Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 5., szerda

Vajas kekszek


Vajas kekszek
         
Hozzávalók:

250 gramm liszt
200 gramm  vaj
100 gramm porcukor
egy csipet só
2 tojássárgája
fél citrom leve

Elkészítés:
A lisztbe almareszelőn belereszeltem a hideg vajat és elmorzsoltam. Hozzáadtam a porcukrot, sót, a tojássárgákat, és meggyúrtam. A tésztát egy órára hűtőbe tettem, majd alaposan meglisztezett deszkán 2-3 mm vastagságúra kinyújtottam és különböző formákra kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon az első tepsivel 12 percig, a másodikkal 10 percig sütöttem. 
Miután kivettem, azon forrón mindegyik tetejét átkentem frissen facsart citromlével.
Sütés előtt

A kisült kekszek
Teljes kihűlés után  némelyiket átkentem frissen préselt bodzabogyó levével, attól lett vöröses barnás a színük.  Mivel gyerekeknek készítettem,dekortollal mintákat írtam rájuk, hadd legyenek minél színesebbek.
Ebből a tésztamennyiségből 60 darab kekszem lett. Gyémánt Konyha a Tésztavarázs című könyvből készítette és  pate sablee -nak nevezi. Szerinte ezzel az alaptésztával nagyon sokféle édesség készülhet, sőt a nyers tészta le is fagyasztható. Köszönöm a receptet!


Névre szólóan négyfelé csomagoltam a kekszeket

Külföldről hazalátogatott rokon gyerekeknek csináltam a színes kekszeket. Örültek neki, és én is, mert tényleg finom. Ez az univerzális tésztarecept máskor is el fog készülni.
A felnőtteknek sós rágcsát sütöttem. Legközelebb azt posztolom.    
   

12 megjegyzés:

  1. Amellett, hogy finom lehet, nagyon szépen dekoráltad is, olyan jó rájuk nézni! :)

    VálaszTörlés
  2. Szépek lettek, klasszul kidíszítetted, nem is csoda, hogy sikere volt a gyerekeknél:)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Tejszínhab! Szívesen adnék, majdcsak kitalálnak a tudósok valami technikai megoldást rá, hogy kóstolhassuk is egymás sütikéit!

      Törlés
  4. Micsoda színes kavalkád! Mentem is a receptet Karácsonyra, ami hipp-hopp már itt is van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, karácsonyra is süthető, meg légmentes dobozban 1-2 hónapig eltartható.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...