Összes oldalmegjelenítés

2012. december 30., vasárnap

Almás-diós diabetikus muffin


Almás-diós diabetikus muffin
Idős cukorbeteg rokonomhoz mentem látogatóba. Neki mindig valamilyen diabetikus süteményt viszek, mert a felesége néhány évvel ezelőtti halála óta csak ritkán eszik házilag sütött diabetikus süteményt.
Varga Gábor almás-diós muffin receptjét alakítottam át, az én változatomat írom le.
Hozzávalók:
170 gr búzaliszt (BL55)
120 gramm xilit (nyírfacukor)
7 gramm sütőpor
5 gramm őrölt fahéj
50 gramm vaj
125 ml tej (2,8%-os)
1 tojás
220 gramm reszelt alma
Szóráshoz:
1 evőkanál lágy barna nádcukor
45 gramm durvára tört dió

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban, és elmorzsoltam benne a vajat.
A tejet kikevertem a tojással és a liszthez öntöttem, s miután összekevertem, belevegyítettem a reszelt almát.
Szilikon muffinformákba kanalaztam a massszát, minden formát 3/4 részig megtöltve. Nekem 13 darab lett.
A nylonzacskóban nyujtófával durvára összetört diót elkevertem egy evőkanál sötétbarna nádcukorral, s ezt  elosztottam a muffinok tetején. Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél óra alatt megsütöttem.
Sütés előtt és után.
Szépen feljöttek. Karácsonyi mintájú muffinpapirokba  téve tettem dobozba.



Mihály bácsi nagyon örült a sütikéknek és megdicsért, milyen finomat sütöttem. Egyet én is megettem, tényleg finom volt!


12 megjegyzés:

  1. Almás, diós csakis finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!! Én is szeretem az almás-diós muffint, megfogom sütni a te diabetikus recepted alapján is.

    Boldog Új Évet Kívánok Neked és Kedves Családodnak!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, biztos beválik nálatok is.
      Köszönjük az újévi jókívánságokat, én is viszont kívánom nektek!

      Törlés
  3. Csatlakozom Jankához: alma&dió nálam is nyerő páros! És milyen rég sütöttem muffint...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, akkor épp megérett az idő a muffin sütésre!

      Törlés
  4. Muffin bármikor, bárhogyan! Szuper kombináció, igazán fincsi lehetett! És milyen jó is örömet okozni valakinek! Boldog Új Évet kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, köszönöm, finom volt, és aki kapta nagyon értékelte.
      Viszont kívánok nektek én is Boldog Újévet!

      Törlés
  5. Nem csak a bácsi örült volna neki, én is:) Boldog új évet Neked és a Családnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu! Köszönöm az újévi jókívánságokat! Viszont kívánom neked és kedves családodnak is!

      Törlés
  6. Sikerekben gazdag, boldog új évet kívánok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Aleda, hasonló jókat kívánok én is nektek!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...