Összes oldalmegjelenítés

2012. december 19., szerda

Bögrés mákos süti


Bögrés mákos
Hozzávalók:
1 bögre mák
1,5 bögre cukor (nálam barna nádcukor)
1,5 bögre liszt(nálam fele rétes, fele finom)
1 bögre tej
fél bögre étolaj
2 tojás
1 cs sütőpor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 citrom lereszelt héja

Töltelék: 1 kis üveg lekvár
A bögre 2 dl-es

Elkészítés:
Az  egy bögre mákot egy bögre cukorral összekevertem és ledaráltam, majd összekevertem a kimért liszttel, sütőporral, fahéjjal, reszelt citromhéjjal.
A két tojást a fél bögre cukorral jól kihabosítottam, beleöntöttem a tejet, ezzel is jól elkevertem és több részletben adtam hozzá a mákos liszt keveréket, utoljára pedig az étolajat.
a masszát egy 27 cm átmérőjű kerek szilikon formába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 40 perc alatt megsütöttem(tűpróba!).
Mikor teljesen kihűlt, lapjában ketté vágtam és megkentem magam főzte birs-sütőtök lekvárral.
A teteje leönthető olvasztott csokival, vagy meg lehet hinteni porcukorral, de én most natúr hagytam.

A receptjét Gerdi blogjáról hoztam, és megköszönöm neki . Nagyon finom ez az egyszerű süti, és a mák főleg a téli időszak eledele, ezért igyekszem minél több módon felhasználni.

8 megjegyzés:

  1. Nyam-nyam, nagyon jól néz ki, mákos és egyszerű, nekem ennél több nem is kell! ;-))

    VálaszTörlés
  2. Szép lett, jó így töltve is. Nagyon szeretjük a mákot én és a gyerekek,ismerem is ezt a receptet, de évek óta nem sütöttem ilyet. Bevallom most mákos gubára vágyom, szerintem holnap készítek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu!
      Képzeld, én meg mákos gubát ettem utoljára gyerekkoromban (jó régen), még az apai nagymamám készítette.
      Ha valaki megcsinálná, megenném, de én még nem szántam rá magam .

      Törlés
  3. Ez egy nagyon finom és egyszerű süti. Anyukám szokta ezt készíteni. Ö, a nagy mestere a bögréseknek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Egyetértek anyukáddal, egyszerű és finom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...