Összes oldalmegjelenítés

2012. december 20., csütörtök

Mákvirág kalács

Mákvirág kalács
             
Hozzávalók:
35 deka liszt
5 deka margarin
5 deka cukor
csipet só
1,5 deci tej
3 deka élesztő
1 tojás

Töltelék:
15 deka  mák
4 evőkanál cukor
1 evőkanál liszt
0,5 deci forró tej

Elkészítés.
A kenyérsütő tartályába a szokásos sorrendben betettem a tészta hozzávalóit és a géppel összeállíttattam. Akinek nincs kenyérsütője, a szokásos módon készítse el a kelt tésztát.
Kelesztéshez átraktam egy kelesztőtálba és duplájára kelesztettem. Közben elkészítettem a tölteléket.
A mákot a cukorral ledaráltam, hozzákevertem a kanál lisztet, én belereszeltem egy citrom héját is, és leöntöttem a forró tejjel. Nekem kevés volt a fél deci tej, majdnem 1 deci kellett, hogy ne legyen száraz a töltelék.
A megkelt tésztát kicsit átgyúrtam, majd 1 centi vastag téglalappá nyújtottam. Rákentem a tölteléket, és szorosan feltekertem. a tekercs két végét levágtam és kör formára összeillesztettem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és egyenlő távolságra bevagdostam, így alakítottam ki a "szirmokat", melyeket kifordítottam. A két levágott végét betettem közepének. Negyedóra pihentetés után tojással lekentem, majd begyújtottam a sütőt 170 fokra és ezzel egyidőben tettem be a kalácsot sülni. Harmincöt percig sütöttem  alsó-felső lángon, és a sütőt lekapcsolva még 5 percig bent hagytam.
Fázisfotók
Szerintem egész jól sikerült, bár most is sietnem kellett vele, ha több időt rászánhattam volna ...
Na, mindegy. Örülök ennek a receptnek és biztos máskor is elkészítem. Ilyenkor karácsony táján bejgli helyett is süthető, ezzel garantáltan nem lesz olyan gond, hogy kireped.  

Ménesi Magdi receptje a facebookról. Nagyon köszönöm neki! Nála láttam diós, meg túrós-kókuszos változatát is, egyszer majd azokat is kipróbálom, bár szerintem a mákos a legmutatósabb.
         

10 megjegyzés:

  1. A mákvirágát neki:)))) Marisz megint milyen ötletes amit sütötték! Nagyon jól néz ki és biztos h finom is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Judóca! Remélem, hogy finom lesz, majd szentestén kiderül.

      Törlés
  2. Ügyes vagy nagyon! Én is kacérkodom egy ideje ezzel a recepttel. Sort fogok rá keríteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka!Biztos neked is sikerül megcsinálni, nem ördöngösség!

      Törlés
  3. Olyan jól néz ki :) Nagyon tetszik, akár apukámnak is készülhetett volna meg is lepem vele az ünnepek után. Mert sajnos az ünnepi menübe már nem fér bele. Kellemes Ünnepeket kívánok, neked és kedves családodnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vikvi! Köszönöm az ünnepi jókívánságokat, melyeket én is viszont kívánok nektek!
      A kalácsot süsd meg, várom róla a bejegyzést!

      Törlés
  4. Mákvirág?-már a neve is mosolyt csal az arcra, aztán meg jön a látvány...nagyon jó lett! :)

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Köszönöm, Anazar, viszont kívánom nektek is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...