Összes oldalmegjelenítés

2012. november 26., hétfő

Feketeerdő torta

Egy szelet feketeerdő torta
November elején volt a születésnapom meg a házassági évfordulónk. Meg is ünnepeltük szerényen, ám a gyerekek meglepetés bulit szerveztek a hátam mögött. De   csütörtökön véletlenül elszólta magát valaki,  és tudomásomra jutott az esemény helyszíne és időpontja.
No persze gyorsan én is  lázas készülődésbe kezdtem, főleg aprósüteményeket sütöttem.
Gyanítottam, hogy tortáról is gondoskodtak, de azért  csak nem álltam ki, hogy ne süssek én is.
Feketeerdő torta mellett döntöttem, amit eddig soha nem sütöttem még, mert a tejszínből nekem nem mindig sikerül kemény hab. Hulalát egyáltalán nem használok, a fixálóktól is ódzkodom, de már nincs meleg, ezért neki mertem állni. Körbenéztem a neten a recepteket, választék volt bőven, de én innen ezt, onnan azt ellesve magam kreáltam egyet.
Így készítettem:

Piskóta: 15 deka liszthez hozzávegyítettem 4 deka natúr kakaóport és 2 teáskanál sütőport.
4 tojás fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. A tojások sárgáját 15 deka cukorral meg egy tasak vaníliás cukorral habosra kevertem, közben hozzáadtam 2 evőkanál langyos vizet. Óvatosan belekevertem a kemény tojáshabot a cukros tojássárgájába, végül beleszitáltam a kakaós lisztet. (A tojások extra nagy méretűek voltak, a sütőpor bio gluténmentes.)
Sütőpapírral bélelt 20x30 centis sütőkeretben 190 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 30 perc alatt megsütöttem. Mikor teljesen kihűlt, akkor vágtam 3 lapba és töltöttem meg a kétféle krémmel.
I.Krém
1 üveg meggybefőttet levével együtt lábosba öntöttem két evőkanál cukorral és fél deci rummal. Egy tasak vanília pudingot 1 deci vízzel kikevertem és amikor a meggy forrni kezdett hozzáöntöttem. Addig főztem, míg puding keménységű lett.

II.krém:
Fél liter habtejszínt 15 deka porcukorral és egy kis tasak (10 gramm) habfixálóval kemény habbá vertem. (Állati eredetű tejszínt használtam, és a biztonság miatt megalkuvó voltam a habfix tekintetében.)

A torta összeállítása:
A kihűlt piskótát három lapba vágtam. Az alsó lapra körbe először a meggyes pudingból raktam csíkot, majd a tejszínből és így haladtam befelé mindkét krémmel. Volt recept, ahol habzsákból ajánlották a krémek töltését, én csak kanállal dolgoztam.
Az alsó megtöltve
Ráhelyeztem a következő lapot, melyet ugyanígy töltöttem meg, csak fordított sorrendben: most a meggyes tejszínes csík került arra a részre, ahol az előző lapon meggyes puding volt, és fordítva.
A második lap megtöltve
Ráhelyeztem a harmadik lapot és egy éjszakára hűtőbe került.
A bevonathoz plasztikcsokit készítettem ét és fehér csokiból, természetesen külön-külön. (A fehércsokiból készített plasztikcsokihoz kevesebb méz kell, elég a csoki mennyiségének a harmada). A fehércsokishoz mikor már készen volt gyúrtam egy kevés kakaóport, ezáltal drapp színe lett . Ez került a torta tetejére, a barna pedig az oldalára, illetve a faágak is ebből készültek.
Ugyanis tavaly a 40. házassági évfordulónkat megünnepelni nem volt időnk, ezért most a torta a 41. házassági évfordulónkra készült, és valami családfa féleséget szerettem volna.
Fogalmam sincs hogy kell családfát állítani vagy rajzolni, időm pedig nem volt rá, hogy utána nézzek. Ezért úgy oldottam meg, hogy a torta két oldalán egy-egy fatörzs, melynek benyúlik egy-egy ága és középen találkoznak. Itt a szív és az M, illetve G betű jelenti a szülőket, vagyis minket, a férjemmel. Lefelé három ág a gyermekeink, és a nős fiunk neve alatti két ág az ő két lánya a nevük kezdőbetűjével. Ez a házasságkötésünk kezdetétől a mai napig a vér szerinti leszármazottaink családfája. Díszítésül maradék fondantból még leveleket, virágokat, füvet, stb. tettem rá.

Családfa tortánk
A torta nagy tetszést aratott.  Tetszett az ötlet és a kivitelezés (pedig eléggé elkapkodtam, mert sietnem kellett vele), az íze pedig mindenki szerint mennyei volt. Alig tudtam két szeletkét megmenteni fotózáshoz.
                           

