Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 9., csütörtök

Színes kekszek


Színes kekszek a II. Szelidi-tó futásra
       
Nálam már több éve hagyomány, hogy futóversenyeken indulok. No nem azért, mert nyerni akarok (arra esélyem sincs), de a mozgás, a közös sportolás, a jó társaság, a kikapcsolódás végett.
A paprikafutáson is már törzsindulóknak számítunk a fiammal, menyemmel, unokáimmal.
Az első szelidi futáson is részt vettem, hát úgyszolván kötelezőnek érzem részt venni az idén is.
Szombaton lesz ez a program, annyi a jelentkező, hogy nem mindenki indulhat, de remélem, mi még beférünk.

A II.Szelidi-tó futás alkalmából készítettem ezeket a színes kekszeket tombola ajándéknak.
Receptet a Rainbow Magazin 2010. januári számából hoztam, köszönetet mondok érte Évának.

Hozzávalók:


25 dkg liszt + 1 teaskanál sütőpor
12 dkg vaj + 5dkg zsir
1 tojas
10 - 15 dkg cukor
1 cs vanilias cukor
kakao
2 ek. tej
mandula eszenc
kulonbozo szinu etelfestek



A tészta hozzávalóit a kakaó és az ételfesték kivételével összegyúrjuk, majd 2 fele vágjuk. Az egyik felébe kakaót gyúrunk, a másik felét annyi felé vágjuk, ahány szinű ételfestekünk van, vagy ahány szinű foltokat, pöttyöket szeretnénk bele tenni. A kakaós részt egy műanyag fólian kinyújtjuk téglalap alakúra, a többi darabokat megszinezzük, és vékony rudakat sodrunk mindenikből. Ha folyékony festékkel dolgozunk, akkor lehet még lisztet gyúrni a tésztába, hogy álljon össze  jól. A kakaós lapra fektetjük az első szinezett rudat, a fólia segitségével hajtunk egyet a tésztán és ráhelyezzük a következő rudat, ezt igy  folytatjuk, amig a szinezett rudak elfogynak. A fóliába szorosan becsomagoljuk és hűvos helyen legalább 1 órát pihentetjük, hogy jól megdermedjen, ha nem, a szeletelésnél törni fog. A sütőt előmelegitjük 180 fokra, a rudat vékony szeletekre vágjuk, és sütőpapirral bélelt tepsiben megsütjük 5-7 perc alatt. Fém dobozban soáig eláll.


A hozzávalókat és az elkészítést egy az egyben bemásoltam Évától, hiszen alig változtattam.
Annyiban tértem el, hogy csak a zöld rudat színeztem ételfestékkel, a sárgát kurkumával, a pinket céklával és bodzabogyó levével.
Meg annyiban, hogy nem minden színes rudat tekertem be a kakaós tésztába, hanem kinyújtottam, különféle kiszúrókkal kiszaggattam és dekortollal kidekoráltam.

Először kinyújtottam a kakaós tésztát 27x17 cm-es téglalappá, majd egy 27 cm-es zöld rudat belehajtottam a fólia segítségével. Következett egy ugyanekkora rózsaszínű rúd, majd egy sárga jött volna, ha el nem tévesztem. De eltévesztettem, így két rózsaszínű lett, a sárga pedig kimaradt.

Így készült
     

A rudat jó fél centisre feldaraboltam és sütőpapírral bélelt tepsiben kisütöttem. Eléggé megnőttek sütés közben, egymáshoz sültek, langyosan óvatosan szétválasztottam őket.

Mutatósabb lett volna ha sárga is kerül bele
             

Kidekorált kekszek
 Majd a szervezők dolga lesz becsomagolni. Remélem, aki megnyeri, örülni fog neki.      




8 megjegyzés:

  1. Jó is a sport mindenkinek, nálam az a probléma, hogy keveset mozgok:) A kekszek pedig nagyon szépek lettek:) Jó futást szombatra:)

    VálaszTörlés
  2. Szépek a kekszek! Minden elismerésem a futás miatt, én maximum úgy futkorászok, ha valamilyen labdajátékban veszek részt, bár most a varratokkal a számban nem igazán megy a dolog :))

    VálaszTörlés
  3. Tejszínhab, köszönöm! A "varratokból" gondolom, hogy valami fogászati műtéten estél át. Mielőbbi gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon helyesek a kekszek. Ez, az amihez nekem sose lenne türelmem:)) Jó futkosást a versenyen! Biztos nagy sikere lesz ezeknek a kis vidám finomságoknak:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Janka! Én imádnám az írókázást, ha nem kellene vele mindig sietni. Az a baj, hogy az egy életembe ötöt akarok besűríteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...