Összes oldalmegjelenítés

2012. december 6., csütörtök

Havas fenyők és Mikulás ajándékok

Havas fenyő

Még tavaly karácsony előtt csodáltam meg Szabinánál a havas fenyőfát, de elkészítésére most került sor.
Én a pihentetés nélküli, azonnal puha mézes receptemet készítettem el, ebből szúrtam ki a különböző méretű csillagformákat, amelyekből összeállítottam a fenyőket.
Szabinánál fázisfotókon meg lehet nézni az összeállítás folyamatát. Nagyon köszönöm neki, így látva könnyű megtanulni a készítést. Az övé formásabb lett.
Nekem is három különböző méretű csillag kiszúróm van, de a két kisebb között minimális a méret különbség, időm pedig sajnos nem volt rá, hogy sablont szabjak. De azért megcsináltam, és talán felismerhetőek. Meg a természetben se minden szabályos.

Íróka:
1 tojásfehérje
5 evőkanál porcukor
pár csepp ecet
zöld színhez 1 mokkáskanál matcha tea por

Én egy törpe tyúk tojásának a fehérjéből vertem kemény habot, s amikor megfelelő keménységű volt elfeleztem, s a másik felét zödtea porral megszíneztem. A  továbbiakban minden csillagra először zöld színű habbal kentem meg helyenként, majd fehérrel és felfűztem hurkapálcára.
(A csillag formákat még sütés előtt középen átszúrtam egy vastag kötőtűvel.)
A fenyöfák tetejére álló csillagformát tettem (sajnos ez is aránytalanul nagy méretű).

Éppen a fenyőfák összeállításán ügyködtem, amikor jött a "Mikulás"egy fiatal postás személyében.
Nesreca Mikulás ajándékát hozta, amire a Takarékos konyha blogon jelentkezhettünk. A játék szerint megajándékozzuk egymást, mindenki a sorban előtte lévőtől kap ajándékot, és a mögötte levőnek küld ajándékot.
Kerámia váza és kiszúrók
Nesreca fiatal anyuka,   Noémi nevű lánykáját neveli és blogjában - ami épp most két éves - részletesen beszámol a babázással járó élményeiről, tapasztalatairól.
A kapott ajándékot nagyon szépen köszönöm!
A kerámia vázát lehet, hogy kinevezem radiátor párologtatónak, a kiszúróknak meg azért örülök, mert kekszekhez vagy fondanthoz egyaránt tudom használni.
Én a játék szervezőjét, Évát ajándékoztam meg. Kalocsai hímzésű terítőkkel kedveskedtem neki.
Én minden hasonló játékra ezt szoktam küldeni, mert nem tudok csomagolni, ez pedig borítékban elmegy.
A terítőket a drága aranyos Ica néni készíti (az unokáim ómamája), aki 84 évesen miután megfőzte a férjének az ebédet, ül a géphez, hogy kedvenc hobbijának hódoljon. Minden délután 3-4 órát riselinez, míg nem kell készülődni az esti misére. Süteményeket is rendszeresen süt, szoktam neki én is recepteket adni.
Most karácsonyra a diabetikus zserbó  receptemet ajánlottam neki, de felírtam néhány speciális lisztfajtát ami egészségesebb.
Ica néni kezében az ajándék terítőkkel
Elkészítettem az unokáimnak a mikuláscsomagot. Kevés édesség, déligyümölcs, és mellé kapják a havas fenyőket. Estefelé viszem el hozzájuk. Remélem, örülnek majd neki!                                                

                        

15 megjegyzés:

  1. Én tutira örülnék neki. Nagyon helyesek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Csilla Andi!
      De most nagyon zavarban vagyok, mert a hozzászólásnál Lilla képe jelent meg. Azt hiszem, az internetet sose fogom teljesen kiismerni....

      Törlés
  2. Én is szívesen elnézegetném őket az asztalomon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi! Készítsd el, tedd az asztalra, és nézegesd! :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy megérkeztek és tetszenek, bár kissé későn mentem vele a postára, de legalább Mikulásra odaért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nesreca, itt is megköszönöm! Pont mire kellett, itt volt a csomag.
      Jó babázást kívánok!

      Törlés
    2. Örülök és köszönöm! :)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötlet és jól néz ki ez a fenyőfa. Talán a színét legjobban a csogamoknál látni. Unokáid biztos nagyon fognak örülni. A Mikulásod nagyon jól időzített és nagyon szép ajándékokat kaptál. Ica néninek jó egészséget kívánok és puszilom hogy ilyen szép terítőket készít, köszönöm neki is! Jól bírja magát Ica néni egyáltalán nem látszik hogy 84 éves! Ezért szokták azt mondani hogy ha aktívan él az idős ember sokat számít.(Bár biztos tudna Ica néni is bajokról beszélni!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm a kedves hozzászólást!
      Igen, a Mikulás jól időzített. Ica mama kicsit derékfájós, Józsi papa meg cukorbeteg, de nem hagyják el magukat. Jókívánságaidat átadom neki, majd biztosan örül!

      Törlés
  5. De szépek a fenyők:) És az ajándékod is:)

    VálaszTörlés
  6. Abszolút felismerhető, pont az tetszik benne, hogy nem szabályos! :) Biztosan örültek neki az unokáid! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka! Igen, a lányok nagyon díjazták, Anna(az idősebb) az íróasztalára tette dísznek, Dorka pedig rögtön meg akarta enni, de sikerült rábeszélni, hogy várjon vele reggelig.

      Törlés
  7. Nagyon jól néznek ki! biztos örültek neki az unokák :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...