Összes oldalmegjelenítés

2012. december 31., hétfő

Kolbászos pogácsa

Kolbászos pogácsa

Hozzávalók:
30 deka liszt
20 deka vaj
2,5 deka élesztő
1,5 deci hideg tej
fél evőkanál cukor
másfél teáskanál só
1 tojás + 1 a kenéshez
néhány csepp ecet
1 arasznyi füstölt kolbász
tetejére egész kömény, vagy sajt

A hideg tejbe belekevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és összekevertem.
A vajat 1 kanál liszttel és pár csepp ecettel összegyúrtam, kis téglalappá formáztam és félretettem.
A lisztbe elkevertem a sót, beletettem a tojást, majd az élesztős tejet is, és meggyúrtam a tésztát. Jól kidolgoztam, majd letakarva fél órát pihentettem.
Utána kinyújtottam, közepére helyeztem a téglavajat, amelyet két oldalról beburkoltam tésztával és kinyújtottam. Alaposan kellett alá lisztezni a deszkát, mert eleinte eléggé ragadt a tészta.
Ezután következett a háromszori hajtogatás, nyújtogatás fél órás pihenő időket közbeiktatva.
Katalin konyhájában fázisfotókon megtekinthetők a pogácsakészítés ezen mozzanatai, ugyanis tőle hoztam ezt a remek receptet. Nagyon köszönöm neki, nagy siker volt és lesz.
Az utolsó hajtogatás után 1 órát pihentettem a tésztát, majd 3 mm vastagságú téglalappá nyújtottam, melynek felét megkentem tojással és a felkarikázott, lebőrözött kolbászokat sorba raktam rajta. Ráhajtottam a tésztalap másik felét, majd a tenyerem élével lenyomkodtam a tésztát a köztes részen. (Teljesen olyan ez a művelet, mint mikor lekváros derelyét készítünk.)
A tetejét is megkentem tojással, majd éles késsel feldaraboltam. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket, ahol még huszonöt  percig kelesztettem. Száznyolcvan fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél óra alatt szép pirosra megsütöttem.
A tetejére elfelejtettem sajtot vagy magvakat szórni. Ez a kis hiányossága volt ennek a pogácsának, de nagyon-nagyon finom volt. Mivel vastag szalámi kolbásszal csináltam, nekem elég nagyok lettek, ebből a tésztamennyiségből húsz darab. Tehát legközelebb dupla mennyiséget kell belőle sütni, mert nagyon kapós volt.


14 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a pogi!

    Sikerekben gazdag,Boldog Újévet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Rozi, köszönöm az újévi jókívánságokat, viszont kívánom nektek is!
      A pogácsa nagyon finom volt!

      Törlés
  2. Nálunk is kapós lenne:) Boldog Új Évet kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, viszont kívánom nektek is a Boldog Újévet!
      Próbáld ki a pogácsát, nagyon finom!

      Törlés
  3. Szépek lettek a pogácsáid, örülök, hogy sikerült elkészítened, és hogy nektek is ízlik :)
    BUÉK nektek is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, mégegyszer köszönöm a receptet, nagyon bevált nekünk is!
      Viszont kívánok nektek is Boldog Újévet!

      Törlés
  4. Válaszok
    1. viki, nagyon köszönöm, és én is viszont kívánom nektek!

      Törlés
  5. Láttam Katalinnál is, nagyon finom pogácsa. Boldog új évet kívánok Neked és a Családnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, ezt neked is el kell követned egyszer! Kolbászotok is van, várom, hogy előrukkolj vele!
      BÚÉK!

      Törlés
  6. Boldog Új Évet kívánok Neked!!!Sok finomságot jövőre is!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kriszta, viszont kívánok ugyanezeket én is neked!

      Törlés
  7. Végy álarcot, tarka-barkát,
    Húzzad meg a malac farkát.
    Kívánok minden jót, szépet,
    Szerencsés Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ezt a kedves verset Hankka!
      hasonló jókat kívánok én is nektek a következő esztendőre!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...