Összes oldalmegjelenítés

2012. november 23., péntek

Gyümölcsös túrósütemény

     

Nyeremény könyveim
Hobbychef    Halloween receptversenyén nyertem ezt a két süteményes könyvet.  
Ezúton meg is köszönöm Endrének a könyveket, meg azt is, hogy ilyen gyorsan postára adta. Mellékelt néhány sort  is, amelyben reményét fejezi ki, hogy sütök belőlük, s ezt a blogon is közlöm.
Ennek a reményének máris eleget teszek. Frank Júlia könyvéből választottam egy gyümölcsös süteményt, mivel az alma nagyon romlik, a hibás részeket kivágva azzal készítettem.

Az eredeti recept
Lefotóztam az eredeti receptet és azt írom le, ahogy én készítettem a süteményt.
Először a 15 deka lisztet elmorzsoltam a 10 deka margarinnal (késsel kicsit összemetéltem a hideg margarint), hozzámorzsoltam a 25 deka túrót, csipet sót meg 10 deka porcukrot tettem bele és gyorsan összegyúrtam. Fóliába csomagolva két órára hűtőbe tettem.
A héjától magházától megtisztított almákat apró kockákra vágtam, fél citrom levével megcsöpögtettem és hozzákevertem 5 deka forró vízben megmosott mazsolát.
A recept szerint 3 tojás sárgájával, 4 evőkanál liszttel, egy mokkáskanál cukorral, csipet sóval meg fél liter tejjel kellett volna a szokásosnál sűrűbb palacsintatésztát keverni.
Én úgy ítéltem meg, hogy fél liter tejjel a szokásosnál hígabb palacsintatésztát kapok, ezért csak 2,5 deci tejet, 4 evőkanál lisztet, csipet sót és 5 deka porcukrot kevertem be.
A pihentetett tésztát ujjnyi vastag téglalappá nyútottam és sütőpapírral bélelt 20x30-as tepsibe tettem.


Tepsiben a tészta
Megszórtam zsemlemorzsával és úgy igazgattam rá az almatölteléket, amire ráöntöttem a sűrű palacsintatésztát, és ment a 200 fokra előmelegített sütőbe.
Mazsolás almatöltelék
Tíz perc múlva a hőt mérsékeltem 170 fokra és alsó-felső lángon egy óra hosszat sütöttem. Az utolsó 5 percben megszórtam a tetejét őrölt fahéjjal kevert kristálycukorral.
Kisült a sütemény
Most már csak azt kellett megvárni hogy kihűljön, és lehetett szeletelni.
Szépen megsült
 
Nagyon finom volt, biztos más gyümölccsel is jó lesz. Ezen kívül még 99 recept van a könyvben, már kiválasztottam a következőt is, de előbb az aprósütemények jönnek, azoknak most indul a szezonja..

6 megjegyzés:

  1. Húúú! Ez tényleg nagyon finom lehetett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, finom volt, bár a palacsintás réteg a tetején lehetett volna vastagabb!

      Törlés
  2. Gratulálok:) Ez nagyon jól hangzik:)

    VálaszTörlés
  3. Jó kis nyeremény és gyors bevetés! :) Nagyon jól néz ki!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...