Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 25., kedd

Csokoládés pöfeteg

Csokoládés pöfeteg

Nagyon sok blogon és egyéb gasztro közösségben láttam már ennek a sütinek a képét és receptjét. Legalább egy éve készültem elkészíteni. Most jött el az ideje.
Hozzávalók:
15 deka étcsokoládé
12 deka liszt
3 deka kakaó
1teáskanál sütőpor
csipet só
8 deka vaj vagy margarin
10 deka cukor
1 tojás
2 evőkanál tej

5 deka porcukor forgatáshoz

Elkészítés:
A csokit összetördeltem, majd felolvasztottam. Amíg hűlt, összekevertem a lisztet a sóval, sütőporral, kakaóporral. A margarint a cukorral, tejjel jól felhabosítottam és hozzáöntöttem az eddigre kissé már kihűlt csokit, végül a lisztet is. A most még eléggé lágy masszát éjszakára hűtőbe tettem nylon zacskóba csomagolva.
Másnap szobahőmérsékleten egy óra alatt képlékennyé vált. Kissé lisztezve átgyúrtam, és 26 gombócot gömbölygettem a tésztából. Ezeket egyenként porcukorba forgattam, azután raktam a kibélelt tepsibe. Előmelegített sütőben 180 fokon, alsó-felső lángon 15 percig sütöttem.

Egymástól két ujjnyira 
Sütés után















A tepsiben hűtöttem ki sütés után. Kívül roppanós, belül lágy csokoládés az állaga, az íze pedig mennyei! Fontos, hogy jó minőségű csokiból csináljuk, akkor nőnek szép magasra. Gyengébb minőségű csokiból készítve laposabbak le  sznek, inkább szétterülnek.
Szabina receptje alapján készítettem, és ahogy ő, úgy én is csak ajánlani tudom csokiimádóknak!
Azt is írja, hogy dobozban tárolva 1 hétig is eláll. Hát egy adagból készítve nálunk biztos nem!

                                         

15 megjegyzés:

  1. Húúú, de jól néz ki! Én is kacérkodom ezzel a recepttel, nagyon tetszik:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, ki ne hagyd! Gyorsan kész és isteni!

      Törlés
  2. Hát ez brutális lehet :)) Persze csakis jó értelemben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jó értelemben véve brutális!

      Törlés
  3. Én is készítettem már, de nem voltak ilyen szépek mint ezek itt a képen, pedig a csoki is és a kakaópor is nagyon minőségi volt. Szerintem a sütőmmel volt valami baj. Most kedvet kaptam megint hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsóka! Azért biztos finom volt a tied is! Próbáld meg ismét. Érdemes alaposan "megdögönyözni" gömbölygetésnél a gombócokat.

      Törlés
  4. De finom lehet! Én mindig csak szemezek vele, ki kellene már próbálnom :)

    VálaszTörlés
  5. Esélye sincs dobozba kerülni, nálunk ez még nem fordult elő:) Nagyon fincsi keksz, aki egyszer kipróbálja, nincs megállás, kéri a család:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz Trollanyu, eleve kevesellték!

      Törlés
  6. Régóta "várólistás"! :-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ideje megsütnöd M@rti, megéri!

      Törlés
  7. A hozzávalók listában szerepel a tojás... Viszont az elkészítési leírásban nyoma sincs. Kell bele? És ha igen, akkor a margarinnal összekeverni?? :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...