Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 20., hétfő

Kórházi kifli


Kórházi kifli
Hozzávalók
90 deka liszt
1 evőkanál cukor
1 evőkanál só
7 deka élesztő
6 deci tej
2 deci étolaj
20 deka margarin
2 tojássárgája megkenni
szezámmag
10 deka liszt a formázáshoz, nyújtáshoz

A liszttel, tejben feldobatott élesztővel, cukor-só-olajjal kelt tésztát készítek. Ha kenyérsütőben csinálom, akkor a szokásos módon(először a folyékony, majd a liszt, az élesztőt a liszt tetejére morzsoljuk. Dagasztó-kelesztő program után a megkelt tésztát vesszük ki agépből). Jól kidolgozom, majd letakarva 3/4 óráig kelesztem. Utána hat cipóba osztom, minden cipót kerekre nyújtok, mindegyiket megkenem szobahőmérsékletű margarinnal, majd mindegyiket nyolc részre vágom és minden körcikket egyenként feltekerem. Így összesen 48 db kiflim lesz. A tetejüket megkenem tojássárgájával és megszórom szezámmaggal, de lehet egész köménymaggal is szórni.  Magas hőfokon, gyorsan kell sütni, de nem szabad kiszárítani. Én 200-220 fokon alsó-felső sütéssel szoktam, de mindenki maga ismeri a saját sütőjét. Amíg a sütő bemelegszik, addig letakarva pihentessük a kifliket. Nyáron 10-15 perc, télidőben fél óra is kellhet neki.
Ezt a receptet nagy kerülőúton szereztem meg 14 évvel ezelőtt. Akkor volt ugyanis a nagyobbik fiam lakodalma, és a vendégváró állófogadáson ilyen kiflik is voltak az asztalokra kitéve. Az étterem másnap reggel  minden maradék ételt házhoz szállított nekünk. Volt 30-40 db ilyen kifli is, amit mindjárt fel is raktam a reggeliző asztalra. Meglepődve tapasztaltuk, hogy ezek a kiflik ugyanolyan frissek, finomak  maradtak, mint előző nap voltak. Így hát érdeklődni kezdtem, hogy hol sütötték, és kiderült, hogy a helyi kórház akkori főszakácsa sütötte. És mivel az egyik unokatestvéremnek ismerőse volt, őt bíztam meg, hogy kérje el a receptet. Ezért lett Kórházi kifli a neve. Nagyon sokszor megsütöttem már az elmúlt 14 évben, mindig nagy sikerrel.
Amióta van kenyérsütő gépem, azóta abban dagasztom. Amikor a kenyérsütő tartályában teljesen feljön a tészta, akkor lisztezett deszkára borítom. Ekkor még elég lágy, ragadós, de liszttel alaposan átdolgozom és mikor már megfelelő állagú, akkor osztom hatfelé,2-3 mm-re kinyújtom, és a már leírt módon elkészítem a kifliket. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem őket kis helykihagyással, és a sütőt bemelegítem 200 fokra. Míg bemelegszik a sütő, addig a kiflik letakarva kelnek. A kisűlt kifliket egy tálba szedem és konyharuhával letakarom legalább 10 percre, így jól összegyengülnek.

A kör alakúra nyújtott tészta margarinnal megkenve

A szélesebb feléről kezdve feltekerem  kiflivé

Ezeket fekete szezámmaggal szórtam meg

 Fehér szezámmagos kisűlt kiflik

A nagy  tálban letakartam egy időre

Tessék fogyasztani!
A fiatalabb fiam néhány barátjával a hosszú hétvégét  a Szelidi tónál tölti. Nekik sütöttem most egy adag kiflit, amit a férjem által főzött halászlé után nagyon értékeltek.
Agyon dícsérték, és joggal, mert tényleg nagyon finom volt.      

20 megjegyzés:

  1. Tényleg csodaszépek.) A nevük egy kissé furcsa bár:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Kati!Valóban furcsa az elnevezés, de az unokahúgom így írta fel egy lapra, azóta így nevezzük.

    VálaszTörlés
  3. De jó kis sztori, már alig vártam hogy kiderüljön a fura név eredete! :)

    VálaszTörlés
  4. Ijesztő neve ellenére nagyon guszta kis sütik ezek! A "fűszerezésed" külön tetszik a tetején :)

    VálaszTörlés
  5. Bevallom, én is a neve miatt jöttem ide (persze a látvány sem utolsó).
    Jó lenne megsütni, de oooolyan meleg van!
    Megy a receptjeim közé! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szenvedünk mi is a melegtől. Most kell pedig a szilvalekvárt is főzni (én sütőben szoktam), attól nagyon bemelegszik a lakás.
      Most inkább majd fagyit csinálok vagy parfét.

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet! Az elnevezés eredete -ahogy írtam is a bejegyzésben - hogy a kórház egykori főszakácsától származik a recept.

      Törlés
  7. Kedves Marisz olyan mintha ez a kiflit most direkte nekem tetted volna fel:))))) hétvégén csinálják a tetőt a házunkon és pont ilyen recit kerestem, hogy az étel mellé kicsit változatosabban süssek.

    VálaszTörlés
  8. Lenne egy kérdésem a keltához mennyi olajat használtál? 1dl-t? nem találom, lehet h írtad és figyelmetlen vagyok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Judóca, és elnézést kérek, az olaj valahogy lemaradt, de máris pótoltam. Tehát két deci kell bele. És nem kell megijedni, hogy kicsit lágy lesz a tészta, bőven megszórni liszttel és jól átgyúrni.
      Biztos vagyok benne, hogy finomra sikerül neked is!
      Jó munkát és jó sütögetést hétvégén!

      Törlés
    2. Ok így fogom tenni:))) köszönöm

      Törlés
  9. Nagyon finom és szépen sikerült a kiflik neked, én is szeretném kipróbálni a jó receptedet.

    Ó, és még azt is hogy a Müszli is nagyon fantasztikus, és méghozzá egészséges is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, köszönöm! Biztosan neked is sikerülni fog!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...