Összes oldalmegjelenítés

2012. november 11., vasárnap

Tepertős pogácsa

Tepertős pogácsa
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 35 dkg darált tepertő
  • 1-2 dl tejföl
  • 2-3 ek  fehérbor
  • 1 dl tej
  • 1 ek cukor
  • só ízlés szerint
  • tojás a kenéshez
  • 2,5 deka élesztő

Elkészítés:
A meglangyosított tejben elkevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. A lisztet (felerész rétesliszt, felerész finomliszt) elkevertem 1 kiskanál sóval, elmorzsoltam a zsírral, beleöntöttem az élesztős tejet, a tejfölt és meggyúrtam a pogácsatésztát. Én nem tettem bele fehérbort (3 kanálnyi borért nem bontok fel egy üveggel). A tepertőm is csak 25 deka volt.
A már előzőleg ledarált tepertőbe belekevertem 1 kiskanál sót, 1 kiskanál őrölt borsot és 1 evőkanálnyi tejföllel lágyítottam az állagán. A begyúrt pogácsatésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, rákentem a tepertőkrémet, felcsavartam mint a bejglit és így is kinyújtottam. Most következett az első hajtogatás.
Alulról-felülről középig behajtottam, majd balról-jobbról szintén. ezt háromszor megismételtem fél órás pihentetéssel. Végül kinyújtottam két centi vastagra, tetejét bekockáztam, felvert tojással megkentem és kiszaggattam. Előmelegített forró sütőbe (220 fok) tettem a sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra elhelyezett pogácsákat, és alsó-felső lángon 25 perc alatt készre sütöttem.
Langyosra hűlve lehetett fogyasztani. Finom volt!
Kisült tepertős pogácsa

Réteges volt a belseje
Fázisfotók
Ezt a receptet a NoSaltyról   hoztam, és biztos hogy máskor is elkészítem, mert  nem túl drága, nem túl bonyolult és nagyon finom!

18 megjegyzés:

  1. Egy fincsi pogácsa most jól jönne...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem:) Csodásak lettek.

    VálaszTörlés
  3. De szépek, el kell kérnem nagymamámtól az ő receptjét s, mert olyan finomra süti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, szerencsés vagy, hogy még megkérdezheted a nagymamádat pogácsa ügyben!

      Törlés
  4. Szinte érzem az ízét a számban! :)

    VálaszTörlés
  5. De jól esne most egy, nagyon szeretem!!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett. Még sosem sütöttem, de most kedvet kaptam hozzá. Remélem előbb-utóbb remélem időm is lesz rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, én is második alkalommal sütöttem, mert a tepertős pogácsa sütése más reszortja volt a családban. De megpróbáltam, és bár az első kevésbé sikerült, ez nagyon jó lett. Először nem ezzel a recepttel készült.

      Törlés
  7. Nagyon jól néz ki, mentettem is a receptet! :) Tényleg egyszerűen elkészíthető és nagyon finomságosnak tűnik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, bíztatlak a kipróbálásra, biztos a tiéd is finom lesz!

      Törlés
  8. Hmmmm nagyon guszta ez a pogácsa! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...