Összes oldalmegjelenítés

2012. december 25., kedd

Gesztenyetekercs diabetikusan


 Gesztenyetekercs, meggyel és gesztenyemoussal töltve 

Ez a recept Zellei Tünde blogjáról való. Tünde a cukormentes és szénhidrátcsökkentett receptek mestere, és tanítója. Ez a receptje a  Gesztenyetekercs, meggyel és gesztenyemoussal töltve  nevet viseli, és a  TV2 - Több mint testőr című műsora  2012.10.28-iki adásában szerepelt, ITT visszanézhető.
Tészta hozzávalói:
5 tojás
5 evőkanál nyírfacukor
3 evőkanál gesztenyeliszt
3 evőkanál mandulaliszt
1 evőkanál natúr holland kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna

Krém hozzávalói:
50 deka gesztenyemassza (natúr vagy édesítővel készült)
3 deci tejszín
1 evőkanál rum
nyírfacukor ízlés szerint
20 deka mélyhűtött magozott meggy

Díszítéshez:
5 deka cukormentes étcsokoládé
1 deci tejszín
1 evőkanál holland kakópor

Először a nagy gáztepsimet kibéleltem sütőpapírral, a sütőpapírt bevajaztam és meghintettem mandulaliszttel,( így könnyebben lejön a piskótáról a papír). A sütőt begyújtottam és 180 fokra állítottam. A kétféle lisztet, szódabikarbónát és a kakaóport szárazon összekevertem. A tojásokat leütöttem keverőtálba, és a hozzáadott nyírfacukorral alaposan kikevertem habosra (nálam 5-6 perc volt). Ekkor kevertem bele több részletben a lisztet és a tepsibe öntve alsó-felső lángon tűpróbáig sütöttem a piskótát (nálam fél óra). Kivéve lehúztam róla a papírt, feltekertem és így hagytam kihűlni.
A krémhez az édesítőszerrel készült  szobahőmérsékletű gesztenyemasszához hozzáöntöttem a rumot és jól elkevertem. A tejszínt 1 evőkanál nyírfa porcukorral kemény habbá vertem, majd apránként hozzádolgoztam a gesztenyéhez, hogy kenhető állagú krémet kapjak.
A kihűlt piskótalapra fele krémet rákentem, ráraktam a meggyet majd felcsavartam. A többi krémmel kívülről bevontam a roládot.

Néhány karácsonyi fenyő és csillag formát készítettem olvasztott diabetikus csokiból, ráraktam díszítésnek és ment a hűtőbe éjszakára. Fotót se készítettem róla, gondoltam, majd másnap.
Másnap mikor kinyitottam a hűtőt meglepetés ért. A tekercs kívülről megrepedezett .

Finomra reszelt diabetikus csokival se lehetett javítani a kinézetén, ezért úgy döntöttem, hogy felszeletelve adom asztalra.
Felirat hozzáadása
A családtagjaim nagyon finomnak találták, és nem vették észre, hogy nem a hagyományos alapanyagokból készült süteményt eszik. Annyira könnyű, puha és kellemes ízű volt a tésztája, hogy szerintem bármilyen tortához nyugodtan használható. A gesztenyekrém is finom volt.
Azt azonban megtanultam, hogy ha legközelebb ilyen tekercset készítek, vagy frissen asztalra adom, vagy ha állnia kell, akkor valami bevonatot készítek rá, talán diabetikus csokiból.
Egyik karácsonyi desszertünk ez volt. Talán valamivel egészségesebb édesség, mint a finomlisztből, répacukorral készült. 



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta sütit készítettél ismét :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a férjem imádná, meg is jegyzem neki valamikorra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Ez remek választás lesz, pikk-pakk kész van, és nagyon finom.

      Törlés
  3. Nagyon guszta, külön tetszik, hogy diabetikus! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, Hankka!Van több cukorbeteg rokonunk, és meg akarom tanulni a diabetikus recepteket. Egészség szempontjából nekünk is hasznos.

    VálaszTörlés
  5. Finom lehet így diabetikusan is. Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezekből a lisztekből rendkívül finom piskótát lehet sütni, a nyírfacukornak pedig semmi mellékíze nincs. Nagyon finom volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...