Összes oldalmegjelenítés

2012. november 29., csütörtök

Betlehemi angyalok - karácsonyi aprósütemény

Betlehemi angyalok


Karácsony éjjel
Angyalok szárnyán jön a békesség közénk,
Csillagok fényét ma a gyertya szórja szét.
Kint bárhogy fúj a téli szél,
Bent az otthon vára véd,
Ma a szívünk összeér. 


                                                                       /Szekeres Adrien - Angyalok szárnyán/

Már hetek óta karácsonyváró hangulat van mindenütt: az utcákat, boltokat ünnepi díszekbe öltöztetik, a reklámok a karácsonyt harsogják, a gasztroblogok pedig egyre-másra  a karácsonyi receptekkel rukkolnak elő.
Nekem ugyan semmi karácsonyi hangulatom nincs, kint ezer ágra süt a nap, egyszál kardigánban lehet sétálni. A mi utcánkban még az ablakokban a virágládákban nyílnak a muskátlik, a házunk melletti tó partján pedig a vadvirágok: gyermekláncfű, szappanvirág, cickafark,stb.
De a naptár szerint itt az advent, ideje, hogy neki kezdjek az elálló aprósütemények készítésének.
Anazar blogján nagyon bájos angyalka formájú karácsonyfadíszeket láttam, elsőnek ezt választottam.
Persze, szokásomhoz híven változtattam rajta kicsit. 
Ide másolom az eredeti recept hozzávalóit:
Hozzávalók:
250 g liszt
60 g vaj
1 tk. szódabikarbóna
1 db tojás
35 g barna cukor
negyed csésze agave szirup
1 tk. őrölt gyömbér.1 tk. őrölt fahéj
negyed tk. őrölt szegfűszeg



Kimértem a hozzávalókat, de mivel nekem nem volt agave szirupom, ezért helyette magam készítette pitypang szirupot használtam, az őrölt szegfűszeget teljesen kihagytam.
A barna cukrot, fahéjat, gyömbérport és fél deci pitypangszirupot tűzre tettem és állandóan kevergettem míg felforrt, ezalatt elolvadt a cukor. Ekkor belemetéltem a hideg vajat, hozzáadtam a szódabikarbónát és kevergettem, míg minden összeolvadt, utoljára a tojást is belekevertem. Ehhez a masszához szitáltam a lisztet, és először fakanállal mindent jól összeforgattam, majd kézzel készre gyúrtam a tésztát.
Pihentetés nélkül máris nyújtottam a langyos tésztát két réteg szilikonos sütőpapír között kb. 3 mm vastagra. Egy nagyobb átmérőjű pohárral (7,5 cm-es) körlapokat szúrtam ki, a legkisebb pogácsaszaggatómmal pedig kis köröket annyit, ahány darab a nagy kör.
A körök két szélét ferdén levágtam, ezekből lettek a szárnyak, a közepe a test, a kis körök pedig a fej. A találkozási pontoknál kicsit megnyomkodtam a tésztát, hogy süljön egybe.
Így állítottam össze az angyalkát
Sütőpapírral bélelt tepsiben alsó- felső lángon 160 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt sült meg. Nekem ebből a tésztamennyiségből 13 elég nagyméretű angyalkám lett, az esedékekből pedig kisebbeket csináltam, meg szívecskéket szúrtam ki.
Miután kihűltek írókával kellett volna díszíteni, én azonban most nem azzal csináltam. A vasárnapi tortámhoz felolvasztott Milka csokival dekoráltam nylon zacskóból. Nem mindegyikre lett elég, ezért néhányat vékonyan bekentem pitypangsziruppal, ezután kókuszreszelékbe mártottam.


Kókusz borítású
Alig vártam, hogy megkóstolhassam! Mindjárt többet is befaltam (a kisebbekből), mert nagyon finom volt! Ez feltétlenül meg lesz ismételve, még pitypangszirupom is van, de szerintem juharsziruppal, vagy egyéb növényi sziruppal készítve is biztos működik a recept. (Már gránátalma szirupot is láttam, meg áfonya szirupot.)  
Anazar sütés előtt lyukat nyomott mindegyikbe, hogy fel lehessen akasztani a fára. Én nem csináltam rájuk akasztót (nálunk ehető dolgokat nem tanácsos a fára tenni, mert leverődnek a díszek meg lepotyog a tűlevél a mozgatástól).           
Megköszönöm Anitának a receptet, a fázisfotókat, és ajánlom másnak is a blogját, sok hasznos és érdekes olvasnivaló összegyűlt nála hét év alatt.


18 megjegyzés:

  1. Aranyosak az angyalkáid, dísznek is kitűnő meg desszertnek is :)

    VálaszTörlés
  2. Helyesek, hát még milyen finomak lehetnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Tejszínhab! Igen, finomak!

      Törlés
  3. Nagyon kis helyesek lettek ezek az angyalkák:)

    VálaszTörlés
  4. De jók! Külön köszönet az összeállítós képért, így nem kell sokat gondolkodnom azon vajon hogy is állhatott össze :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy megtetszettek Marisz. A házi pitypang szirup igazán dobhat rajta. Csokoládéval díszíteni/ízesíteni pedig biztosan finom :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anazar, én köszönöm mégegyszer a receptet! Nagyon kellemes íze van, valóban kiérzik a pitypangszirup íze.
      A csokoládé díszítés most szükségmegoldás volt, de mutat is, és finom is.

      Törlés
  6. Tényleg nagyon helyesek:) A kókuszosak olyanok, mint a kis szellemek:)További szép adventi készülődést:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu! Viszont kívánom a kellemes adventet!

      Törlés
  7. Aranyosak az angyalkáid,most már sajnálom hogy nem néztem be hamarabb hozzád,látom kiszúró nélkül is meg lehet oldani,köszi a tippet.

    VálaszTörlés
  8. Rozi, karácsonyig még rengeteg angyalkát készíthetsz! köszönöm a dicséretet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...