Összes oldalmegjelenítés

2012. november 3., szombat

Birsalmás-diós muffin

Birsalmás-diós muffin

Marcsi blogjátékára  októberi terményekkel, vagy gyümölcsökkel készült főétel, vagy desszert   készítésével lehetett nevezni .
Én a sütemény kategóriában a birsalmás-diós muffinjaimmal neveztem.

Hozzávalók:
2 tojás
10 deka cukor
10 deka olvasztott vaj
20 deka birsalma lekvár
4-5 evőkanál tej
15 deka liszt
5 deka gríz
1 kiskanál sütőpor

Tetejére:

3-4 evőkanál birsalmalekvár
3-4 evőkanál darált dió
1 csipet szerecsndió
1 csipet őrölt fahéj

Elkészítés:
A sütőt előmelegítettem 170 fokosra.
A lisztet,grízt és a sütőport egy edényben összekevertem. Másik edényben az olvasztott vajat a cukorral addig kevertem, míg a cukor teljesen elolvadt, ekkor hozzáadtam a tojásokat és szintén jól elkevertem, utoljára pedig a birslekvár került bele. A kétféle elegyet összeöntöttem, a tejjel szabályoztam a massza sűrűségét. Nekem kellett 5 kanál tej bele, mert a lekvár elég sűrű, kemény állagú volt.
Szilikon muffinformákba kanalaztam a tésztát, 3/4 részig megtöltve 14 kosárkába.
Alsó-felső lángon 20 percig sütöttem.
Ezalatt elkészítettem a kenőt a tetejére:
A 3 evőkanál darált diót natúr megpirítottam,  a három evőkanál birslekvárt megmelegítettem.
A kisült muffinok tetejét azon forrón lekentem lekvárral. Elég jól beitta, ezért mégegyszer lekentem,  pont kétszeri kenésre lett elég a melegített lekvár. Majd meghintettem a tetejüket a pirított darált dióval, amibe én csak egy kiskanál őrölt fahéjat kevertem.
Kisültek a muffinok

Lekentem forró lekvárral

Meghintettem dióval
Muffinpapírba helyeztem a kész süteményeket, és már csak azt kellett kivárni, hogy langyosra hűljenek a kóstoláshoz.
Elég hamar elkóstolgattuk az összeset, a családban mindenki szerette.
A receptet Zsazsa  blogján találtam, és megköszönöm neki. Ez az ő saját kitalált receptje.
A birslekvárt magam főztem kevés csipkebogyó hozzáadásával, a diót is magam szedtem, törtem, daráltam - kóstoló az idei kevés termésből.
Marcsi feltételeinek is megfeleltem ezzel az egyszerű, gyors , finom sütivel. Ajánlom másoknak is elkészítésre, és bármilyen lekvárral finom lesz.
Tessék választani!

17 megjegyzés:

  1. Húúú, ez valami nagyon szenzációs lehet!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó. Elkészítem egyszer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, Kati! Érdemes elkészíteni!

      Törlés
  3. Ezt nagyon imádnám! Mentettem! :))

    VálaszTörlés
  4. Hm, de jól hangzik, biztos finom lehet :)

    VálaszTörlés
  5. De guszta, nagyon finom variáció lehet, így még egyáltalán nem ettem muffint. Igazi őszi ízvilág.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszönöm!Valóban, ezek az ősz ízei.

      Törlés
  6. Micsoda különleges párosítás :) Nagyon finom lehet a birs és a dió együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Nekünk nagyon kellemes ízű volt.

      Törlés
  7. Sokféle muffint sütöttem már de ezt még nem is hallottam,de izgalmasan hangzik,muszáj kipróbálnom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...