Összes oldalmegjelenítés

2012. november 5., hétfő

Almás rétes réteslapból

Almás rétes
Szombaton kihasználva a napsütéses jó időt, temetőlátogatáson voltunk. A Kispesti Temető főbejáratánál nemcsak virágot, gyertyát árultak, de lángost, mignont, süteményeket, többféle rétest - két sátorban is.
Hát nem mondhatnám, hogy nagy tolongás volt értük, jövet-menet se láttam vásárlót egyiknél sem. Ilyen helyeken én sem szoktam vásárolni, de megakadt a szemem a réteseken, nagyon ráóhajtottam. Elég ritkán sütök rétest, nem szeretem az asztalt kerülgetni (ahhoz ki kell húzni a faltól), meg a gyerekek se nagyon követelik. És őszintén elárulom, hogy a rétesnyújtás nem  az erősségem
Réteslapból nem az igazi a rétes, de az is lehet finom. Mindig van a fagyasztómban kész réteslap (vargabéleshez, burekhez bármikor kellhet). Almapüré is volt (az ivólé készítés mellékterméke), tehát ahogy hazaértünk mihelyt kiengedett szobahőmérsékletűre a fagyasztóból kivett réteslap, máris csináltam. A csomagban 6 darab réteslap volt, ebből három rúd rétes kijön kettesével, de ezek a réteslapok nem valami jó minőségűek voltak, szakadtak, ezért hármat használtam egy rúdhoz, így összesen két rúd rétesem lett.
A sütőt bemelegítettem 200 fokra. A réteslapokat egyesével megkentem olajos vízzel (étolajat kis vízzel kevertem), pöttyökben tejfölt is cseppentettem rájuk. Mikor a három lap egymáson volt, a felsőt meghintettem zsemlemorzsával és egyharmadára elterítettem a tölteléket. A töltelék nagyon egyszerű, édes almapép, amibe kevertem egy citrom levét és megmosott mazsolát. Semmit nem mértem, gondolomra csináltam, maradt is ki a töltelékből, mert sokallottam bele. A lapok két végén 2-3 centire nem tettem tölteléket, ezeket a részeket behajtottam, majd óvatosan alányúlva feltekertem. Régebben nedves konyharuhát terítettem a réteslapok alá ezekhez a műveletekhez, de ma már anélkül is megy. Két kézzel alányúlva úgy raktam tepsibe, hogy a hajtás alul legyen.
Fázisfotók
   
Olajos vízzel és tejföllel megkentem kívülről is a tekercseket és  a forró sütőben alsó-felső lángon húsz perc alatt megsütöttem. A sütőből kivéve mégegyszer átkentem tejföllel. Alig bírtam kivárni, hogy langyosra hűljön a metéléshez. Porcukorral meghintve tálaltam. Nekem nagyon jólesett, finom volt. Az egyik rudat teljesen én ettem meg. A másikból még kóstolót is vittem egy beteg barátnőmnek.   

Almás rétes becsomagolva

6 megjegyzés:

  1. Hó, ez nagyon jól hangzik:)

    VálaszTörlés
  2. Anyukám tudott tökéletes házi rétest készíteni,nyújtani,de éntőlem távol áll ez a tudomány,nekem jó a kész réteslap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az én anyukám is, és amíg ő élt, én nem is kísérleteztem vele. Aztán amikor megtanultam, volt hogy sikerült, volt hogy kevésbé. Olyankor a lisztre fogtam, hogy nem megfelelő.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...