Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 17., hétfő

Aranyhaj torta "Aranyhajnak"

Aranyhaj torta

Szombat délelőttönként Dorina unokám (szülői segítséggel) fel szokta hívni akiket szeret.
Felveszem a telefont és bemutatkozom, ő pedig válaszol, hogy : "itt Aranyhaj beszél"!
Gondoltam, örülne, ha névnapjára Aranyhaj tortát készítenék. Jó nagy piskótát sütöttem, amelyet tejbegrízes-pudingos -gyümölcsös  krémmel töltöttem, kívülről pedig fondanttal díszítettem.
Piskóta hozzávalói:
8 tojás
28 deka liszt
20 deka cukor
1 deci étolaj
1 deci víz
1 cs. sütőpor
Egy tálba leütöttem a tojásokat, beleadtam a cukrot (világosbarna nádcukrot), és elektromos habverővel jó habosra felvertem. (Kb. 6-8 perc alatt lett megfelelő, a nádcukor eléggé öreg szemcsés volt.) Ekkor kevertem hozzá felváltva az olajat és a vizet (hideg vizet), majd fakanállal óvatosan a sütőporral elkevert lisztet (fele rétesliszt, fele finomliszt volt).
A nagy gáztepsimet sütőpapírral kibéleltem, belesímítottam a masszát és 170 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 40 perc alatt megsütöttem. Rácsra borítottam kihűlni, addig kikevertem a krémet.
Krém hozzávalói:
6 deci tej
6 evőkanál gríz
2 evőkanál cukor
25 deka vaj
2 evőkanál porcukpor
2 evőkanál vaníliaeszencia
1 deci habtejszín
8 fél őszibarackbefőtt (apróra metélve)
1 deci befőttlé
1 teáskanál zselatin

A tejben megfőztem a grízt a két ek cukorral. A vajat kikevertem a 2 evőkanál porcukorral, és a kihűlt tejbegrízzel összekevertem. Folyamatos (gépi) keveréssel beledolgoztam egy deci tejszínt is a krémbe. A befőttlében elkevertem a zselatint, forrásig hevítettem, majd ezt is a krémbe kevertem.
A hideg piskótát hosszában és keresztben kettévágtam (így négy lapos lett a torta, melyet három helyen kellett tölteni).
A krémmel megkentem a lapokat, minden réteg krémet megszórtam vágott őszibarack befőttel. Mikor készen volt, két órára hűtőbe tettem.
Ez a krémmennyiség csak a torta belső töltésére volt elég. A külsejére 15 deka vajat 10 deka porcukorral és fél citrom levével kikevertem, és kívülről ezzel kentem körbe vékonyan a fondantborítás alá. Míg a fondanttal elkészültem, ismét hűtőbe került a torta.
A fondantot egy csomag 30 dekás fehér pillecukorból gyúrtam a Barbi tortánál ismertetett módon.
Durván 1 kilónyi fehér fondantom lett, melyből több kisebb darabot levágtam és beszíneztem. A hajának curry porral adtam meg a sárga alapszínt, és hogy élénkebb legyen, 4 csepp Sárga Szilas ételszínezőt csepegtettem hozzá. A ruhája színéhez felhúztam a kertben egy kisebb céklát, lereszeltem és kinyomtam a levét, de kevés bodzabogyó levét is tettem hozzá.
Most a zöld szín volt nálam a sláger, mert hosszas várakozás után sikerült szereznem eredeti japán Matcha teaport. A füvet, leveleket meg a Pascál nevű kaméleont ezzel színeztem. A füvet meg a leveleket kevés vízzel kikevert teaporral ecsettel festettem rá a fehér fondantra. Szerintem egész jó lett. A teapor meg a víz keverési arányával nagyon jól szabályozható a zöld szín árnyalata.
Nagyon élveztem a torta készítését és dekorálását -végre is ez lenne a hobbim- csak az a baj, hogy sietnem kellett vele, meg nem tudtam elég időt rászánni, hogy precízebben kidolgozzam.
A kaméleont elfelejtettem megcsinálni, pedig úgy terveztem, hogy mászik fel a torta oldalán.  Már közvetlenül ebéd előtt jutott eszembe, ekkor gyorsan megmikróztam egy darabka zöld fondantot, és húsz másodperc alatt amilyet sikerült formázni, olyan lett, és a torta aljához került. De természetesen itt is rálelt Dorina miután Aranyhajban kigyönyörködte magát. Gyönyörűség volt nézni, ahogy ugrált örömében, és mindenki más is megdicsérte, mert nagyon finom is volt.



Egy szelet torta
Pascalnak örül Dorka
             
Egyveleg

24 megjegyzés:

  1. Az az angyali mosoly a kis unokád arcán, ahogyan Pascalt fogja - minden fáradtságot megér...! Isten éltesse sokáig Dorinát és az ügyes nagyit is! :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy te milyen ügyes nagymama vagy:) Isten éltesse az unokád:)

    VálaszTörlés
  3. De aranyos lett! :) Na meg a kisunokád is az :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyos a kis unokád, utólag is boldog névnapot kívánok! Látni a kis arcán hogy mennyire örül! Csodás lett a torta nagyon ügyes vagy !

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Éva! Igen, az ő boldogsága volt nekünk is a legnagyobb öröm.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper torta lett! Látszik, hogy tiszta szívvel és hatalmas szeretettel készítetted. Ez a boldog mosoly tényleg mindent megér:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! Igen, ez a boldog mosoly mindent megér.

      Törlés
  7. Csodás ez a torta!!!!
    Kisunokád imádni való,nagyon bájos kislány:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönöm! Tudom a torta hibáit, de időhiány miatt csak erre voltam képes.

      Törlés
  8. Tündéri a kisunokád, nagyon boldog névnapot utólag is! :) A nagymamája pedig nagyon kitett magáért, csak rá kell nézni Dorkára, tényleg megérte a fáradozást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, kedves vagy!Dorka tényleg tündéri kislány, és nagyon szeretjük egymást.

      Törlés
  9. Nagyon ötletes és kreatív nagyi vagy, szuper lett a torta:) Az unokádnak boldog névnapot kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönöm a dicséretet és a névnapi köszöntést Dorka nevében is!

      Törlés
  10. Gratulálok a Lánykának! Azért is, hogy ilyen ügyes Nagymamája van!
    Az meg plusz pont, hogy természetes ételfestékből készült a színezék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, köszönjük a dicséreteket!Bár ügyes vagyok, azért nem szállok el magamtól, tudom, hogy mások szebb tortákat is csinálnak.
      A természetes festékeket már régóta tanulmányozom, egy ideig a hajamat is csak diólevéből készített páccal festettem.

      Törlés
  11. Nagyon édes a kislány és a torta is!

    VálaszTörlés
  12. Marisz!
    Ügyes vagy nagyon,szíved lelked beleraktad,ezt a szeretetet érezte Dorina unokád is,elárulja a kép a boldogságot,örömet az arcán.Isten éltesse Öt és a Nagyit is!

    VálaszTörlés
  13. Hát ez valami isteni!!!! Gyönyörű unokádnak csak úgy csillog ragyog az arca.:-)) Hogy Te milyen ügyes vagy!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Tücsi! Tudom, hogy a torta nem tökéletes, de a család nem azt nézi, és az, hogy örülnek, mindennél többet ér!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...