Összes oldalmegjelenítés

2012. október 9., kedd

Nugátos torta Mozart golyókkal

Nugátos torta Mozart golyókkal
        
Egy volt általános iskolai tanárom 74. születésnapjára készítettem ezt a tortát. A receptet Konyhavirtuóznál  találtam. Sütés nélkül készíthető egyszerűen és gyorsan, de főleg azért esett erre a választásom, mert sikerült boltban nugátot vennem, és ki akartam próbálni.
Csak a hozzávalók arányán változtattam az eredeti recepthez képest, mégpedig úgy, hogy én nagyobb adagokból készítettem.
Tehát most azt írom le, ahogy én csináltam.
1. réteg hozzávalói:
  • 30 deka kekszdara
  • 3 evőkanál baracklekvár
  • 3 ek natúr kakaópor
  • kb. 1 deci tej
2.réteghez:
  • 15 deka nugát (készen vásároltam)
3.réteghez:
  • 30 deka gesztenyemassza
  • 7 deka vaj
  • 2 ek porcukor
  • 1 ek vaníliaeszencia
  • 2 ek rum
  • 5 deka mazsola
4.réteg:
  • étcsokoládé bevonni (minimum 10 deka)
Elkészítés:
Először az első réteg hozzávalóit alaposan kikevertem, majd a 3. réteget készítettem el, melyhez szintén csak jól össze kellett keverni az összetevőket. Azért ezekkel kezdtem, mert Konyhavirtuóz azt nem írta, hogy mekkora torta lesz ebből a mennyiségből. Azt gondoltam, hogy nem malomkeréknyi, mégis rosszul mértem fel az összetevőket látva, amikor 20 centi átmérőre állítottam be az állítható tortakarikát. Ezt kibéleltem folpackkal, és ebbe nyomkodtam a kekszes alapot. A nugátmasszát mikróban kevés tejet hozzáöntve kicsit meglágyítottam, így könnyebben rá tudtam kenni az első rétegre, harmadiknak  a gesztenyés réteg következett, és már láttam, hogy ez bizony nagyon lapos torta lesz így, hiszen a negyedik réteg csak olvasztott csoki, az nem sokat magasít rajta. Ezért találtam ki a tetejére a Mozart golyókat, amit Praliné Zsuzsi oldaláról hoztam, illetve helyesbítek, csak Mozart mostohatestvére Zsuzsi szerint, mert nincs benne pisztácia.

Mozart golyók hozzávalói:
20 deka nugátmassza
20 deka marcipánmassza
15 deka étcsokoládé

Elkészítés:
A nugátmasszát kockákra vágjuk és golyókká gömbölygetjük. Kis időre hűtőbe tesszük.
A marcipánmasszát kb. fél centi vastagságúra kinyújtjuk, majd köröket szaggatunk belőle, melyek közepébe helyezzük a nugátgömböket és beborítjuk vele azokat. Nekem 18 golyóm lett.


Így készült
       

                                 





                                                           


Ezután megolvasztottam a csokoládét (én jó minőségű 85%-os Choceur csokit olvasztottam, a magas kakaótartalmú csoki állítólag szép fényes marad. Az volt, míg hűtőbe nem tettem.
A csokit 400 watton mikróban olvasztottam fel magában, majd a fogpiszkálóra szúrt golyókat belemártottam, és egy hungarocell lapba szúrva szárítottam. Mikor már kissé megdermedtek hűtőbe kerültek egy éjszakára, ahová már előbb betettem a tortát is.
Másnap reggel levettem a karimát a tortáról és az oldalát körbekentem egy kevés olvasztott vajjal elkevert gesztenyemasszával, meg a tetejét is elsímáztam vele. A tetejét nem fedte volna be teljesen a maradék olvasztott csoki, ezért csak kicsit megcsurgattam, a többivel pedig ráragasztottam a golyókat. Majd egy -két dekányi fehér csokit olvasztottam, amivel egy kis nylonzacskó sarkából a gömbök tetejére betűket írtam: Boldog szülinapot - ez 16 betű, a maradék két golyót megettük. A férjem is, én is nagyon finomnak találtuk. 
Délután el is mentem vele felköszönteni a volt tanáromat, aki még az általános iskolában 1963-tól '67-ig volt az osztályfőnökünk. (Az idén lett volna a 45 éves osztálytalálkozónk, amely sajnos elmaradt, mert nem értem rá megszervezni, más meg nem vállalta.) A torta baj nélkül kibírta a 3 kilóméteres kocsikázást, a gyertyát csak ott tettem rá. 
A Tanár Úr nagyon örült a látogatásomnak meg a tortának. Most nem vágtuk meg, mert ez a torta nem gyorsan romlandó, mondtam, hogy megvárhatja vele, míg a testvéréék mennek köszönteni. (Én egy nappal a születésnap előtt voltam.)
Isten éltesse sokáig erőben, egészségben a Tanár Urat!

