Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 18., szombat

Uvima gyümölcskenyere a SAD 8.fordulójára


Uvima gyümölcskenyere
     
Uvima gyümölcskenyere - hogy mért pont ez a neve, nem tudom, nem magyarázza meg Tavasz, akinek  házi cukrászdájában ráakadtam erre a receptre, amely könnyű, gyorsan elkészíthető, és még az is "erénye", hogy a maradék tojásfehérje hasznosítható általa.
Hozzávalók:
6 tojásfehérje,
18 dkg porcukor, 
20 dkg vegyes gyümölcs vagy befőtt,
1 kanál rum,
1 narancs reszelt héja, 
1/2 narancs leve,
13 dkg liszt,
12 dkg dió.

Elkészítés:
A tojásfehérjéből nagyon kemény habot verünk,beletesszük a porcukrot,a vegyes gyümölcsöt,vagy befőttet apró kockákra vágva,a rumot,a narancs reszelt héját és levét,végül a lisztet és a darabos dióbelet,és jól elkeverjük.Vajjal kikent,cukorral meghintett püspökkenyér/őzgerinc/ formába öntjük,és 3/4 órán át lassú tűznél sütjük.
A hozzávalókat és az elkészítés menetét átmásoltam  Tavasz blogjáról, most leírom, mennyiben tértem el az eredeti recepttől.
Nekem épp 20 deka aszalt szilvám volt itthon, amit ideje volt már felhasználni. Narancs helyett egy közepes nagyságú citrom héját és levét tettem bele. Kivajazott kuglófsütőben 160 fokon sütöttem 3/4 óráig. Kihűlés után olvasztott tejcsokival és olvasztott fehércsokival díszítettem.

Gyümölcskenyér-koszorú
     
Tálaláskor nagyszemű szőlőt helyeztem a közepébe.

Dorka unokám a szőlőcsipegetéssel kezdte
A II.Szelidi-tó futás napján finom marhagulyás után tettem asztalra. Mindenki elégedett volt vele. Ilyet máskor is fogok csinálni, mert nagyon egyszerűen, gyorsan elkészíthető és friss gyümölccsel is ki fogom próbálni. Nagyon hálás vagyok Tavasznak a receptért, köszönöm neki.


         
A fiam meg én - mindketten teljesítettük a 4 km-es távot
 
Ezzel a gyümölcsös sütivel nevezek a SAD VIII.fordulójára, melynek most Petra a háziasszonya, és kiírása szerint valamilyen gyümölcsös édességet kellett készíteni..

16 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat és nem mellesleg szépet alkottál! Nagyon örülök, hogy játszol velem. :)
    A futáshoz gratulálok, le a kalappal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, köszönöm a dícséreteket, és hogy megszervezted a játékot!

      Törlés
  2. Gratulálok a sütihez, meg a szaladáshoz is:) Bárcsak én is ezt tenném, mert éppen a mozgás hiányzik:) Nagyon csinos vagy:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati!A futást bármikor elkezdheted, egyedül, eszköz nélkül végezhető sport, bátran vágj bele!

      Törlés
  3. Nagyon guszta a torta,és tetszik kép a futásról.
    Nagyon fitt nagyika vagy:))

    VálaszTörlés
  4. Finom torta!!!
    Itt is gratulálok a szupernagyi-teljesítményhez!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, a torta tényleg nagyon finom volt!
      Nem tudom, szupernagyi vagyok-e? Az idén nem én lettem a futásban az utolsó -,talán az vagyok.

      Törlés
  5. Kedves Marisz óriási gratuláció a sütihez és a futáshoz is:)

    VálaszTörlés
  6. A sütihez is, a futásodhoz is gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  7. Marisz, finom a gyülmölcs kenyered, és szépen néz ki. Gratulálok a futáshoz, helyes vagy!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűséges sütemény és gyönyörűséges teljesítmény - le a kalappal előtted! :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...