Összes oldalmegjelenítés

2012. október 23., kedd

Sós muffin kolbászkarikákkal

Kolbászos muffin
Hamar akartam valami sósat, ezért esett a muffinra a választásom.
Hozzávalók:
15 deka graham-búzaliszt
15 deka rétesliszt
1 tk sütőpor
1 tk cukor
1 tk só
2,5 deci joghurt
fél deci olvasztott vaj
2 tojás
kolbászkarikák

Elkészítés:
Egy edényben összekevertem a száraz hozzávalókat, egy másikban a nedveseket, majd gyorsan összevegyítettem a kettőt. Szilikon muffinformákat 3/4 részig megtöltöttem a tésztával, és egy-egy karika házi mangalica kolbász-szalámit tettem mindegyikre, majd vékonyan betakartam őket tésztával. Ebből az adagból összesen 12 darab muffinom lett.
A 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig alsó-felső lángon sütöttem, majd elzártam a sütőt és még öt percig bent hagytam a tepsit. Miután kivettem, a formákban hagytam kicsit hűlni, aztán könnyen kiemeltem őket a formából és már lehetett is enni.


Házi mangalica kolbász

Szilikon muffin formákba adagoltam
Melegen nagyon finom, könnyű volt a tésztája.  Mivel ekkor egyedül voltam otthon, csak én ettem.
Néhány óra múlva, mikor már teljesen kihűlt, kicsit megkeményedett. 
A receptet  Trollanyunál találtam corn-dog-muffin elnevezéssel(megköszönöm neki), de ő virslivel csinálta és kukoricalisztet is használt. Nekem virslim se volt itthon meg kukoricalisztem se, és az ünnep napján boltba se mehettem, hát így a talált anyagokból dolgoztam.  Alkalom adtán kipróbálom a virslis-kukoricalisztes változatát is.          

   

12 megjegyzés:

  1. Biztos finom volt azért. Lehet, ha a tésztába kevernéd felkockázva a kolbászt, nem lenne olyan száraz. Csak egy ötlet volt, na majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka az ötletet, majd én is kipróbálom!

      Törlés
  2. Ilyen fincsi házi kolbásszal én is szívesen kipróbálnám, szeretjük a sós muffionkat is:) Bár lehet a kolbász idő előtt elfogyna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, sós muffint most sütöttem először, de bevált, úgyhogy mihelyt kapok jó minőségű virslit, azzal is megsütöm.

      Törlés
  3. Eddig mindig megjártam a sós muffinokkal, de ez nagyon jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  4. Sós muffint még nem sütöttem, de a tiéd nagyon guszta és harapásra csábító :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, nálam is az első volt,de nem az utolsó.

      Törlés
  5. Hmm, nagyon jól hangzik, kipróbálnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla! Próbáld ki és jó étvágyat hozzá!

      Törlés
  6. Szerintem nem ártottak a receptnek a változtatások, nagyon jól néz ki. Az a házi kolbász...hmmm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Én is úgy ítélem, jó ez a változat, de azért majd a virsliset is megsütöm egyszer.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...