem mindegyiket, mert ebből elég sok lett, így kisebb kockákat, gömböket is csináltam, melyeket bonbonként kínálok majd.
Csokibevonat előtt

Karamellát már máskor is használtam(bonbonhoz, süteménybe), de most ezt a keményebb állagú, szaloncukornak is alkalmas receptet Citromhab blogjáról hoztam. Nagyon nagyon köszönöm neki!

23 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a szaloncukraid! A vajkaramella finom lehet, és szép dísze a fának....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Nem teszem fel a fára, alatta egy kiskosárban a helye a szaloncukornak, így nem verődik le a többi dísz, meg nem hullik le a tűlevél, mert nem kell érte a fát "birizgálni". :)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, és biztos, hogy egészségesebb is, mint a bolti! Kellenes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab köszönöm, a jókívánságokat is, amit visztont kívánok nektek is!

      Törlés
  3. A vajkaramellás szaloncukor a kedvencem. Jövőre ilyet készítek, csak el ne felejtsem :) Köszönöm az ötletet és békés boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, jól teszed, ha magad készíted! Nektek is békés, boldog ünnepetek legyen!

      Törlés
  4. Nagyon finom szaloncukrokat készítettél és gondolom rengeteg munkával is járt. Nagyon boldog ünnepeket kívánok nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! A szaloncukrok tényleg nagyon finomak, a munka nehezebb része nekem a csomagolás.
      Viszont kívánok nektek is boldog ünnepeket!

      Törlés
  5. A vajkaramella a gyengém. Valószínűleg kipróbálom majd. Boldog Karácsonyt, kellemes sütés-főzést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zsolt! Olvasd el Citromhabnál is, remélem jól fog sikerülni.
      Az ünnepi jókívánságokat viszont kívánom!

      Törlés
  6. Ezt nagyon tudnám szeretni, az egyik kedvencem :)Kellemes ünnepeket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vikvi! Viszont kívánom én is az ünnepi jókívánságokat!

      Törlés
  7. Kedves Marcsi, boldog karácsonyt kívánok neked és családodnak, sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  8. Boldog, meghitt karácsonyt kívánok én is Neked és szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
  9. Csodás szaloncukrok! Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon bolgog, békés karácsonyi ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  11. Az angyalok ma táncra kelnek, csengőn-bongón énekelnek, szeretet tölti be az utcát, teret, kellemes, boldog ünnepeket!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néznek ki a szaloncukrok! Boldog karácsonyt!:)

    VálaszTörlés
  13. Békés, boldog, örömteli karácsonyt kívánok! :)))

    VálaszTörlés
  14. Mindenkinek köszönöm az ünnepi jókívánságokat!
    Meghitt, békés, boldog karácsonyunk volt, és remélem hasonlóan ünnepeltek a kedves blogger társaim is!

    VálaszTörlés
  15. Szeretném idén ezt a szaloncukrot elkészíteni. Emlékszel rá, hogy kb. hány darab lett belőle?

    VálaszTörlés
  16. Kedves Marisz57!
    Nagyon szépek lettek, és szeretném megcsinálni a szaloncukrokat.
    Annyit szeretnék kérdezni, hogy lehet-e helyettesíteni a barna nádcukrot xilittel? Válaszodat előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  17. Megcsináltam, és nagyon finom lett! Köszönöm a receptet! Boldog Karácsonyt :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...