Összes oldalmegjelenítés

2012. október 7., vasárnap

Észt fahéjas koszorú (kringel)



Észt fahéjas koszorú
   
Amikor Trollanyunál megláttam ezt a gyönyörűséges kalácsot, azonnal tudtam, hogy ezt nekem is meg kell sütni. Tegnap a gulyásleves ebéd után második fogásnak alkalmasnak véltem.
Tészta hozzávalói:
2,4 deci langyos tej
csipet só
4 evőkanál cukor
2 tojássárgája
60 deka liszt
3 deka élesztő
6 deka olvasztott vaj

Krém hozzávalói:
5 deka puha vaj
4-5 evőkanál porcukor
1-2 teáskanál őrölt fahéj

Elkészítés:
Én a megfelelő sorrendben (alulra a nedves, majd a száraz összetevők) a tészta hozzávalóit a kenyérsütő gépbe tettem, és csak megkelt állapotban vettem ki a tésztát.
ekkor lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, egy centi vékonyságú téglalappá nyújtottam, amit megkentem a simára kikevert krém nagyobb részével. Ezután bejgliszerűen feltekertem, majd éles késsel hosszában félbe vágtam a tekercset úgy, hogy a végén pár centit egyben hagytam. Majd összefontam a két ágat úgy, hogy mindig a vágott fele volt felül. Koszorú formára igazítva sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem és letakarva pihentettem addig, míg 200 fokosra előmelegítettem a sütőt. mielőtt betettem sülni, még kívülről lekentem a koszorút a maradék krémmel, illetve úgy osztottam el a krémet, hogy még sülés közben is le tudtam kenni.
                                       
Megkenve,elvágva, összefonva

   
Koszorú nyersen, sülve,felvágva
                         
Tíz perc után visszavettem a hőt 180 fokra, és még  húsz percig sütöttem. Miután kivettem, gyönyörködtem benne. Mert sajnos a fotózás nekem nem erősségem, a képek nem adják vissza teljesen, hogy milyen volt. Azt el kell ismernem, hogy az enyém nagyon "magyaros" kinézetű kringel lett. Vagy nagyon vastagra nyújtottam a tésztát, vagy nagyon sokáig kelt, de az állaga Trollanyuéhoz képest más. Mindenesetre nagyon finom volt! Alig bírtam ki, hogy ne szeljek belőle forrón. Mikor már csak langyos volt, mindjárt ettem belőle egy darabot (leves előtt), és nem csalódtam. Ennek ismétlése lesz! És remélem, legközelebb szebben sikerül!

                               Köszönöm Trollanyunak e remek receptet!

16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, és a képek is jók!

    VálaszTörlés
  2. Szuper lett, örülök, hogy megsütötted és ízlett is:) A fázisképek is jók, segítség, ha valaki el akarja készíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu köszönöm! A tied azért szebb!

      Törlés
  3. Hűha de guszta! Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  4. Szép! Nagyon jó dolgok készülnek a konyhádban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Wanna! Te is ügyes háziasszony vagy, a mediterrán ételeidből már szemezgettem én is.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Zsóka, tényleg szinte csak a formázáson múlik, hogy minek nevezzük!

      Törlés
  6. Marisz!
    Szerintem nagyon szép,biztos vagyok benne hogy finom is,lennék kóstolód!

    VálaszTörlés
  7. Húúú nagyon jól néz ki!!! Te mindig ilyeneket találsz, azt hiszem ki kell próbálnom:)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett, s biztos pont olyan finom is:)

    VálaszTörlés
  9. Rozi, Judóca, Kati, köszönöm, mindhármótoknak!Finom volt, csak ajánlani tudom kipróbálásra!

    VálaszTörlés
  10. talán ha legközelebb nem egy centi vastagra nyújtod,hanem 2-3 miliméteresre,akkor kinézetre jobban fog hasonlítani Trollanyuéra

    VálaszTörlés
  11. Kedves Névtelen! Köszönöm a jótanácsot, időközben már rájöttem én is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...