Összes oldalmegjelenítés

2012. december 17., hétfő

A legegyszerűbb házi szaloncukor


Házi szaloncukor
Vasárnap volt a szokásos adventi összejövetele az én baráti körömnek. Minden ilyen találkozásra szoktam készíteni valami finomságot. Tavaly sütőtökös Karácsonyi muffinokat sütöttem.
Most a legegyszerűbben elkészíthető házi szaloncukrot. 
Farkas Vilmos blogján találtam egy receptet, melyhez marcipán, aszalt gyümölcs és csokoládé kell.
Minimális módosításokkal (pl.én a csokit nem temperáltam, rumot nem tettem) ezt készítettem el.
20 deka készen kapható marcipán masszát vettem, 20 deka aszalt sárgabarackot és 15 deka étcsokit 5 deka vajjal olvasztottam fel, majd ezzel vontam be a szaloncukrokat.
A marcipán masszát 1 mm vékony hosszú téglalappá kinyújtottam. Az aszalt barackokat forró vízben alaposan megmostam, majd leitattam róluk a vizet és félbevágtam. A kinyújtott marcipánlap szélére sorba raktam a fél barackokat kis távolságra egymástól, Ráhajtottam a marcipánt és a barackok körül kézzel lenyomkodtam, elmetéltem, és kézi nyomkodással szaloncukor formára alakítottam. Egy órára hűtőbe tettem, aztán csokoládéval bevontam őket.
Bevonáshoz gőz fölött 15 deka apróra tördelt csokoládét 5 deka vajjal felolvasztottam. A szaloncukrokat egyenként fogvájóra szúrva belemártottam, az alján szilikon ecsettel igazgattam el a bevonatot. A bevont szaloncukrokat egy sütőpapírral letakart hungarocell darabba szúrtam megszáradni.
Fázisfotók a szaloncukor készítésről
A hideg spájzba kerültek néhány órára, ezután következett a csomagolás.
Aki ismer, mindenki tudja rólam, hogy mindenféle csomagolástól írtózom, nagyon ügyetlen vagyok, semmi érzékem hozzá.  Azért bizonyos helyzetekben nem tudom elkerülni ezt a nemszeretem munkát (a gyerekek könyveit-füzeteit is be kellett kisiskolás korukban csomagolnom), most pedig úgy gondoltam, jobban mutat, és hátha valaki nem akarja megenni, akkor papírban csak jobb lesz elvinni. Csak hát papírom se volt itthon olyan.  Nem mehettem el boltba, mert a szenet bármikor hozhatta a fuvaros, maradt tehát az ötletelés. Találtam egy ív mintás celofánt, úgy döntöttem jó lesz, a két végükön keskeny szalaggal megkötöttem.
A csomagolás időben többet tett ki, mint az elkészítés. De hősiesen megoldottam és elégedett vagyok a végeredménnyel.
Becsomagolva a szaloncukrok

Félbevágva
A fotózás se valami fényes, éppen mert a celofán fényes és akármelyik szögből fotóztam visszaverődött.
Köszönöm a receptet Farkas Vilmosnak.
A  barátaimnál nagy sikere volt a szaloncukromnak, ezért reggel már vettem aszalt szilvát meg aszalt áfonyát, hogy a következő adagokat azzal készítsem.              
No és a mézessüti projekt már nagyüzemi méreteket ölt nálam, hetek óta már több száz elkészült, természetesen ez sem maradhatott ki.

Az idén a    Pihentetés nélküli azonnal puha   gyors mézeskalács receptemet sütöm, a díszítésre sincs sok időm, azért a napi munka mellett 500 darabot elkészíteni nem kevés. 
 
Itt teszem közzé, hogy megkaptam az ajándékom Neától, Az otthon ízei blog tulajdonosától, melyet  Blogszülinapi játékán nyertem.
Megköszönöm Neának a játék lehetőségét és a nyereményt!
Kézműves fa ajtótáblácska
A táblácskát a lányok (unokáim) ajtójára   szánom, biztos örülnek majd neki!          

17 megjegyzés:

  1. hu de szépen megcsináltad! már nem akartam ilyen pepecselös munkát csinálni de ettöl kedvet kaptam :) köszike az élményt!

    VálaszTörlés
  2. Én köszönöm, Erika! Nekem a csomagolás volt pepecselős, de aki ügyes benne, annak az se gond!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz szaloncukrokat készítettél. Nekem nem lenne hozzá türelmem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, sokszor csak elkezdeni nehéz, utána már megy, mint a karikacsapás!

      Törlés
  4. Szép lett a csomagolásod, és ami benne van, az is :))
    A marcipán nálunk is kedvenc, én is csináltam már marcipános szaloncukrot, de töltelék nélkül, és szintén csokiba forgatva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin!Én most csináltam először, de nagyon bevált.

      Törlés
  5. Nagyon szép lett a szaloncukrod is és a csomagolás is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka! A csomagolásra vagyok legbüszkébb, talán nem is vagyok nagyon ügyetlen.

      Törlés
  6. Hát, egyáltalán nem vagy ügyetlen, sőt ellenkezőleg :) Mit csinálsz az elkészült több száz szaloncukorral? :)

    VálaszTörlés
  7. Na jól van már késő este van, aztán csak nézek ki a fejemből és most kapcsolok, hogy nem szaloncukrot készítettél több százat, hanem mézeskalácsot. Bocs, de kinek készíted? És hogy van energiád? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamu, köszönöm a dicséretet!
      A mézes sütiket ajándékba viszem rokonoknak, barátoknak, idős, beteg embereknek, és természetesen mi is eszegetjük folyamatosan.
      (Nem csak karácsonykor szoktam meglátogatni az ismerőseimet, de mézest, meg bejglit ilyenkor viszek.)

      Törlés
  8. Szépek a mézesek és a szaloncukor is finom lehet és a csomagolás is ötletes Marisz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mary! A csomagolás miatt vagyok legboldogabb, hogy az is elfogadhatóan sikerült!

      Törlés
  9. Amikor gyerekek voltunk nem lehetett szaloncukrot kapni, ezért mindig anyukám készített valahogy cukorból és mindig gyűjtögettük a cukorkás papírokat, hogy legyen majd mibe csomagolni:-). Tudtunk nagyon örülni.
    Szépek lettek a szaloncukrok és a csomagolás is nagyon jó lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli, köszönöm!
      De mikor voltatok ti gyerekek?
      Mertr az én anyukám is gyártott házi szaloncukrot - persze nem ilyet -, de az az ötvenes években volt.

      Törlés
  10. Nagyon ügyes vagy! :) Guszta szaloncukrokat készítettél! A mézeskalács is szuper!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...