Terney Dezső
  

21 megjegyzés:

  1. Nagyon szép mutatós ez a torta! Ismeretlenül is Isten éltesse tanárodat nagyon sokáig. Finom lehetett gondolom legszívesebben rögtön megkóstolta volna az ünnepelt aki korából pár évet akár le is tagadhatna?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a Tanár Úr nevében is.

      Törlés
  2. Nagyon szép lett! A nugátmasszát hol lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edus, köszönöm! Az Aldiban most akciós. Karácsony meg húsvét előtti hónapokban szokott lenni.

      Törlés
  3. Ötletes, tartalmas torta! Főleg, hogy nem kell sütni. Gondolom nagy szeretettel fogadta a tanár úr.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Köszönöm, Janka! A Tanár Úr nagyon örült neki. És mivel ez eltartható hűtőben 1-2 hétig is, be tudja osztani. Mert eléggé tömény és laktató a torta, így egyszerre kevés is elég belőle.

      Törlés
  4. Isten éltesse a tanárodat! A torta nagyon finom lehet, és a Mozart golyók is. Megnéztem a másik honlapot, hogy hogy készül házilag a nugát. Nagyon tetszik, ki fogom majd próbálni. Nem is tudtam, hogy nugátot csak úgy magában is lehet kapni.
    Tavaly karácsony előtt én is csináltam Mozart golyókat, kicsit másképpen, de finomak lettek. Ha érdekel, nézd meg, a tartalomjegyzékemben "Mozart golyó" néven találod meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!Megnéztem nálad is a Mozart golyókat, nagyon szépek, biztos nagyon finomak voltak!

      Törlés
  5. Tyűha! Nagyon mutatós és finom tortát készítettél! Nem maradt belőle? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, köszönöm!Ha maradt is, nem az enyém, egyébként szívesen megkínálnálak!

      Törlés
  6. Nagyon kedves és finom meglepetést készítettél:) Ötletes a golyókra írt jókívánság is, nagyon klassz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu. Kár, hogy bepárásodtak a hűtőben, és miután kivettem már nem voltak fényesek.

      Törlés
  7. Isten éltesse sokáig a Tanár Urat! Igazi finomsággal lepted meg... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm a Tanár Úr nevében is!Remélem, hogy finom volt!

      Törlés
  8. Milyen szép gesztus tőled, biztosan nagyon örült a születésnapos Tanár Úr, akinek innen is kívánok nagyon jó egészséget és boldog születésnapot! :) A torta pedig csodaszép lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm a Tanár Úr nevében is a jókívánságot, és a torta dicséretét is!

      Törlés
  9. Marisz, micsoda megható sztóri a kedves Tanár Urrol, és mennyire kedves voltáal ilyen gyönyörü és finom tortát sütni a születés napjára. Én már nem is tudom hol vannak a régi iskola társaim...mivel már én közel negyven éve itt élek Floridában. MO-szágon csak a harmadik osztájt végeztem...azóta amerikában élek!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm, Elisabeth!
    Én igyekszem tartani a kapcsolatot azokkal a tanáraimmal és volt diáktársaimmal, akik itt élnek a közelemben.
    Te is megtalálhatod a volt magyar iskolatársaid egyikét-másikát, ha emlékszel a nevükre. Ma már az interneten szinte mindenkit utol lehet érni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...