Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 14., péntek

Mogyoróvajas szelet sütés nélkül


Mogyoróvajas szelet

Egy hónapja láttam meg Latsiánál ezt a sütés nélküli desszertet, s hozzászólásban sajnálkoztam, hogy nincs mogyoróvajam. Ám úgy alakult, hogy rokonaim Londonból hazalátogattak, én pedig megkértem őket, hozzanak nekem néhány tortázáshoz való dolgot, ami nálunk nem kapható, vagy nagyon drága.
Így történt, hogy lett mogyoróvajam is, úgyhogy az óhajtott finomságot még a múlt hétvégén  gyorsan meg is komponáltam.
Hozzávalók:

Mogyoróvajas réteghez:
25 deka sós mogyoróvaj
12,5 deka vaj
12,5 deka kekszdara
10 deka porcukor

Csokoládés réteg:
10 deka 70%-os étcsokoládé
5 deka tejcsokoládé
6 deka vaj

Elkészítése nagyon egyszerű, és egy pillanat alatt (negyed óra) megvan.
Először a mogyoróvajas réteg hozzávalóit kevertem össze. Egy tálba öntöttem a porcukorral elkevert  kekszdarát,  a hideg vajat késsel rámetéltem, majd következett a mogyoróvaj. Először fakanállal mindent összekevertem, majd kézzel meggyúrtam, jó alaposan, egynemű állagúra.
Ezt a masszát belesímítottam egy 20x20 cm-es folpackkal kibélelt formába, és egy órára hűtőbe tettem.
A bevonáshoz  vízgőz fölött olvasztottam fel a kétféle csokoládét, meg a vajat. Még melegen a mogyoróvajas massza tetejére öntöttem, majd fogyasztásig ismét hűtőbe került.
A színe erősebb, sárgásabb volt, a kép nem adja vissza hűen.
Egyetlen baja volt ennek a desszertnek: egy adag kevés belőle! Annyira, de annyira finom, hogy fénykép is csak alig készült róla, olyan hamar elfogyott!
Köszönet Latsiának a receptért, ez nekünk is nagyon bejött!
     





Nálunk most ez a dal időszerű

20 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehet! Nem lehet mással helyettesíteni a mogyoróvajat? Kár!

    VálaszTörlés
  2. Éva, nem tudom, helyettesíthető-e mással? Ez amerikai mogyoróból (földimogyoróból) készült sós ízű krém. A rokonaim kenyérre kenve fogyasztják. De majd utánanézek, házilag elkészíthető-e?

    VálaszTörlés
  3. Jujj ez a gyengém!:) Guszta lett nálad is nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, nekünk is nagyon bejött!

      Törlés
  4. Nekem is tetszik! Flóránál láttam, hogy nagyon egyszerűen, maga készített mogyoróvajat, ideje lesz kipróbálnom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Házi nutellát már én is készítettem, de nem tévesztendő össze a kettő! ez sós mogyorókrém!

      Törlés
  5. én sima zacskós pörkölt sós vagy natur mogyoróból csinálom zöldség apritóba teszem a szemes mogyorót és összedarálom pici olajat csurgatva hozzá mert elég száraz lesz és kész a mogyoróvaj :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, köszönöm a receptet!Feltétlenül kipróbálom, bár a mogyoróféléktől féltem a háztartási gépeimet.

      Törlés
    2. nekem jo erös apritóm van de a gyengébb is birja nyugodtan kiprobálhatod ,elöbb csak kis mennyiséggel sima tescos zacskos mogyoróval szoktam :)

      Törlés
    3. Köszönöm Erika, alkalomadtán próbát teszek vele.

      Törlés
  6. Ezt már én is kinéztem magamnak:) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Ez bejönne a fiúknak nálunk:) Nálunk nagy kedvenc a mogyorókrém, sütikben én is megeszem, a fiúk kenyérre kenik, na azt nem szeretem:) Tényleg egyszerű elkészíteni házilag, én is próbáltam egyszer, csak leszavazták, állítólag a bolti jobb. Annyira nagy mennyiség nem fogy, így maradok a boltinál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, én pedig el fogom készíteni, hogy te is azt mondod egyszerűen elkészíthető. Köszönöm!

      Törlés
  8. Nagyon guszta, én még sosem ettem mogyoróvajat, de biztos nagyon zsíros, így csak később próbálom ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, én nem találtam zsírosnak a mogyoróvajat!Ízre meg nagyon kellemes. Jobb később kipróbálni, mint soha!

      Törlés
  9. Ideköltöztem a blogodra! Egészen pontosan, a székemre,túlélőcsomaggal,hiszen az összes posztod,végig szeretném nézegetni.. Csak most találtam rád, de jobb későn,mint soha..
    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    Ritkán én is írok sütis bejegyzéseket( pék-cukrász lévén:D)

    puszillak: Ibi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves érdeklődést!A jövő hetet veled fogom kezdeni, mert szerintem is jobb későn, mint soha!

      Törlés
  10. én is végig nézegetem ahogy idöm engedi.. jo dolgokat találni itt ..is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, én is "félben vagyok veled", jövő héten ismét megyek hozzád!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...