Összes oldalmegjelenítés

2012. október 1., hétfő

Gyors mézeskalács (azonnal puha)


Gyors mézeskalács
  Hozzávalók:

  • 50 dkg finomliszt
  • 1,25 dl méz
  • 15 dkg porcukor
  • 2 tk mézeskalács fűszer
  • 2 kk szódabikarbóna
  • 2 tojás 
  • 15 dkg Rama
Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a szódabikarbónával és a mézeskalács fűszerrel. Ezután elmorzsoljuk a margarinnal.
  2. A többi hozzávalóval egy jól formálható masszává gyúrjuk.
  3. Lisztezett deszkán kb. 3-4 mm vékonyságúra kinyújtjuk, és a karácsonyi formákat kiszúrjuk.
  4. Előmelegített (légkeveréses 165 fok, egyéb 180 fok) sütőben 8-10 perc alatt megsütjük.
  5. Azonnal puha lesz. Zárható dobozban tároljuk!
Ezt a mézeskalácsot sütöttem a nővérem születésnapjára a dobozt megtölteni. Ebből az adagból jó sok lett, ami nem fért bele, azt most nem is díszítettem, csak porcukorral elkevert citromlével átkentem és darált dióval megszórtam.
A recept a NoSaltyról van, és tényleg nagyon hálás vagyok érte, mert amilyen könnyű, gyors, olyan finom is!
Azonnali fogyasztásra

Kidíszítve, bedobozolva
Mivel a mézes készítése és a bejegyzés írása között eltelt bizonyos idő, már nyugodtan állíthatom, hogy tényleg puha is marad, tehát jól eltartható, így karácsonyra is merem ajánlani. Többen ettünk ebből a  sütiből, mindenki dicsérte, ketten rögtön kérték  a receptjét is.
A mézes receptekhez én nem kész mézeskalács fűszert használok, hanem magam szoktam összeállítani. Jelen esetben csak egy citrom lereszelt héja meg egy púpozott teáskanál őrölt fahéj került bele.

12 megjegyzés:

  1. Teljesen karácsonyi hangulatba hozol minket:)Nagyon szépek lettek .Én is egy nagyon hasonló recept alapján szoktam sütni. Türelmed határtalan, mint az előző doboz is bizonyítja:)

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép ajándékot kapott a testvéred tőled:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Marisz, ilyen gyönyörüséges házilag készitett finom mézeskalácsokat én is szivesen elfogadnám ajándékban. Ez mindent jelent, és sokkal értékesebb mint bár milyen más ajándék...szeretettel készült, az biztos. Puszi!

    VálaszTörlés
  4. Szép és finom ajándék!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Elisabeth, Vicuska, köszönöm a dicséreteket!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ötletes a mézeskalács doboz :) Szép ajándék lehet belőle :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Millye!Valóban szép ajándék, és olcsónak se mondható, mert itt nálunk a piacon kisebbet lehet kapni két és félezerért.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...