A bővebb család volt az ünneplő vendégsereg - hát ha nem is sereg, de 22-en voltunk (egy meghívott nem tudott eljönni). Felidéztük  a verőfényes novemberi napot, amikor az esküvőnk volt, és az azóta eltelt idő emlékezetesebb eseményeit.
Ebben az együtt töltött 41 évben sok minden történt velünk. Volt öröm, nevetés, bölcső, volt bánat, sírás és koporsó is.
De a fontos, hogy együtt vagyunk.  És jó lenne, ha ez így is maradna, ahogy a költő mondja:

"Az életet véges végig együtt kell leélni,
Úgy válik el, mit ér a nő és a férfi"
                  / Sztyepan Soripacsov/

A születésnapomra a finom, bőséges éttermi ebéd után emeletes oroszkrém tortával, énekléssel köszöntöttek, és az énekléshez zenekíséret is járt, ami valóban meglepetésként ért, mert nem gondoltam, hogy élő zenére még táncolni is fogunk.
A keresztlányom maga készítette tortáját is megmutatom, ami bár szerényebb volt, de nagyon finom, piskóta főzött csokikrémmel. A sok gyönyörű vágott és cserepes virág közül talán a legkedvesebb ez a két egyforma rózsacsokor a kedvenc virágommal, sárga rózsával, amivel a két fiam kedveskedett.
A könnyekig meghatódtam a sok figyelmességtől (és egyéb ajándéktól) amit a családomtól kaptam.
Szerencsésnek érzem magam.
És hálás vagyok nekik, de elsősorban a jó istennek a szeretteimért, az életemért.

          

32 megjegyzés:

  1. Kedves Marisz! Nagyon megható, ahogyan a családodról, a szeretteidről írsz! :) Boldog születésnapot kívánok utólag is, és még sok-sok boldog együtt töltött évet a férjeddel erőben, egészségben, szeretetben! :) És nagyon guszta a tortád, ötletes a díszítés! :)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen még nagyon sokáig erőben egészségben! Házassági évfordulótokhoz szívből gratulálok és még nagyon sok együtt eltöltött boldog éveket kívánok Nektek sok szeretettel! A torták amiket készítettél csodásan néznek ki és nagyon finomak lehettek! Aranyos a családod hogy ilyen emlékezetessé tette ezt a nem mindennapi családi eseményeteket!

    VálaszTörlés
  3. Még nagyon sok évet együtt! Gratulálok a családodhoz!:)

    VálaszTörlés
  4. Utólag, de mindig aktuális: Isten éltessen Titeket sokáig, egészségben, örömben, békességben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a jókívánság mindenkor érvényes. Köszönöm, a jókívánságokat!

      Törlés
  5. Óh! Marisz, még legalább ugyanennyi boldog 40-évet kívánok nektek boldog családi körben, és Boldog Szülinapot Neked :)
    Mi is novemberben esküdtünk, de az elején :)
    Szerintem fini lehetett a torta, bár csak megkóstolhattam volna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mamu!Finomak voltak a torták, szívesen megkínáltalak volna.

      Törlés
  6. Kedves Marisz! Kívánok neked még legalább 41 csodásan eltöltött évet. Megható volt olvasni a családod igyekezetét, hogy emlékezetessé tegyék ezt a napot:) A mai világban ritka, mint a fehér holló, hogy két ember 41 év után így tiszteli és szereti egymást.
    A torta méltó volt erre a szép alkalomra. Az isten éltessen még egészségben nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka!Köszönöm a jókívánságokat a férjem nevében is.
      Azért nálunk is előfordul időnként pörpatvar, de hála istennek meg tudunk bocsátani.

      Törlés
  7. Gratulálok az évfordulóhoz! 41 év! Te jó ég, nem semmi! Mondjuk egy kedves ember mellett ez semmiség... Sok boldogságot és egészséget a jövő évekre nektek! A torta csoda finom lehetett!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Illéskrisz! Tényleg nagyon finom volt a torta.

      Törlés
  8. Gyönyörű tortát hoztál össze, nagyon ötletes a díszítés!! Kívánok még legalább ugyanennyi boldog eggyütt töltött évet Nektek a boldog család körében, és nagyon sok boldog szülinapot!!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz családfa-értelmezés, ilyet még nem is láttam, pláne tortán! Boldog szülinapot! :)

    VálaszTörlés
  10. Igazán guszta, nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  11. Szívből gratulálok mindkét évfordulóhoz!! :) Képzeld, Apósom 60. szülinapját jövő héten üljük és már ezerrel tervezem a tortáját, és azon is lesz egy kis családfa...de psssszt!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm! Várjuk a tortádat, és lakat a számon!

      Törlés
  12. Csodás ünnepetek volt, gratulálok! Anyukám kedvence a fekete erdő torta:) Nagyon ötletes a családfás tortád, finom is lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Emi! Igen, ez az ünnep is olyan "pillanat" volt, amire érdemes lesz emlékezni.

      Törlés
  13. Gratulálok! Szép a torta is :)

    VálaszTörlés
  14. Sok szeretettel gratulálok az évfordulóitokhoz! További szép éveket szertő családod körében!
    A torták mindegyike elsőosztályú :)

    VálaszTörlés
  15. Bocsi a késésért, de annál negyobb szeretettel kívánok boldog szülinapot és adja a jóisten, hogy erőben és egészségben töltsetek még együtt számos esztendőt!

    VálaszTörlés
  16. Lenyűgöztél a csodás családfás tortáddal. Imádom amiben meggy van.
    Még csodálatosabb a kitartásotok egymás mellett. Mindegyik torta gyönyörű és finom. :)) Kívánok nagyon sok boldogságot és egészséget! :-)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm Tücsi, illetve köszönjük! Közben eltelt egy év, és volt újabb ünneplés, torta is, bejegyzés is, de most a bejegyzésben nem tértem ki külön rá, annyi elmaradott ünnepünk volt egyben.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...