Összes oldalmegjelenítés

2012. október 19., péntek

Gyógynövényes méz

Gyógynövényes méz
Javas Zsuzsánál találtam rá erre a gyógynövényes mézre. Kihasználva a hosszú ősz adta lehetőségeket, én többféle gyógynövénnyel készítettem. Kertben, mezőn összeböngésztem amit csak találtam, vagy jónak gondoltam bele.
Szedtem csipkebogyót, citromfüvet, mentát, gyenge csalánt,kakukkfüvet, körömvirágot, gyermekláncfüvet, még találtam néhány virágzó cickafarkfüvet, meg katángkórót. Gyömbérgyökeret is szeleteltem (azt persze úgy vásároltam), meg letéptem néhány bazsalikom levelet.
Szép borostyánszínű vegyes virágmézet forróvízben kissé felmelegítettem, úgy öntöttem rá a megmosott,  tiszta dunsztosüvegbe berakott gyógynövényekre. A meleg vízben hagytam üvegestől kihűlni, majd a  hűtőszekrény alsó polcára került.
Ezek a gyógynövények immunerősítő, gyulladásgátló és egyéb jó élettani hatásokkal rendelkeznek, a méz maga is "gyógyszer".  Én így készülök a nedves, borongós őszi napokra.              

Böbe blogján talált gyömbéres, citromos gyógymézet már egy hete bekevertem, itt is kicsit módosítottam. A reszelt gyömbéren és citromkarikákon kívül én két teáskanálnyi őrölt fahéjat is tettem bele. Egyrészt, mert szeretem a fahéjas dolgokat, másrészt úgy tudom, a gyomorra, vérnyomásra jó hatással van, azonkívül étvágyfokozó, ami nálam mostanában elkel.
Ennek a fogyasztását azonnal el is kezdtem,  csak megelőzésképpen, - már fele elfogyott.

A kisebb üvegben gyömbére-citromos-fahéjas méz van
Mindkét bloggertársamnak megköszönöm a receptet!          

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szivesen örülök,hogy neked is tetszett. Ez a gyógynövényes méz keverék is szuper jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is jónak tartom, Böbe! Inkább ilyeneket fogyasztok, mint vitamin tablettákat.

      Törlés
  2. Igazán ötletes, és tutira hasznos finomság!

    VálaszTörlés
  3. De jó mindkettő:) Ki kell próbálnom:)

    VálaszTörlés
  4. Hú!Köszönöm!!!!Nagyon guszta és nagyon finom és egészséges! Valóban miért is nem inkább az Isten adta terméseket használjuk inkább? Meg fogom csinálni a hétvégén.

    VálaszTörlés
  5. Mammka, szívesen közreadom, ami másoknak is hasznos lehet.Csináld meg te is, amíg jó idő van és lehet gyógynövényeket gyüjteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...