Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 26., szerda

Csíkos muffin


Csíkos  muffincsigák
Ez még mindig a SAD IX. fordulójára  készült, mert Zsuzsi szeptember 28.-ig meghosszabbította a nevezési határidőt, így még beleférek.

Hozzávalók:
1 dl tej
1 kis pohár natúr joghurt
1 db tojás
1/2 mk só
1-4 ek cukor( ízlés szerint,lehet 2tk foly.édesítő is)
5 dkg margarin (olvasztott)
60 dkg kenyérliszt vagy (40 dkg sima és 20 dkg rétes)
1/2 cs friss élesztő
1 ek natúr kakaópor
Elkészítés:
A megfelelő sorrendben (először a folyékony, majd a szilárd) beraktam a hozzávalókat a kenyérsütő tartályába, megdagaszttattam, és miután megkelt a tészta, kivettem. Ekkor kettőbe vágtam, és az egyik felébe beledolgoztam egy evőkanálnyi natúr jó minőségű kakaóport. A kakaóport először kevés vízzel összekevertem, mert így könnyebben felveszi a tészta.
Két-három mm vastagra kinyújtottam mindkettőt, majd a két lapot egymásra helyeztem és együtt felcsavartam.

Vékonyra kinyújtottam mindkét lapot

Egymásra helyezve felcsavartam a tésztát
Ezután jó éles késsel kb. 3 centis darabokra vágtam (a muffinsütő fele magasságáig) és szilikon muffinsütőbe tettem őket.

Sütés előtt
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, addig letakarva keltek a muffinok (kb. 20 prc), majd alsó-felső lángon 25 perc alatt kisütöttem.

Miután kisültek
A receptet  Itt találtam. Én most csak fél adagból készítettem el, így 18 darab muffinom lett. Ebből a tésztából csíkos kifli is készíthető. Hálás vagyok ezért a receptért, szerintem mutatós kis muffinkalácskák lettek. És finom is! Hármat rögvest megettem, még melegében.
Felét elcsomagolom, és indulok is vele a gyerekekhez, hogy mire az unokáim hazaérnek az óvodából, iskolából, ez várja őket. Remélem, örülni fognak neki!

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek! Ötletes és látni hogy jó puha a tésztája!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuperek lettek a csíkos muffinok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Zzzsuzsi! Győzöd még a csíkos és pöttyös sütik, édességek számlálását?

      Törlés
  3. De szépek:) Én kekszet készítettem hasonló módon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati! Én is sütöttem már csíkos csigakekszet is.

      Törlés
  4. Én előre borítékolom a gyerekek örömét! :) Nagyon kreatív, finom ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller- Cake, Köszönöm, igazad lett!

      Törlés
  5. Kedves Marisz!
    A Blogkóstoló 5.fordulójában a te blogodat sorsolták ki nekem és én ezt a sütit választottam csak kifli formában készítettem el...nagyon örültem a receptnek mert nagyon jól sikerült...:):)
    Szép napot neked!
    Kata

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...