Összes oldalmegjelenítés

2012. december 28., péntek

Citromos csodabogár


Citromos csodabogár
 
Ezt a címet adtam neki, mert ez egy "öszvér" sütemény, a tejfölös csodabogár és a citromos álom keveréke. Vagyis a tejfölös csodabogár továbbfejlesztett változata a citromos álom krémjével.
Tészta (Tejfölös csodabogár):
20 deka finomliszt
30 deka kristálycukor
1 nagy pohár tejföl (375 gramm)
2 tojás
1 cs sütőpor
10 deka tortadara

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral fehéredésig habosra kikevertem, majd a tejföllel is alaposan összekevertem, ezután adtam hozzá a sütőporos lisztet több részletben, utoljára pedig a tortadarát. Máris öntöttem a sütőpapírral kibélelt 31x23 cm-es tepsibe, és betettem sülni a 160 fokra előmelegített sütőbe.
Alsó-felső lángon 35 percig sütöttem, közben a sütőajtót nem nyitottam ki.
Miután kivettem, teljesen kihűtöttem, lapjában ketté vágtam és megtöltöttem a citromos álom nevű sütemény krémjével.
Krém: (citromos álom)
5 deci tejföl
5 deci tejszín
2 citrom (kisebb)
12 evőkanál porcukor
1 zacskó vaníliáscukor (kifelejtettem)

A tejfölt kikevertem hat evőkanál  porcukorral, beleadtam a citromok lereszelt héját és kifacsart levét.
A tejszínt felvertem a másik 6 kanál porcukorral, majd több részletben óvatosan összevegyítettem a kétféle krémet és rákentem a félbevágott sütemény alsó lapjára. A felső lapot ráhelyeztem és a tetején is bevontam a maradék krémmel. Egy éjszakára hűtőbe tettem, csak másnap szeleteltem fel.
Mindkét eredeti sütemény receptje Andi konyhájából való,  nála elolvashatók. De valahol láttam hasonló párosítással, ám nem tudom kinél. Andinak is és az ismeretlen személynek is hálás vagyok a receptért. Ha esetleg az ismeretlen személy olvassa ezt, kérem, jelentkezzen, hogy belinkelhessem.
Ez volt az egyik süteményünk karácsonykor. Nagyon finom volt, jól harmonizált a csokidarás tészta és a kellemesen savanykás habos krém.
Fázisfotók
Olvasztott csokidíszeket raktam a kockákra

10 megjegyzés:

  1. Ezt jól kitaláltad! A neve is jó és biztos nagyon finom. A tésztát ismerem, de dara nélkül. Szeretem, mert jó puha. Ezzel a citromos krémmel biztos, hogy csodás. Elmentettem a receptet:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Janka! Tényleg nagyon finom volt, megdicsért érte a család.

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm Mónika, nagyon kellemes ízű volt!

      Törlés
  4. A neve is nagyon jópofa, jó ötlet és még még mindig imádom a citromot:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! A citrom nálunk is nélkülözhetetlen! szeretjük is, meg egészségmegőrzési szempontból.

      Törlés
  5. Akár csodabogár, akár nem, nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  6. Jó kis "öszvér" süti ez, ismerem mindkét eredeti receptet, jó ötlet volt ötvözni a kettőt, tényleg nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Nagyon bejött nekünk is így!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...